Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Da Kine Core Contour med skor

  • Da Kine Core Contour med skor

    Publicerad av anonym-anvandare på 13 juni, 2002 vid 13:57

    Läste någonstans här på konfen att dessa stroppar inte fungerar speciellt bra med skor, utan att de är bäst utan. Är det någon som har erfarenhet av att segla med skor i dessa stroppar

    voodoo svarade 22 år, 1 månad sedan 4 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • ola-h

    Medlem
    13 juni, 2002 vid 14:25

    På grund av den fullkomligt ludermässiga våren har jag ingen sådan erfarenhet. Det har helt enkelt inte varig i närheten av några dagar då min 238 (med sina Contour-stroppar) skulle komma till sin rätt. Nu riskerar ju vattmet bli barfotavarmt innan det blir tillräckligt med vind för ett test.

  • oscar

    Medlem
    13 juni, 2002 vid 16:19

    Dom funkar bra med skor så länge du inte kör freestyle pga det är svårt att komma ur dem när du gjort vulcans.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    14 juni, 2002 vid 07:57

    Är stropparna svåra att komma ur med skor?
    eller är det enbart när man gör vulcans?
    och isåfall varför?

  • oscar

    Medlem
    14 juni, 2002 vid 13:45

    det är svårt att komma ur dem MED skor NÄR du gör vulcans pga den friktion som blir när foten är vriden i stroppen.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    14 juni, 2002 vid 14:54

    OK, jag får väl erkänna att jag inte gör några vulcans, även om det tar emot. Jag är ändå intresserad av skillnaden mellan dessa fantastiska stroppar och vanliga när man seglar med skor. Och om jag tolkar dig rätt så är det inga problem med vanliga stroppar och skor när man gör vulcans men med Dakines Core Contour är det svårare att komma ur stropparna vid vulcans.
    Någon annan som har något att tillägga?

  • voodoo

    Medlem
    14 juni, 2002 vid 15:48

    Man SKA ju inte ur stropparna i vulcans, annars är det väl lika svårt att ta sig ur vad man än gör? ; )

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Da Kine Core Contour med skor

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.