Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Dags igen…..

Taggad: ,

  • Dags igen…..

    Publicerad av calle_b på 12 augusti, 2002 vid 13:33

    ….att byta våg bräda. Har idag en Bic Saxo 265 99:a Special Edition(80lit).
    Tycker att den är lite för stor för mej som är en MYCKET lätt seglare. (60-65 kg!!!)
    Funderar på en F2 Mystery 252 och undrar om någon har erfarenhet av denna, eller har nåt annat tips!
    Please help smile.gif

    Ha d gott

    calle_b svarade 21 år, 9 månader sedan 5 Medlemmar · 15 Svar
  • 15 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    15 augusti, 2002 vid 17:12

    Nya JP freestyle brädorna är jälvigt sköna.. Mistral Score proto också en prisvärd bräda.. men om du ska lägga pengarna på nått.. JP freestyle det är mitt råd!

  • calle_b

    Medlem
    15 augusti, 2002 vid 17:27

    Tackar för detta! Säljer nu mina prylar så vi får se om ekonomin går ihop(vilket den förmodligen inte gör)men ändock, ny bräda ska d bli!

    Ha d gott !

  • tomtenissen

    Medlem
    15 augusti, 2002 vid 19:12

    Har inte testat själv, men har hört mycket bra om, och “förälskat mig på håll” =) om/i Starboard. Själv suktar jag efter en Carve, men om du vill ha lite mer vågiga grejor så en Acid kanske?? http://www.star-board.com!

  • calle_b

    Medlem
    16 augusti, 2002 vid 22:50

    hejsvejs!

    Jotack, många suktande blickar har fladdrat över den sidan, sedan sålde juh Ola.H sin Acid 70. (min dröm nästan). Om jag inte varit så förbannat pank, hade jag definitivt köp den. Eller F2 mystery 252.

    Jaja, drömma kan man väl. Och så säljer man sina gamla ögonstenar för en skitslant bara för den goda ekonomins skull. Suck o stön o allmänt gnäll just nu faktiskt….

    Ha d gott!

  • tomtenissen

    Medlem
    17 augusti, 2002 vid 08:13

    Hehe, värst vad deprimerad du låter. Tänk positivt, snart är hösten här med stormar & grejor och… ööh… då har du ingen bräda… Öjdå 😛 Men nä, sälj Wilson då!! Han verkar ju ändå va rättså trött 🙂 Jaja, annars får du ha det så gött! Jag har nog ett restlager Prozac som du kan få köpa billigt 😉

  • calle_b

    Medlem
    17 augusti, 2002 vid 11:22

    Nja, det där med deppen är inte så farligt faktiskt…..
    Hur mycket för Prozac? wink.gif

    Ha d gott! Efter som brädorna finns kvar:
    BLÅS NU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    (nä, Wilson kan man ju inte sälja….)

  • anonym-anvandare

    Medlem
    18 augusti, 2002 vid 12:48

    Fan, säljer vi Jah Wheelson kan vi ändå inte ta oss till stranden hur grym utrustning vi än sitter inne på.. frown.gif , bättre förslag tack tomtenissen!

    // NU JÄVLAR RIGGAR JAG PÅ Å GLIDER UT Å GUPPAR ÄVEN FAST STORA VÄRTAN LIGGER BLANK!!!! *abstinens..*

  • tomtenissen

    Medlem
    18 augusti, 2002 vid 13:41

    Sälj datorn då? 😛

  • oscar

    Medlem
    18 augusti, 2002 vid 17:02

    har läst ett test av Mystery (95 l versionen), verkar riktigt bra för dig som vill ha bra manöveregenskaper.

  • calle_b

    Medlem
    18 augusti, 2002 vid 19:55

    Mmm jag måste erkänna att man e fet-sugen på Mystery-linen faktiskt. 95 litarn verkar mycket nice MEN jag är juh flug-viktare wink.gif så 70 litarn blir det om ekonomin tillåter(inte just nu alltså). Men, men drömma kan man väl få göra.
    Fick i övrigt segla massor idag med en gammal goding Bic Tabou 3S 00:a. Halv taskigt ös med 6.5 på local-beach, Stocksund! TJOHEJ!
    Såg någon annan tapper kille ute oxå från Norra Djugorården oxå! Good work!

    >Tomtenissen, inte min men jag ska försöka ändå(polarns) wink.gif
    Ha d gott! BJUD PÅ ÖS!

  • ola-h

    Medlem
    20 augusti, 2002 vid 12:20

    Var kör du? Hur kör du? Gillar du att rida frontside eller hoppa mest? För vilka segelstorlekar skall du ha brädan. Har du andra brädor också? Om du har flera brädor, hur mycket vill du segla på den ena relativt den andra? Hur mycket utmaning vill du ha när det gäller brädtyp?

    Ola H.

  • calle_b

    Medlem
    20 augusti, 2002 vid 23:58

    Tror att jag har hittat den nu! Eller vad tror du?

    Jag bor i sthlm o kör för det mesta i Näsby Park(relativt platt) och Åkersberga där det e ganska platt oxå. Torö blir det defenitvt lite grann oxå så fort det bjuder till.
    Gillar att hoppa högt o länge(inte mycket trick ännu, men det kommer) Söker en bräda som helt enkel ska passa mej(60-65 kg) Har kört med åttio liter under fötterna vilket känns stort i Apelviken. Vill kunna rida vågor oxå om det bjuds till, alltså. Ifall det är riktigt plattvatten med 1-4 dm chop ska det gå o ösa som fasen och öva på, hrm “lowgospockinnizers” eller hur var det dr Masse?
    Seglar från 4.0-5.8(mest 5.2-5.8 i detta land…….)

    Kikat lite på F2 mystery 252:an på 75 liter och kommit fram till att den passar nog just mej. Sucktat på Starboarden länge nu(Acid 70:in) oxå, så det är nog nåt sånt som gäller. Eller? wink.gif

    Ha d gott

  • ola-h

    Medlem
    21 augusti, 2002 vid 13:09

    Ja, du har säkert hittat två bra alternativ. Jag har inte provat Mysteryn. Aciden är väldigt lugn när man öser på dock. Bornde fuka lätt med 5.8 vid din vikt, 5.3 känns inte i närheten av för stort. Nackdelen med ACID skulle skulle möjligen vara att den lätt sjunker igenom i tailen om man inte är så snabb i manövrarna.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    21 augusti, 2002 vid 17:52

    YO! Carl Bertil ,Säg så här: ska du köpa NY bräda, ska du köpa AB+ Wave ,den som är 54 bred och 78 liter. Med riktig Customkänsla, istället för en bräda med död fisk känsla från Cobra fabriken, eller hur!! ,säg så här som Ola säger den fuckar lätt med 5.6 iaf / Benke

  • calle_b

    Medlem
    21 augusti, 2002 vid 18:12

    halloj

    Bestämde mej och tog tag i min sk. ekonomi o beställde Mysteryn i dag. Nu e de kört! wink.gif

    Jag kommer förmodligen lyckas köra 5.8 oxå (23cm fenan). Kört förut på en Starboard Fish (80lit) med 22 fena och det gick absolut. (Skitrolig bräda faktiskt)

    jaja som sagt nu e den beställd. Jag va lite osäker ibörjan men nu e har jag mitt på det torra. (tyvärr, det blåser juh inte)

    Kolla på det här, det är juh så att man kan gråta:

    1. Örskär-Söderarm:

    Kustobservationer från 2002-08-21 kl: 19:00:00
    Örskär: Sydost 3 m/s. 24 grader.
    Söderarm: Syd 2 m/s. 24 grader.

    (Inget vattenstånd för denna delsträcka)

    2. Söderarm-Sandhamn:

    Kustobservationer från 2002-08-21 kl: 19:00:00
    Söderarm: Syd 2 m/s. 24 grader.

    Vattenstånd från 2002-08-21 kl: 16:22
    Stockholm: -13 (tre föregående: -14,-14,-16)

    3. Sandhamn-Landsort:

    Kustobservationer från 2002-08-21 kl: 19:00:00
    Landsort: Väst 2 m/s. 23 grader.

    Vattenstånd från 2002-08-21 kl: 16:22
    Stockholm: -13 (tre föregående: -14,-14,-16)

    Suck. Men värmen kan man inte klaga på……

    Ha d gott alla tappra!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Dags igen…..

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.