Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Da kine cold water glove

  • svanvik

    Medlem
    16 januari, 2008 vid 20:34

    Jag köpte av Stora Höga vindsurfing. De finns också på Gunsails.se vikla råkar anonsera just den varan för 289:- här på sidan. Är nöjd med dem. Fryser inte och ingen kramp. Har ett par NP vantar jag använt 2 ggr om någon vill köpa…

  • maca

    Medlem
    16 januari, 2008 vid 21:38

    Jag lånade ett par Dakine CWM (strl M) förra eller förrförra året och testade under ett relativt långt surfpass. De var av den äldre versionen, dvs innan tillverkningen lades ned och återupptogs (såg fina ut efter flera säsongers användande). De var varma och goa samt gav ingen som helst tendens till kramp. Blev helt klart överraskad hur kanonbra de var.

    Då “mittens” sedan var slut överallt så jag slog till på dess efterföljare – ett par Dakine CWG.

    Måste säga att jag uppfattar “handsken” som inte riktigt lika bra.

    Sammanfattat känns “handsken” aningen kallare och aningen mindre förböjd än “vanten”, dvs det krävs aningen mer kraft att greppa bommen som gör att krampen kommer till slut. Har gått upp en storlek i “handsken” (köpte både strl M & L). Det förbättrade konstigt nog både värmen och greppvänligheten något inbillar jag mig själv.

    Dock är “handsken” hästlängder bättre än alla andra handskar/vantar jag provat tidigare med neopren eller hål i handflatan.

    Till handskens fördel kan nämnas att man känner sig lite friare än i en vante.

    /André

  • perrapops

    Medlem
    16 januari, 2008 vid 22:35
    stoorfaen;438873 wrote:
    För det första…det blir många stavfel när man har Speedjannes honkers dunkande i vänstra ögonvrån. För dom är väl dina Janne?

    Jag tjacka sånnadärna vantar i vintras och dom funka riktigt bra så länge dom höll ihop, men både mina och polarns pajade efter typ 10 pass!!!! Det är underkänt tycker jag!

    Japp det stämmer, mina sprack helt och hållet när jag skulle ta av mig ena handsken.
    Lagade den dock med en bit neopren på insidan och toklimmade med neoprenlim

    Cold water mittens

  • Knatte

    Gäst
    17 januari, 2008 vid 06:00

    @Jeppepeppe 438899 wrote:

    @Oscar 438794 wrote:

    Jag har tätat mina mittens enligt Oåxens instruktion som finns på Länk till GUID och det funkar bra.
    QUOTE]

    Bra GUID! Tack för det Oåxen, tror att denna kommer spara mina handskar länge!

    Tack!

    Jeppe

    Var köper ni Liquesole? Någon som har testat Biltemas gummilagning som tydligen skall vara något liknande som Liquesole. Tänkte guida mina handskar lite + att jag har lite revor i min våtdräkt som borde pysslas om. Så frågan är om orginalet Liquesole är att föredra jämnfört med Biltemas variant
    http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=93447

  • dude

    Medlem
    17 januari, 2008 vid 06:18

    Just det, dakinevantarna gjordes med bättre kvalité, typ att gummit inte sliets lika snabbt och att neoprenet sätt ihop bättre i sömmarna. De som görs nu verkar slitas snabbare.

  • dude

    Medlem
    17 januari, 2008 vid 06:34

    Tack för GUIDen om tätningen av dakinevantarna. Men från en som inte använder Liquisole till vardags, vet någon av er var man kan hitta det, på Clas Ohlson?

  • _frippe_

    Medlem
    17 januari, 2008 vid 07:35

    Liquisole finns på Rusta:
    http://www.rusta.se/product.asp?produkt=LIQUISOLE+SPACKELLIM&kategori=Lim+F%E4rg%2FLim%2FSpackel&p=11501029

    Men jag rekommenderar inte att laga våtdräkten med det. Det funkar, men blir lite stelt efter ett tag. Det är mycket bättre att använda riktigt neoprenlim. Finns på dykaffärer och även vissa surfbutiker har jag sett.

  • oscar

    Medlem
    17 januari, 2008 vid 07:38

    Liquisole har jag köpt lite varstans, ICa maxi, bensinmack och hos dykbutik men då hette det aquasure.

  • oaxen

    Medlem
    17 januari, 2008 vid 07:49

    Hej!

    Liquisole funkar mycket bra till våtdräktslagning! MEN, det gäller att laga på rätt sätt. Låt limmet gå utanför själva sprickan/lagningsområdet, det ska var ett tunnt skikt en liten bit runt omkring. Det enklaste är att väta fingrarna med en vatten/diskmedelslösning(precis som när man silikonar i våtutrymmen och kök) och släta ut limmet.

    Jag slänger upp nån bild ikväll.

    Det finns en variant som heter Liquiseam som också är riktigt bra att jobba med. Den är inte riktigt lika trögflytande som Liquisolen.
    Finns här:
    http://www.orust-kajak.se/produkter/liquisol.html

  • stoorfaen

    Medlem
    17 januari, 2008 vid 08:55

    @Oscar 438893 wrote:

    Vilka? Oneill eller Da Kine?

    Oscar, det var Da Kine’s tumvantar som pajade…

  • oscar

    Medlem
    17 januari, 2008 vid 09:05

    Verkar som att de släppt en sämre version sen jag köpte mina. Mina håller finfint men är iofs limmade.

  • jester

    Medlem
    17 januari, 2008 vid 10:18

    Skall ni limma våtdräktsprylar så är Sika Flex grymt bra. Behåller flexibiliteten, och sitter som berget. Använd handskar vid applicering, annars blira man inte av med det förrän du slitit ut huden… 😀

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Da kine cold water glove

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.