• Publicerad av anonym-anvandare på 27 oktober, 2001 vid 16:46

    Jag var ute på vid näsby idag, träffade några killar med kite (stackarn hade inga skor…) som sa att de hade sett nån annan som surfat på värtan, VEM?

    Jag är glad att jag satte min första duckjibe, lärde mig att man måste ha bra vind för att den ska funka.

    Tack för alla tips om vinterklädsel, diskhandskarna funkade utmärkt, lösärmarna var perfekta, och plastpåsar med strumpor blev inte alls vattentätt men fungerade som extra värme. Det var så varmt så varmt.

    Surf on!
    Hanna

    borje svarade 22 år, 6 månader sedan 4 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • aerial-arnie

    Medlem
    27 oktober, 2001 vid 18:59

    du, man behöver inte så mycket vind för att duck jiba, det går också ner man står o guppar. Tricket är att drar hårt med “duckhanden” på bomen så att seglet snurrar snabbare. I en full planings jibe är det lättast om du duckar lite tidigare annars får du vinden i seglet från fel håll. Hoppas det hjälper dig, föratt duckjiben är en riktig kul retro-move och jag hoppas du komma att lyckas med den snyggt o i full planing

  • watertouch

    Medlem
    27 oktober, 2001 vid 19:36

    Nä, helt torrt blir det inte med plastpåsar på fötterna, men dom glider i dojjorna lättare. 🙂 Funkar säkert lika bra utan plast om man har stora skor.

    Körde utan diskhandskar idag, men det börjar nog bli dax för det nu…

  • Johan!!

    Gäst
    27 oktober, 2001 vid 20:31

    Jag körde en bit ut i skärgården idag(kanholmsfjärden), och det var skitvarmt.
    Stack ut med huva, handskar, armar och hela köret men i slutet av dan hade jag slitit av mig alla de sakerna.
    Otroligt fin dag med roliga förhållanden och vind hela dan, körde med bitvis rejält överriggad 6,0a!!

    Och det ska fortsätta blåsa!!

  • watertouch

    Medlem
    27 oktober, 2001 vid 20:39

    Najs, här nere i Karlskrona var det 7.6 som gällde i ett par timmar, sen la det sej…
    Men imorron ska det blåsa mer!

  • borje

    Medlem
    28 oktober, 2001 vid 08:57

    Var surfar du i Karlskrona?

  • watertouch

    Medlem
    28 oktober, 2001 vid 09:23

    Danmarksfjärden utanför Långö. Funkar hyfsat på S och SW, lite choppigt bara, men vi har våra brädor där och det är ju så jobbigt att åka iväg med dom när det går gäss precis utanför 🙂
    Ibland kan det bli Verkö och på somrarna lite Haga Park. Var surfar du själv?

  • borje

    Medlem
    28 oktober, 2001 vid 09:34

    Jag har släkt i Karlskrona men har aldrig surfat där.
    Vi ska inte ner förrän till våren så jag bara undrade var ni surfar, för brädan lär väl bli med!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.