Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Dalarö eller Torö på tisdag?

  • dr-masse

    Medlem
    16 oktober, 2012 vid 07:04

    Tycker obsarna ser fina ut för Stenstranden nu på mogonen…

  • challgren

    Medlem
    16 oktober, 2012 vid 08:57

    Stenstranden var enligt rapporterna riktigt bra nu på morgonen!

  • levieux

    Medlem
    16 oktober, 2012 vid 09:47

    Dåligt på Dalarö. För mycket väst. Byit mellan 6 och 8m/s.
    Skulle ha jobbat istället….

  • malteaserr

    Medlem
    16 oktober, 2012 vid 10:54

    Japp dalarö var ok mellan 7.45-9.00 ungefär. Körde 4.8 som var gränsen. För mycket väst och byigt.

  • maca

    Medlem
    16 oktober, 2012 vid 11:50

    Vinkeln såg fin-fin ut i morse, men hur var det egentligen med våg-sizen på morgonen?
    Prognosen pekade på samma size som i söndags em/kväll…

    Ska man inte åka vågor, hade nog Närlunda suttit fint i morse, istället för Dalarö…

  • dr-masse

    Medlem
    16 oktober, 2012 vid 12:05

    Mellan gubbe å logo på vågorna i morse enligt uppgift… mer syd i vinden längre söderut, precis som det skall vara för lite bättre Torö-segling.

  • henryk

    Medlem
    16 oktober, 2012 vid 12:45

    Körde Kärringviken mellan 8:30-10:30, mycket väst till att börja med, men sen blev vinkeln bättre när det vred mot syd.. soligt och fint.. lite klent tryck i 5,4. Ensam i viken, begripligt då det såg snällt ut på stenstranden… till och med ur mitt perspektiv 😉

  • stenevinge

    Medlem
    16 oktober, 2012 vid 14:35

    körde Dalarö vid 08:00, hade bra tryck i seglet , 7,7 och STOR prom, men det visade sig vara bra efter 9- 10 tiden då folk med små segel sjönk och jag planade med ett stort leende, stämmer in på att det var på tok för mycket väst så jag tog mitt pick och pack och styrde mot Kärringviken.
    gick den milslånga gången ner till viken, slet och släpade bara för att upptäcka att jag suger fett på att köra min nya bräda ( Simmer style tri fin 105l) så jag gav upp!
    körde 5,7 segel någon vända utan att lyckas, och till min förvåning kom det en äldre herre med ett 6,7 och shreedade loss….
    nä dax att sälja min simmer !!!!!!!

  • oscarlj

    Medlem
    16 oktober, 2012 vid 14:39
    Stenevinge;701178 wrote:
    körde Dalarö vid 08:00, hade bra tryck i seglet , 7,7 och STOR prom, men det visade sig vara bra efter 9- 10 tiden då folk med små segel sjönk och jag planade med ett stort leende, stämmer in på att det var på tok för mycket väst så jag tog mitt pick och pack och styrde mot Kärringviken.
    gick den milslånga gången ner till viken, slet och släpade bara för att upptäcka att jag suger fett på att köra min nya bräda ( Simmer style tri fin 105l) så jag gav upp!
    körde 5,7 segel någon vända utan att lyckas, och till min förvåning kom det en äldre herre med ett 6,7 och shreedade loss….
    nä dax att sälja min simmer !!!!!!!

    Japp, det var bra tom 8:30/9, sen dog vinden….

    Såg din Simmer, ser riktigt fin ut! Kämpade en hel del med en gammal/liten vågbräda och bytte upp mig till en 95litare, enormt mycket lättare. Det kommer ge sig!

  • stenevinge

    Medlem
    16 oktober, 2012 vid 14:49
    oscarlj;701179 wrote:
    Japp, det var bra tom 8:30/9, sen dog vinden….

    Såg din Simmer, ser riktigt fin ut! Kämpade en hel del med en gammal/liten vågbräda och bytte upp mig till en 95litare, enormt mycket lättare. Det kommer ge sig!

    Tycker du jag skall fortsätta slita med simmer?

  • oscarlj

    Medlem
    16 oktober, 2012 vid 18:32
    Stenevinge;701180 wrote:
    Tycker du jag skall fortsätta slita med simmer?

    Det tycker jag absolut, den kommer bli perfekt när det blåser 10+ . Tar ett tag att få in balansen på varje ny lite mindre bräda man skaffar.

  • labbe

    Medlem
    16 oktober, 2012 vid 21:40

    Dalarö kom igång lite på em, körde 6,7 o 108l freestyle, guppade första timmen sen planing två timmar/L

  • zeke-sandquist

    Medlem
    18 oktober, 2012 vid 11:57
    labbe;701208 wrote:
    Dalarö kom igång lite på em, körde 6,7 o 108l freestyle, guppade första timmen sen planing två timmar/L

    Tack Labbe för teet, det värmde efter en fin dag på vattnet, dock med begränsat med planing för min del med 6.2 och FW 105 (och några fler kilon)

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Dalarö eller Torö på tisdag?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.