Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Dagens lärdommar…

  • Dagens lärdommar…

    Publicerad av jps på 26 oktober, 2005 vid 15:12

    — Ha hellre för litet än för stort segel till du (=jag) lär dig surfa bättre. 4,2 funkade definitivt bättre än 4,7 för en tunnis som jag… Mer muskler/vikt tack.

    — Atan Polar 7mm är hur varma som helst smile.gif

    — Min nya 5/3an semidry är också hur varm som helst smile.gif

    — Stövlarna ska vara innanför dräkten! (Provade tvärtom bara för att kolla. 2 liter vatten innanför dräkten per vad som någon i forumet sa…)

    — Man MÅSTE klippa upp Biltemas neoprenhandskar i handflatan om de ska gå att använda! (Provade utan detta först vilket var en total katastrof!) Efter klippandet så var det en fröjd smile.gif

    — Det går att surfa med däcken på en småbåtshamnspir som motstånd. Inget att rekommendera dock wink.gif

    ola_p svarade 18 år, 6 månader sedan 6 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • rabbit

    Medlem
    26 oktober, 2005 vid 15:57

    Svar till:


    — Det går att surfa med däcken på en småbåtshamnspir som motstånd. Inget att rekommendera dock

    [/ QUOTE ]

    Vad? ooo.gif

  • jakob_s

    Medlem
    26 oktober, 2005 vid 16:09

    Selen är vad jag har lärt mig att man ska ha som motstånd om man kört bort fenan..

  • jps

    Medlem
    26 oktober, 2005 vid 16:21

    Hmmm. Menade inte riktigt så. Jag var på väg att passera en utstickande pir som hade däck längst hela sidan. Passera med god marginal tyckte jag. Efter ett tag var det inte så god marginal längre… I valet och kvalet mellan att hoppa av strax innan eller fortsätta valde jag det senare vilket ledde till en slags rodelåkning längst däcken på piren. Tur att man inte fastnade kanske wink.gif

    Får gå in under kapitlet idiotiska beslut som trots allt gick bra grin.gif

  • nordgren

    Medlem
    26 oktober, 2005 vid 17:29

    Hehe, rådelsurfing på pir….låter skoj. wink.gif

  • rabbit

    Medlem
    26 oktober, 2005 vid 19:41

    Svar till:


    rodelåkning längst däcken på piren grin.gif

    [/ QUOTE ]

    hardcore, jävligt hardcore! smile.gif

  • ola_p

    Medlem
    26 oktober, 2005 vid 20:13

    Dagens lärdom för min det är att man inte ska segla in i stenar när man bottensvänger på åsas inre rev. Min bräda saknar numera en hel del färg längs railen.. men annat än färgskrap blev det inte, imponerande. laugh.gif

  • basse

    Medlem
    27 oktober, 2005 vid 12:42

    Svar till:


    Dagens lärdom för min det är att man inte ska segla in i stenar när man bottensvänger på åsas inre rev. Min bräda saknar numera en hel del färg längs railen.. men annat än färgskrap blev det inte, imponerande. laugh.gif

    [/ QUOTE ]

    living on the edge eller… Hörde det var bra. Apel var klassiskt igår.

  • ola_p

    Medlem
    28 oktober, 2005 vid 09:21

    Tja, åsa inre kan vara lite spännande ibland… Dock högvatten, så det var ju förhållandevis lättseglat.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Dagens lärdommar…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.