Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Dags att drömma lite…

  • Dags att drömma lite…

    Publicerad av p-malmkvist på 7 oktober, 2008 vid 17:32

    Nu är det alldeles tomt i kassan men för att vara driven till att jobba mycket i vinter så behövs naturligtvis en morot..

    Funderar på 4-6 veckor på ett ubergrymt speedspot nästa år, gärna hyfsat billigt att leva där mao. Tiden det kan äga rum är juni tom sep..

    Vart är det bäst att åka om man vill kunna ligga pressa länge utan att behöva gippa mitt i allt det goa alá Karpathos??

    Funderar på:

    1) Namibia, Hur var det där Surfan??

    2) sotavento

    3) Tarifa?? hotellbygge?

    4) Södra Frankrike

    5) fler alt??

    Skriv gärna om egna erfarenheter eller om ni hört något intressant gällande ngt bra speedspot..

    p-malmkvist svarade 15 år, 8 månader sedan 6 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • surfan

    Medlem
    7 oktober, 2008 vid 19:10

    Namibia är ett super ställe med nästan 3km lång sträcka. jag längtar till baka
    blåste nästan alla dagar jag var där mellan 12-20 m/s

  • imported_macts

    Medlem
    8 oktober, 2008 vid 07:13

    @P Malmkvist 506266 wrote:

    Nu är det alldeles tomt i kassan men för att vara driven till att jobba mycket i vinter så behövs naturligtvis en morot..

    Funderar på 4-6 veckor på ett ubergrymt speedspot nästa år, gärna hyfsat billigt att leva där mao. Tiden det kan äga rum är juni tom sep..

    Vart är det bäst att åka om man vill kunna ligga pressa länge utan att behöva gippa mitt i allt det goa alá Karpathos??

    Funderar på:

    1) Namibia, Hur var det där Surfan??

    2) sotavento

    3) Tarifa?? hotellbygge?

    4) Södra Frankrike

    5) fler alt??

    Skriv gärna om egna erfarenheter eller om ni hört något intressant gällande ngt bra speedspot..

    Södra Frankrike är ju ett alternativ under denna tid. Ska ju blåsa där för jämnan i Leucate, Gruissan osv…när vi var där på tävling förra våren så var det dock vindstilla :-), men det var i april…
    Väldigt fint är det där också, dock begränsad Engelskakunskap hos lokalbefolkningen

  • kapten-k

    Medlem
    8 oktober, 2008 vid 08:24

    sotavento har jag varit på 2 gånger, -96 och -98 dock på vintern och då kan det vara lite vindfattigt, har man med 7,0 eller större får man dock mycket segling, alla dagar är dock inte platt det kan vara swells och sideshore /cross off, då kanske man vill ha en wave eller b & J bräda med. Dock har jag fått några dagar då det var löjligt platt och fullt drag i 6.5
    Skall man sätta pb så gäller nog sommaren.

  • p-malmkvist

    Medlem
    8 oktober, 2008 vid 09:11
    surfan;506321 wrote:
    Namibia är ett super ställe med nästan 3km lång sträcka. jag längtar till baka
    blåste nästan alla daga jag var där mellan 12-20 m/s

    Ok!! Har du någon koll på hur mycket det kostar att leva där, bil, boende etc..? Känner du till någon bra tillförlitlig sida med vindstatistik för Namibia så man vet när på året som är bäst att åka..? Är det samma tid på året som det är bra i Walvis bay och Luderitz?

  • haze

    Medlem
    8 oktober, 2008 vid 09:34

    Tarifa funkar så där för speed då de har byggt hotell som sagt. Blir lite lätt byigt där. Vi var där för någon dag sedan…

  • p-malmkvist

    Medlem
    8 oktober, 2008 vid 09:49
    Haze;506448 wrote:
    Tarifa funkar så där för speed då de har byggt hotell som sagt. Blir lite lätt byigt där. Vi var där för någon dag sedan…

    Ok bra tips… Då stryker jag det alt.. Namibia känns hetare än någonsin.. Kommer du joina till Namibia nästa år till kitarnas örnnäste om det blir av?

  • haze

    Medlem
    8 oktober, 2008 vid 10:01

    Jag skall förmodligen dit redan i jan en vända. Och på tävlingen? Vi får se!

  • jester

    Medlem
    8 oktober, 2008 vid 11:38

    Tänk på att det är 30 mil öken mellan Walvis och Luderitz… Och det öär inte så att det bara är o sätta sig på ett plan på Arlanda, och tro att man har en transfer på en kvart heller..

    Skall man till Walvis så flyger man till WinkelHoek, och har en tur på drygt 30 mil genom öknen.

    Skall man till Luderitz så flyger man till SydAfrika, och hyr bil, och kör 10 timmar…

  • p-malmkvist

    Medlem
    8 oktober, 2008 vid 13:41
    Jester;506477 wrote:
    Tänk på att det är 30 mil öken mellan Walvis och Luderitz… Och det öär inte så att det bara är o sätta sig på ett plan på Arlanda, och tro att man har en transfer på en kvart heller..

    Skall man till Walvis så flyger man till WinkelHoek, och har en tur på drygt 30 mil genom öknen.

    Skall man till Luderitz så flyger man till SydAfrika, och hyr bil, och kör 10 timmar…

    Det kanske blir mest ekonomist att hyra bil i Kapstaden och köra upp?? Först kör man till Luderitz för några explosiva 500 m sedan kan man ju köra till Walvis när man vill pressa lite nautical.. Mmmm:grin:

  • surfan

    Medlem
    8 oktober, 2008 vid 15:47

    Maten är super och billig. vet ej vad det kostar att hyra bil men det är nog över komligt sedan tar turen genom öknen ca10-11tim men det är värt varända minut att åka dit

  • p-malmkvist

    Medlem
    8 oktober, 2008 vid 19:42
    surfan;506565 wrote:
    Maten är super och billig. vet ej vad det kostar att hyra bil men det är nog över komligt sedan tar turen genom öknen ca10-11tim men det är värt varända minut att åka dit

    Ok tack!! Då har jag iaf drömbilden klar i huvudet.. Nu fattas bara alla stålar.. Arbeta å åter arbeta hela vintern..

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Dags att drömma lite…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.