Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Dalarö 30 juli

  • vindsokaren

    Medlem
    30 juli, 2012 vid 16:29

    Jag får hoppas på morgondagen på Dalarö.Är där vid 11.

  • grrrr

    Medlem
    30 juli, 2012 vid 17:04
    Quote:
    Sugen på att strunta i jobbet och ge mig ut.

    Gör det! Det har varit otippat bra hela dagen och det blåser fortfarande.

  • levieux

    Medlem
    30 juli, 2012 vid 20:44

    Årets första bomkörning är ett faktum.
    Vinden dog när jag gick ut. 150 meter planning sen var det roliga slut.
    Och i morgon finns inte en chans att jag kan lämna jobbet tidigt… Får hoppas på vind till helgen.

  • vindsokaren

    Medlem
    30 juli, 2012 vid 21:03

    Jag och några till bestämde Årstahavsbad istället imorrn dock kostar det 100 per dag att parka surt.
    Men va e de mot surfprylar.

  • sunkan_

    Medlem
    31 juli, 2012 vid 07:30

    Var går man normalt i vid Årsta hasvbad egentligen? Går man rakt ner från stora parkeringen eller? Långt att bära?

    /Sunkan

  • herr-pelegrin

    Medlem
    31 juli, 2012 vid 12:19

    Hoppas Ni fick en bra dag på Årsta, som möjligen kan vara en underskattad spot för hyfsat många vindriktningar. Vid exempelvis sydväst (mkt vanligt) så har vinden upp till 8.5 km att bygga på. Det drar dessutom på utmed land från Kärringholmen/Märsgarn. En gissning är att Årsta skulle kunna fungera från sydväst hela vägen över till rent ostligt. Rätta mig gärna om jag har fel…!

  • malteaserr

    Medlem
    31 juli, 2012 vid 15:27
    Herr Pelegrin;694379 wrote:
    Hoppas Ni fick en bra dag på Årsta, som möjligen kan vara en underskattad spot för hyfsat många vindriktningar. Vid exempelvis sydväst (mkt vanligt) så har vinden upp till 8.5 km att bygga på. Det drar dessutom på utmed land från Kärringholmen/Märsgarn. En gissning är att Årsta skulle kunna fungera från sydväst hela vägen över till rent ostligt. Rätta mig gärna om jag har fel…!

    Jag gillar verkligen årsta havsbad eller årsta brygga. Det är lite större chop om man går i vid bryggan. Har testat årsta vid nästan V och det funkar väldigt bra tycker jag. Speciellt om man kommer ut 50-100 m. På SV funkar det alltid finemangs.

  • petalz

    Medlem
    31 juli, 2012 vid 16:33

    Hur är det i jämförelse med dalarö eg? Har alltid blivit dalarö för min del, mest av gammal vana dock! Men jag får för mig att eventuell bris blir bättre på dalarö?

    Peter

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

  • sunkan_

    Medlem
    31 juli, 2012 vid 16:37

    Det var riktigt bra drag där idag. Vad jag såg kördes allt från 5.3-9.0 dom större seglen blev liggandes när det drog i efter 13:30 eller nåt sånt.

    Själv hade jag bara tagit med mig 7.8 så stundtals var det en ren brottningsmatch där ute men det var länge sedan jag fick köra ordentligt så känns riktigt bra nu !

  • vindsokaren

    Medlem
    31 juli, 2012 vid 16:39
    sunkan_;694365 wrote:
    Var går man normalt i vid Årsta hasvbad egentligen? Går man rakt ner från stora parkeringen eller? Långt att bära?

    /Sunkan

    Packade till höger om den stora parkeringen och bar ner alla prylar provade 3 brädor idag så det vart mycket bära.
    En del hittade vägen ner till vattnet.Har inte kört där själv.
    Blåste som bäst när jag klev upp vid 16 då fungerade 5,3 och 86lit.
    Mycket olika segelstorlekar på vattnet denna dag 5,3-7.8.
    Får se om jag får ihop lite film då jag hade egen kameraman.

  • sunkan_

    Medlem
    31 juli, 2012 vid 16:47

    Jodå, jag hittade dit. Det var jag som körde supersporten med 7.8:an
    Har kört där en gång förut men då var inga andra ute, nu såg jag ju att man kunde köra bilen ner och dumpa prylarna vilket var najs.

    Släng gärna upp några bilder här om det blev något bra, alltid kul att titta på.

  • vindsokaren

    Medlem
    31 juli, 2012 vid 20:01

    Ahh North 7.8 killen.

  • lukas111

    Medlem
    1 augusti, 2012 vid 09:07
  • lukas111

    Medlem
    1 augusti, 2012 vid 09:09

    vilket bra nybörjarställe schweizerbadet är för övrigt
    toppendag igår

  • sunkan_

    Medlem
    1 augusti, 2012 vid 09:30
    lukas111;694444 wrote:

    Nja.. det jag frågade om var vägen ner till vattnet vid årsta havsbad.
    Vid dalarö kommer man ju rätt nära om man parkar på vanliga bilparkeringen (där du markerat att du parkar).

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Dalarö 30 juli

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.