Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Dags för en f-n vad det är tråkigt tråd

  • Dags för en f-n vad det är tråkigt tråd

    Publicerad av jps på 12 november, 2007 vid 11:00

    Nu börjar den tiden på året som det är:

    -för kallt för att surfa (om man inte är riktigt hard core vilket jag inte är)
    -för tidigt för att issurfa
    -för mörkt både på morgon och kväll
    -synnerligen lite lockande att jogga, cykla etc
    -alltid regnar
    -etc etc etc

    Vad ska man hitta på fram till is/snö lägger sig så att man kan ha lite roligt i alla fall?

    Finns det några bra övervintringsaktiviteter?

    robrox svarade 16 år, 6 månader sedan 14 Medlemmar · 19 Svar
  • 19 Svar
  • jeppo_f

    Medlem
    12 november, 2007 vid 11:40

    Åk utomlands å surfa. Enda sättet att klara sig genom en svensk vinter med sin psykiska hälsa i behåll.

    /jeppo

  • djevulen

    Medlem
    12 november, 2007 vid 11:57
  • jps

    Medlem
    12 november, 2007 vid 12:11

    * Åka till kanarieholmarna är inbokat (Jul/Nyår). Frågan är dock om man kan klara sin mentala hälsa så länge???

    * Bygga/laga planka vore kanske något. Behöver dock tips på hur man fixar epoxyandet i lägenhet…

    Fler bra förslag?

  • fastforward

    Medlem
    12 november, 2007 vid 13:51

    Köpa nya prylar såklart!

    Jämföra priser och testresultat, mailpruta på tyska, planera segellinjen, mm. Det är livet de!

  • rasmus_w

    Medlem
    12 november, 2007 vid 22:15

    Jag har lagt handpenning på en Freewave 86. Mitt mål är att segla den innan året är slut.

  • hellgren

    Medlem
    13 november, 2007 vid 13:05

    Kan man inte starta en studiecirkel eller nått. Bygga plankor, hyra in sig i nån industri lokal en dag i veckan eller nått och hjälpas åt att bygga varsin bräda?

    Man kan ju få en massa bidrag o lustigheter för sånt här väl?

  • styret

    Medlem
    13 november, 2007 vid 14:58
  • nikke

    Medlem
    13 november, 2007 vid 20:51
    JPS;428097 wrote:
    Nu börjar den tiden på året som det är:

    -för kallt för att surfa (om man inte är riktigt hard core vilket jag inte är)
    -för tidigt för att issurfa
    -för mörkt både på morgon och kväll
    -synnerligen lite lockande att jogga, cykla etc
    -alltid regnar
    -etc etc etc

    Vad ska man hitta på fram till is/snö lägger sig så att man kan ha lite roligt i alla fall?

    Finns det några bra övervintringsaktiviteter?

    Svaret är enkelt, åk snowboard såklart. Fast windsurfing utomlands är inte fel det heller.

  • jonatan

    Medlem
    13 november, 2007 vid 20:58

    @JPS 428097 wrote:

    Nu börjar den tiden på året som det är:

    -för kallt för att surfa (om man inte är riktigt hard core vilket jag inte är)
    -för tidigt för att issurfa
    -för mörkt både på morgon och kväll
    -synnerligen lite lockande att jogga, cykla etc
    -alltid regnar
    -etc etc etc

    Vad ska man hitta på fram till is/snö lägger sig så att man kan ha lite roligt i alla fall?

    Finns det några bra övervintringsaktiviteter?

    Du kan ju skriva lite i konatrådarna, de verkar ju ha kul där..

  • douglas-l

    Medlem
    13 november, 2007 vid 21:04

    Bygg en sån här….

  • jps

    Medlem
    13 november, 2007 vid 22:32

    – Bygger redan diverse snö och isbrädor (Vilket är riktigt kul. Både att bygga och att köra med.)

    – Snowboard kanske vore något. Det var ett tag sedan

    Dock svarar inget av dessa förslag på vad man ska hitta på tiden mellan att det har blivit för kallt för att surfa och att snö/is behagar dyka upp så att det går att köra vintergrejor.

    Klättring kanske kan vara något?

    Fler bra förslag?

    PS glömde säga att jag skriver i Konatråden också. Det är rätt underhållande faktiskt 😉

  • wisco

    Medlem
    14 november, 2007 vid 09:14

    @JPS 428444 wrote:

    – Bygger redan diverse snö och isbrädor (Vilket är riktigt kul. Både att bygga och att köra med.)

    – Snowboard kanske vore något. Det var ett tag sedan

    Dock svarar inget av dessa förslag på vad man ska hitta på tiden mellan att det har blivit för kallt för att surfa och att snö/is behagar dyka upp så att det går att köra vintergrejor.

    Klättring kanske kan vara något?

    Fler bra förslag?

    PS glömde säga att jag skriver i Konatråden också. Det är rätt underhållande faktiskt 😉

    Trysil øppnar idag. bara 3 timmar bort 🙂

  • jeppo_f

    Medlem
    14 november, 2007 vid 10:21

    Klättring är inte så dumt.
    Om man inte vill frysa fingrarna av sig är det iofs bara inomhus som gäller, men det funkar ju det med.
    Var iväg igår. Jäkligt roligt!

    /jeppo

  • hellgren

    Medlem
    14 november, 2007 vid 10:39

    jag klättrar också.. Skoj faktiskt, capoeira är också att rekomendera.. Lite dyrt och tidskrävande men kul!

  • filipl

    Medlem
    14 november, 2007 vid 21:52

    Jag har tidigare främst seglat från och med maj till och med oktober, men förra hösten bestämde jag mig för att köpa en varmare dräkt, huva, handskar och varmare skor. Jag har ett varmt underställ sen tidigare.

    Jag upptäckte att det gick alldeles utmärkt att segla även när det är 1 grad varmt i vattnet och två grader i luften.

    Min säsong har därmed förlängts från ett halvår till 9-11 månader, vilket känns som ett rejält lyft!

    Numera känns det som ett mysterium för mig varför så många windsurfare i Sverige väljer att avsluta sin säsong i oktober, november när det är fullt möjligt att segla långt senare på året, i princip så länge det är isfritt.

    Jag önskar att fler, liksom jag gjorde, kunde ge “vintersegling” en chans och att fler kunde få samma aha-upplevelse som jag fick: det funkar faktiskt och kan dessutom vara varmt och skönt!

    Filip

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Dags för en f-n vad det är tråkigt tråd

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.