Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Dahab april, Segelstorlekar?

  • Dahab april, Segelstorlekar?

    Publicerad av danne_an på 3 januari, 2011 vid 12:21

    Vi har bokat resa 2 veckor till Dahab i början av april och ska åka med egen utrustning.
    Tänkte ta med mig 2 segel, kanske 3 segel om det blir vikt över.. Vilka storlekar ska man prioritera? 5.6 och 5.0 eller 5.6 och 4.5. Blåser ju inte lika hårt i april som under sommaren. Inte så skoj o köra med tok överriggad 5.6 eller super klen 4.5. Går ju alltid o hyra om det skulle skita sig totalt. De andra 2 ska köra 5.3 och 4.7 och det verkar vara rätt optimalt.
    Verkar ju som rätt många har varit där med tanke på alla trådar så någon borde veta vad man kör med för storlek mest. 80kg 100 liters freestyle planka.

    surfgus svarade 13 år, 4 månader sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • petalz

    Medlem
    3 januari, 2011 vid 13:18

    Tjena,

    Va där i slutet på september, tror april är vindsäkrare dock.

    Iaf, när de blåste (ca hälften av dagarna) körde jag 100l hawk o 5.3 nästan hela tiden vilket va klockrent. Jag tror på 5.0 och 4.5 eftersom du ska freestajla

    Andra hälften av dagarna körde jag 8.5 o 130l Ray, va inte riktigt det jag åkte dit för dock….

    Väger ~82kg

    / Peter

  • surfgus

    Medlem
    3 januari, 2011 vid 22:19

    Var där April 2010 och seglade allt från 4,2 till 5,7… . Minimera kläder och ta 3 segel.:cool2:

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Dahab april, Segelstorlekar?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.