Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Dalarö fredag 5/9?

  • Dalarö fredag 5/9?

    Publicerad av lars_e på 5 september, 2008 vid 06:50

    Någon som tänker köra på Dalarö eller något annat stället runt Stockholm idag? Dalarö fungerade fint igår och verkar bli en del vind idag också.
    /Lars

    electric svarade 15 år, 8 månader sedan 4 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • mahi

    Medlem
    5 september, 2008 vid 07:48
    Lars_E;496984 wrote:
    Någon som tänker köra på Dalarö eller något annat stället runt Stockholm idag? Dalarö fungerade fint igår och verkar bli en del vind idag också.
    /Lars

    Tjenare Lars,

    Tack för hjälpen med tamp igår. Funderar på att dra ut idag också. Lite osäker på hur prognosen ser ut bara. Orolig att vinden avtar fort och blir för mycket västlig..

    Kommer man inte ut för sent funkar det nog utmärkt. När drar du ut?

    /Magnus

  • willyskipper

    Medlem
    5 september, 2008 vid 07:58

    Det verkar blåsa mellan 5 och 7 m/s just nu. Riktigt bra drag!!!
    enligt vindmätarna
    Johan

    http://karlslundsmarina.mine.nu:15000/app/weather/main.htm
    http://www.morarna.se/

  • lars_e

    Medlem
    5 september, 2008 vid 08:09
    mahi;497007 wrote:
    Tjenare Lars,

    Tack för hjälpen med tamp igår. Funderar på att dra ut idag också. Lite osäker på hur prognosen ser ut bara. Orolig att vinden avtar fort och blir för mycket västlig..

    Kommer man inte ut för sent funkar det nog utmärkt. När drar du ut?

    /Magnus

    Jag försöker vara där 11.30-12.00. Hoppas på ett par timmar okej surf innan det vrider mot väst.
    /Lars

  • mahi

    Medlem
    5 september, 2008 vid 09:28
    Lars_E;497027 wrote:
    Jag försöker vara där 11.30-12.00. Hoppas på ett par timmar okej surf innan det vrider mot väst.
    /Lars

    Ser inget vidare ut faktiskt. På landsort är det 6 sekm nu..
    Får bygga på lite innan jag åker ut.

  • electric

    Medlem
    5 september, 2008 vid 17:08

    @mahi 497050 wrote:

    Ser inget vidare ut faktiskt. På landsort är det 6 sekm nu..
    Får bygga på lite innan jag åker ut.

    Det där med vindhastigheten vid Landsort kan man inte alltid gå på, det har jag lärt mig. Idag t ex: trots att det var 6 m/s vid Landsort fortfarande vid kl 12 så chansade jag på att Fituna skulle vara OK åtminstone fram till den kommande fronten och det ofrånkomliga vindvridet mot väst.

    Och det var en helt rätt chansning. Ty när jag kom till Fituna kl 13 (jag var förste man där!) var det inte alls bara 6 m/s utan minst 8 m/s, i byarna uppåt 10 m/s, och perfekt för segel kring 6.5 kvm. Riktningen var ca 210 grader, dvs precis som vid Landsort (vad gäller vindriktningen så är ändå Landsort ganska pålitlig!)

    Och mycket riktigt höll vinden i sig till 16.45 – när fronten kom, med regn – och vindvridet. Då var det bara att packa ihop – men jag var mycket nöjd med de timmar jag fått i perfekta förhållanden fram tills dess.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Dalarö fredag 5/9?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.