Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Dakine core contour?

  • Dakine core contour?

    Publicerad av joeithafish på 28 juni, 2002 vid 20:27

    Mina stroppar börjar kännas sladdriga och lite trötta. Är det värt att lägga ut lite mer pengar (för det handlar inte om så mycket) på dakine stropparna eller är det en sell out
    Vad är det som skiljer mellan dakine och andra stroppar och vad är det för skillnad mellan fram och bakstropp?
    Dakine är de enda jag har sett som gör skillnad mellan fram och bakstropp. Att bakstroppen är dyrare gör det hela ännu konstigare.

    ola-h svarade 21 år, 10 månader sedan 2 Medlemmar · 1 Svar
  • 1 Svar
  • ola-h

    Medlem
    29 juni, 2002 vid 08:55

    JAg tycker Core-stropparna är klart bättre än andra stroppar jag provat, i alla fall vid barfotasegling. Skillnaderna, förutom mycket lägre blötvikt, är att det är mindre mjukt stoppningsmaterial vilket ger dig en bättre brädkontakt. Dessutom tycker jag att den assymetriska “vridna” designen gör att man fastnar mindre i stropparna även om man som jag kör stropparna extremt stora och kör in foten superlångt.

    Nackdelarna är att man måste använda skruvmejsel till att justera dem samt att de inte funkar riktigt lika bra med skor, iallafall inte på min bräda som har extremt tight mellan fotstroppspluggarna. Jag har fått slipa bort gummi på skornas sidor för att det överhuvudtaget skall gå att få in dem i stropparna, men det beror, som sagt, snarare på hur pluggarna sitter i brädan än på stropparna.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Dakine core contour?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.