Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Dags att dra till Norge?

  • sailortrash

    Medlem
    23 januari, 2015 vid 07:58

    ack ja…side off, havet, stora maffiga bryt…synd bara att det är 2 grader i vattnet nu och 9 på sommarn. ..personligen tycker jag surfing är som bäst när man slipper har 6 mm neopren överallt utom på nästippen…

    Gillar man kallvatten ser ju annars Island ut sådär i princip varje dag någnstans på ön (som dessutom är välldigt liten), där har vi Cold Hawaii på riktigt – Stenstränder eller vulkansand mitt i lågtrycksepicentrum på norra halvklotet. Allt skitväder börjar vid Island, mattas ut en aning över GB och resten landar på norska och danska kusten. Halland får en smula, och som vi alla vet, östkusten får NEIN!!

    Är faktiskt en smula förvånad över att ingen verkar rapportera därifrån, medan det kommer en hel del från typ lofoten och alaska och så…utöver episka bryt så har de ju även glaciärer där man kan köra snowboard hela sommaren, typ som norska Stryn fast bättre

  • mag

    Medlem
    23 januari, 2015 vid 21:37

    Bilderna från Norge ser, som vanligt, sjukt bra ut! Tofsmössan av.

    Vattnet är faktiskt något varmare längs norska sydkusten än i Halland både på vinter och vår, men visst behövs tjockt gumm. Den extra graden eller tre gör också lite lite för lufttemperaturen. Så de som trotsar vår vinter fixar även Norges. Om man nu klarar tvättmaskinen. För den är nog mer än många klarar, om jag ska gissa utifrån vågstorleken.

    Islands nackdel är väl just att det ligger i eller nära lågtryckscentrum, ju längre från ett lågtryck desto renare och mer organiserade vågor blir det ju vanligtvis. Tror därför vågsurfingen kan ha mer potential än ws på Island. Det har jag sett flera reportage kring. När lågtrycken passerat och tagit vinden med sig så kommer de renare vågorna.

    Kolla Kulingvarnings/Simmers Islandsreportage!

  • sailortrash

    Medlem
    24 januari, 2015 vid 11:17

    Ja när du säger dy så har jag sett vanlig vågsurf från Island mestadels. Men jag tror RB stormchase visar att det inte gör så mkt om det brallar i….om man har the skill såklart. Personligen skulle jag inte stick ut i de norska vågorna även om jag hade chansen…jag har blivit torktumlas i mindre utan segel och det krävs mer övning helt enkelt…vilket jag inte kommer få förrän barnen är ekonomiskt självgående dvs när jag är 50…

  • jlhp

    Medlem
    28 januari, 2015 vid 19:12

    Wow, vilka bilder!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Dags att dra till Norge?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.