Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Dagens Surf Varberg…

  • Dagens Surf Varberg…

    Publicerad av fredrik-b på 29 mars, 2001 vid 17:18

    drog ner direkt efter skolslutet med longboarden klockan 14.00 och möttes av mycket vind…ganska mycket moln men side/sideoff shore och Putte och Easyrider ute och körde 5.8, riggar upp fort och är ute på vattnet. Vattenlinjen är riktigt långt ner, 50meter mindre vatten än vanligt och den välkända stenen låg delvis över ytan!…La en fet slör på invägen och red en pytte liten men lång våg down the line hur långt som helst, hann lägga 6-7 svängar på vågen innan den stängde tungt bakom mig=). Väl nere vid norra delen var vi ute och körde hårt, 5.8kändes ganska optimal även om man ibland var riktigt riktigt överriggad. men det var kul. Ganska slut efter gårdagens 5 timmar surf. Att köra ut och in var ganska Bumpigt, det var mycket jobbiga chopiga vågor som kom från sidan, så att göra volcanos, framåt osv var mycket svårare än vanligt. Iaf det var otroligt att vara ute och köra ännu en dag och förhoppningsvis är det vind imårrn med så man kan ut och köra imårrn på förmiddagen, har en lektion klockan 11.00 imårrn som man kan skippa och segla hela förmiddagen tills 13.35 då nästa lektion är=)…Ojoj längtar.
    Detta var min 13:de seglingsdag sedan Nyår och till helgen ska det tydligen komma ännu mer vind. PS. när jag gick upp började det snöa! men snön lade sig aldrig som tur är…

    Mvh Fredrik B S43

    johan svarade 23 år, 1 månad sedan 7 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • pipe69

    Medlem
    29 mars, 2001 vid 17:31

    Fin fin för er där nere. Här uppe i Stockholm ligger isen kvar. Vet någon om Torö är isfri???

  • voodoo

    Medlem
    29 mars, 2001 vid 19:57

    Side/sideoff shore, Down the line, 6-7 svängar på vågen, stänger tungt, i vilken värld lever du i ???

    vooodo wink.gif

  • fredrik-b

    Medlem
    29 mars, 2001 vid 20:59

    stänger tungt (observera smileyn bakom meningen, vilket betyder att jag kankse inte var helt alvarlig vid skrivande stund=)…Däremot var det side/sideoff med dom minsta vågor jag sett, däremot var dom schysst långa när dom bröt över den riktigt grunda sandbanken på insidan, så när jag slörade ner till andra sidan viken så blev det en hel hög med svängar på vågen., sådär,
    svar på tal?

    wink.gifFredrik B S43wink.gif

  • anonym-anvandare

    Medlem
    29 mars, 2001 vid 23:05

    hihihihihohohohohaha… säger en sak bara… sydkusten 10.00…..
    varberg suger…

  • fishy

    Medlem
    30 mars, 2001 vid 06:50

    Torö har varit isfritt i minst en månad, jag seglade där för en månad sedan och det fanns ingen is alls i närheten. På vägen dit låg dock isarna.
    Så det är bara att börja rippa

  • pipe69

    Medlem
    31 mars, 2001 vid 16:08

    Det låter ju utmärkt. Då ses vi vid nästa S-SO storm :-)))

  • volcano

    Medlem
    31 mars, 2001 vid 16:38

    Det klart

  • johan

    Medlem
    1 april, 2001 vid 14:41

    Det skulle förvåna mig hårt om det låg is på Torö.
    Jag seglade där i februari förra året och då var det is i varje vik på vägen ut,
    Men väl vid stenstrand och även insidan så fanns ingen is alls.
    Kör så det ryker.

    Johan

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Dagens Surf Varberg…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.