Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing dagbok fran kapstaden

  • mag

    Medlem
    15 december, 2005 vid 21:23

    Och jag som bara älskar offshore!!! ALDRIG får du så rena och choppfria vågor som i lite lagom crossoff. Och fett tryck i seglet när man speedar ner och lägger ner det, så gott man nu kan som halvamatör! Med rätt våg får du samma goa känsla som du efterlyser så jag tror helt enkelt inte du testat rätt våg i lite offshore ännu. Ett pointbreak i lite offshore är bara sååå bäst! Så det så. smile.gif

    Bilderna värmer i alla fall gott i dimman!
    /Magnus

  • anonym-anvandare

    Medlem
    15 december, 2005 vid 21:41

    Nån som såg programmet om hajar på svt nyss? där sa de att 40% av alla attacker av hajar är på surfare. men att 70% av de som attackeras överlever.detta tror de beror på att hajarna är nyfikna och till en början endast intresserade av att se vad surfaren är för en figur

  • wiseguy

    Medlem
    15 december, 2005 vid 21:46

    dessutom så jagas hajarna och dödas i tusental, oftast för att kinamän ska göra hajfenssoppa på den… kolla in denna fina haj http://www.hajar.nu/html/arter/elasmobranchii/gale/lamniformes/im/ravhaj.gif

  • bonasurf

    Medlem
    16 december, 2005 vid 08:03

    Svar till:


    Jaha. Nu kom hajsnacket igen från alla avundsjuka som inte åker till SA i vinter. Störtlöjligt. I själva verket minskar jag min risk att dö när jag åker dit eftersom jag kommer undan morgon och kvällsrusningen till och från jobbet varje dag.
    Men vattenstarterna kommer att gå snabbt där nere såklart… blush.gif

    [/ QUOTE ]

    Ojdå någon som var lite känslig. Jag brukar gå på rätt hårt när jag är nere också. Det är en utmärkt metod att projiccera sin egen rädsla på andra så kan man låtsas som att man själv inte är lika oroad. Det vore intressant med lite statistik över atacker på vindsurfare. Jag tror att den hade varit riktigt lugnande.

  • lars_k

    Medlem
    16 december, 2005 vid 08:18

    Ajfan. Jag skrev som vanligt lite med glimten i ögat. Men det lyckades jag visst inte få fram denna gången. Ha de gutt i vinterkylan! Haha. wink.gif

  • anonym-anvandare

    Medlem
    16 december, 2005 vid 17:07

    kallt hajrikt vatten och stor rånrisk kan det bli sämre, svaret är nej. kom hem och gör lite nytta istället för att leka!

  • bonasurf

    Medlem
    16 december, 2005 vid 17:17

    Svar till:


    kallt hajrikt vatten och stor rånrisk

    [/ QUOTE ]
    Är det inte lustigt att vad som förmodligen är världens vackraste och bästa stad kan beskrivas med de orden.

    men

    Kallt vatten = Perfekt klimat Vinden blir som AC i vad som annars skulle vara stekhett ökenklimat.

    Rånrisk = Osäkerheten där ner dvs den politiska situationen håller förmodligen priserna nere dvs billigast världen(kvalitet/pris).
    Hajrikt vatten= Alla bra vågspottar vimlar av haj.

  • pripps

    Medlem
    16 december, 2005 vid 18:20

    säger bara en sak,den där jävla filmen hajen!!!!den har förstört generationer av surfare.man blir ju för fan bara rädd när man ser en säl i vattnet. eller???

  • sinclair

    Medlem
    17 december, 2005 vid 10:56

    http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=148&a=504255&previousRenderType=6

    Och ni pratar om hajar som det skulle vara farligt!? Det finns saker som är farligare.

  • pripps

    Medlem
    17 december, 2005 vid 21:16

    men när börjar hjärtat dunka,inte är det när man ska åka buss!det är ju när vinden lägger sig 1 sjömil uti från land på nåt varmare surfspot med en sinker under fötterna!

  • imported_borje

    Medlem
    19 december, 2005 vid 09:21

    Sluta och forstor min trad med skitinlagg och ladda hem den senaste filmen pa sidan istallet smile.gif Ligger i dagboken.

    SA e fantastiskt!!

  • pa-drift

    Medlem
    20 december, 2005 vid 14:31

    Vad är ett skit inlägg…? Kapstaden är till för de nya Svenssonsurfarna. Tagit Gc plats.

    Jag mår bäst här hemma långt ifrån allt… utan allt… saknar allt…

    Äkta äventyr är on the road…

  • imported_borje

    Medlem
    21 december, 2005 vid 09:21

    Nu e det lite goa uppdateringar.

  • bonasurf

    Medlem
    21 december, 2005 vid 12:04

    Hur gick det med surfprylarna på väg ner? Var de tuffa med övervikt?

  • imported_borje

    Medlem
    21 december, 2005 vid 12:34

    Alla fick med sig sina grejer. Det var val det vanliga tveksamma, men det gick bra. Ingen har haft nagon speciell overvikt, men jag tror inte att de var sa noga.

Sida 3 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing dagbok fran kapstaden

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.