Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Dags att betala medlemskap i SVF 2008

Taggad: 

  • Dags att betala medlemskap i SVF 2008

    Publicerad av swe-31 på 23 mars, 2008 vid 20:39

    Nu är det dags att betala in medlemskapet för 2008.

    Det är mycket på gång i år.:smile:
    SWT i Freestyle/wave, Formula, Speed och Long Distance.

    Samt en massa Kona tävlingar.

    Det krävs medlemskap i SVF för att kunna delta i SVF sanktionerade tävlingar. I medlemskapet får du en “tävlingslicens” som berättigar dig till ett segelnummer. Det kanske viktigaste är dock att i medlemskapet ingår en försäkring som krävs för tävlande.

    Medlemskap

    För att bli medlem så betalar du in medlemsavgiften till plusgironummer 444344-6 samt skickar ett mail till kassören med dina uppgifter (se nedan).
    Glöm ej att ange namn och e-post vid inbetalningsskedet(inbetalningstexten).

    Medlemsavgifter 2008:
    Senior 300 kr
    Junior 150 kr (upp tom 22år)
    Stödmedlem 50 kr

    Plusgiro: 44 43 44 – 6

    Maila till: peter.davidson@home.se

    I mailet till SVF anger du namn, e-post, adress, födelsedatum, klubb,
    klubbförkortning samt önskemål om segelnummer. Endast segelnummer över 100 är tillgängliga för nyregistrering. Välj “medlemsregister” till vänster i menyn för att se vilka nummer som är upptagna. Segelnummer som inte står med i medlemsregistret är lediga.

    Du som redan är medlem i SVF (står med i medlemsregistret) och har betalat medlemsavgift under fjolåret märker betalningen med namn eller segelnummer samt mailadress. Observera att registreringen av ett segelnummer endast kan gälla så länge man är medlem i förbundet.

    Försäkring

    I medlemskapet i SVF får du en försäkring som gäller när du tävlar. Försäkringen tillhandahålls via Folksam.

    Läs mer om vad försäkringen inkluderar på:

    http://www.folksam.se/forsakringar/vuxen/olycksfall/valjidrottsforbund/

    Observera: Eventuellt finns inte vindsurfing med på listan av förbund. Välj då vilket förbund som helst. Tex Kanot. Grundförsäkringen är lika för alla.

    Mer info. http://www.vindsurfingforbundet.com

    swe-119 svarade 16 år, 1 månad sedan 6 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • johanekstedt

    Medlem
    24 mars, 2008 vid 07:49

    Ang. försäkringen som ingår i SVF:

    Verkar som den gäller vid olycksfall för försäkrad om jag tolkar rätt -de flesta (alla?) har väl en allmän olycksfallsförsäkring som borde täcka denna typ av skador ändå.

    Försäkringen verkar inte täcka skador av vindsurfing utrustning eller skador av annan utrustning i samband med tävling.

    Försäkringen verkar inte täcka kostnader pga skador man ger någon annan t ex genom att köra på dem i en start.

    Borde det inte vara en försäkring som täcker de senare punkterna som borde vara viktigare att låta ingå i SVF medlemsskap? (Liknande den man kan köpa av SSF men kanske på ett lägre belopp).

    En fundering bara…
    Johan

  • swe-496

    Medlem
    24 mars, 2008 vid 13:58

    Helt rätt Johan. Det är ju en sån typ av ansvarsförsäkring som jag har fått för mig gäller för att man ska få delta på regattor..
    Brukar det inte stå i NOR att man ska ha en så kallad third part insurance?

  • swe-119

    Medlem
    25 mars, 2008 vid 08:22

    Bli inte av med ditt segelnummer!

    Vi kommer att göra en uppdatering av medlemsregistret. Ni som inte betalt medlemsavgift under 2007 riskar att bli av med segelnumret. Undvik detta genom att betala årets avgift.

    Mvh
    Peter Davidson

  • p-malmkvist

    Medlem
    25 mars, 2008 vid 09:51

    Har betalat för länge sedan. Över en månad sedan. Jag satte in pengarna, samt mailade dåvarande sekreteraren filip samt nuvarande Peter men inget medlemskap eller önskat segelnr har jag fått:smirk:

  • bjornen

    Medlem
    25 mars, 2008 vid 18:06

    @P Malmkvist 453796 wrote:

    Har betalat för länge sedan. Över en månad sedan. Jag satte in pengarna, samt mailade dåvarande sekreteraren filip samt nuvarande Peter men inget medlemskap eller önskat segelnr har jag fått:smirk:

    Det tog över en månad för mig också, ett tag trodde jag att mailadresserna var felaktiga men till slut fick jag mina uppgifter. Bara att hålla ut så kommer det nog. Det vore kanske bra med någon slags bekräfelse att mailet är mottaget så kan man stå ut med att vänta.

    //Björn

  • swe-119

    Medlem
    25 mars, 2008 vid 19:10

    Det har varit en lååång överlämning, vilket vi naturligtvis är dom första att beklaga. Nu är vi på spåret igen när det gäller segelnummerhantering och medlemskap. Lovar inga svarstider, men normalt inte längre än några dagar, max upp till en vecka lite beroende på övrig belastning på jobbet.

    Dock är det så att vi kör en temporär lösning. Vi har inte löst kassörs frågan än som normalt håller i medlemsfrågor.

    Men med de dröjsmål som varit hoppas jag på att många blivit jättesugna på att hjälpa till i förbundet så att vi kan bli bättre. Vi har en stol ledig. Jag väntar ivrigt på alla intresseanmmälningar. Bli en hjälte, anmäler dig idag!

    Mvh
    Peter Davidson
    ordf SVF

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Dags att betala medlemskap i SVF 2008

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.