Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Dagrapport, tack!

  • Dagrapport, tack!

    Publicerad av surferic på 11 november, 2001 vid 17:44

    Hur har seglingen varit i Sverige idag?
    Vi var tre Tungsurfare (Mac, Thomas, Eric) som seglade Birdbay som ligger längst uppe i det nordöstra hörnet av Uppland. Riktigt skoj var det, lite väl bra push i 4,7:an, fina ramper och inte så farligt kallt (eller hur Thomas?).
    Jag avslutade dagen med att i full makaron hitta en sten vilket resulterade i en tvådelad tail på 8’4”an.

    kris svarade 22 år, 5 månader sedan 7 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • kris

    Medlem
    11 november, 2001 vid 18:23

    Tack bra, i Gbg var det överriggat med 3.7 i byarna. Sol, lite folk (varför?), inte särskilt kallt..

  • mickew

    Medlem
    11 november, 2001 vid 18:55

    I Västerås (Framnäs) var det fullt tryck i 5.0 och några dm skvalp att hoppa på. Runt lunch fick vi ta emot några kilo hagel och en timmes stiltje, men det kom igång igen. Känns som det var sista turen i mälaren för i år, det var riktigt kallt om fötterna…

    Micke

  • dude

    Medlem
    11 november, 2001 vid 20:25

    Lite förgrymmad över att jag inte kunde komma ut idag! Men grabbarna grus skulle vara ute idag. Kanske får vi höra rapport från Johan eller de andra grabbarna från hur det var på Torö? Det lär ha vart åtta grader, strålande sol och grym vind – ja här ven det i knutarna hela dan >:| .

    dude

  • surfbulten

    Medlem
    12 november, 2001 vid 06:13

    Tjena!
    Falkenberg, Skrea var det förstort med 4.0 så krafterna togslut snabbt. Kyla? Inga problem. Vi får hoppas på att det blir surf nästa helg också.

    Surf hard
    surfbulten

  • adde

    Medlem
    12 november, 2001 vid 06:19

    Jag körde Björlanda söndag förmiddag helt själv. 4.7 och en himla massa vind, och ruskigt kallt, var det sista gången iår? Mötte dock 2 bilar på väg tillbaka.

    Var det premiär med 3.7:an?

    /adde

  • kelvinsnr01

    Medlem
    12 november, 2001 vid 13:54

    Det gick av på Öckerö igår, Niklas var ute med 4.2 och det var logo högt och klockren onshore, inte så bra men grymt brutalt. JAg själv var förkyld och kunde inte segla, men filmade gjorde jag, lägger ut det på nätet snart!!!!
    Torsdag Fredag då blir det surf igen!!!!!!!

  • kris

    Medlem
    12 november, 2001 vid 17:57

    Ja, det var första turen med 3.7:an – himla gott! Men då måste du har varit vid Björlanda riktigt tidigt, vi kom runt elva och såg då ingen.

  • adde

    Medlem
    13 november, 2001 vid 17:16

    hmm, lyssnade på ‘på minuten’ i bilen dit så jag var nog där ca 11:00, men jag kör ju inte i viken utan vid hamnen. Blir det mkt mindre tryck i vinden inne i viken eller? Får väl köra ut dit nästa gång. Vad kör ni med för hanskar? jag tokfrös om händerna efter ca 30 minuter… diskhanskar?

    kul att seglet kom till användning redan…

    /adde

  • kris

    Medlem
    13 november, 2001 vid 18:32

    Inte så värst om det blåser mycket. En av öarna skuggar lite allra längst bort men är man över riggad med 3.7 så är det välkommet 🙂 Jag gillar mest det faktum att det bara är att kliva upp på brädan och köra då man ramlar, man blir inte så trött om man tränar på något trick.

    Jag hade neohandskar med öppen handflata, dock utan diskhandskar under.. Fungerade faktiskt fint! Jag brukar köra “volleyboll-uppvärmning-av -armar-tricket” också, låt armen hänga utmed sidan, böj handleden så handen pekar 90 grader ut från kroppen. Spänn armen hårt och dra upp axeln
    mot örat till, sen ned med axeln, upp igen osv. Gör detta i snabb takt och man känner hur blodet pumpas ned i armen. Brukar göra detta medans jag seglar, på rakorna då man är stadigt ikrokad och kan släppa ena handen från bommen utan att krascha 🙂 Ehh, brukar inte gå så bra ihop med kulingvindar och chop förstås..

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Dagrapport, tack!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.