Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Dalarö i söndags- glömd sko

  • Dalarö i söndags- glömd sko

    Publicerad av tinka på 28 oktober, 2014 vid 08:40

    Var det möjligtvis någon som såg en stackars ensam neoprensko ligga kvar på parkeringen efter söndagens surf?

    Färdigriggad och ombytt på Dalarö i söndags inser jag att jag glömt hängselen hemma.. Fick då låna en sele av en snäll surfare- Tack! När jag kom hem inser jag att jag glömt en sko på Dalarö…

    En härlig surfdag var det iallafall! 🙂

    dude svarade 9 år, 5 månader sedan 5 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • staffomania

    Medlem
    28 oktober, 2014 vid 14:44

    Varsågod (det var mej du lånade selen av)! Såg tyvärr ingen sko innan jag drog iväg.

    Själv pajade jag våtdräkten så det blir till att köpa en ny om man ska köra mer i år.

  • richardfb

    Medlem
    28 oktober, 2014 vid 16:42

    @staffomania 728711 wrote:

    Varsågod (det var mej du lånade selen av)! Såg tyvärr ingen sko innan jag drog iväg.

    Själv pajade jag våtdräkten så det blir till att köpa en ny om man ska köra mer i år.

    Hur pajade du våtdräkten? vurpa?? 😀

  • staffomania

    Medlem
    28 oktober, 2014 vid 17:11

    @RichardFB 728714 wrote:

    Hur pajade du våtdräkten? vurpa?? 😀

    nä drog av en bit på ena benet när jag slet den av mig.

  • electric

    Medlem
    28 oktober, 2014 vid 17:26

    @staffomania 728717 wrote:

    nä drog av en bit på ena benet när jag slet den av mig.

    Man göra ganska stora lagningar m hj av neoprenbitar (klippt t ex från gammal våtdräkt) som man limmar dit med neoprenlim (riktigt neoprenlim, på burk, köpt i nån dykbutik). Jag har gjort åtskilliga lagningar med sånt; själva lagningen/skarven håller bättre än neoprenet.

    /Lars

  • staffomania

    Medlem
    28 oktober, 2014 vid 21:31

    @Electric 728718 wrote:

    Man göra ganska stora lagningar m hj av neoprenbitar (klippt t ex från gammal våtdräkt) som man limmar dit med neoprenlim (riktigt neoprenlim, på burk, köpt i nån dykbutik). Jag har gjort åtskilliga lagningar med sånt; själva lagningen/skarven håller bättre än neoprenet.

    /Lars

    Tack för tipset Lars. Då skulle man inte slängt den gamla slitna våtdräkten då.

  • tinka

    Medlem
    29 oktober, 2014 vid 08:31

    @staffomania 728711 wrote:

    Varsågod (det var mej du lånade selen av)! Såg tyvärr ingen sko innan jag drog iväg.

    Själv pajade jag våtdräkten så det blir till att köpa en ny om man ska köra mer i år.

    Surt med våtdräkten!

    Trevlig att kunna koppla ihop profil här med verkligheten! 🙂

  • dude

    Medlem
    31 oktober, 2014 vid 08:57

    Om du ska köpa ny så skulle jag varmt rekommendera Xcel 5/4 med inbyggd huva, eller Rip Curl Flash Bomb 5,5/4 också med inbyggd huva.

    Storlek är a och o och som exempel är jag 178 / väger 75, kör Xcels storlek ML och Rip Curls storlek LS. Kan du prova först är det så klart bäst för det kan vara lite trial and error eller så har du tur på en gång!

    De här dräkterna med dubbelnylon är riktigt hållbara och håller länge. T ex kör jag tredje eller fjärde vintern på min 6/5/4 Rip Curl Flash Bomb (som nu bara görs i 5,5/4).

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Dalarö i söndags- glömd sko

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.