Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Dalarö Imorgon

  • Dalarö Imorgon

    Publicerad av broderisak på 3 september, 2008 vid 17:30

    Har aldrig surfat där ,Men jag har ett möte i närheten imorgon bitti.Och när man ändå är där i krokarna tänkte jag kolla om ni tror att det skulle funka imorgon? Vart går man i lättast nånstans? Tacksam för svar

    Borttagen användare svarade 15 år, 8 månader sedan 7 Medlemmar · 14 Svar
  • 14 Svar
  • mahi

    Medlem
    3 september, 2008 vid 19:07
    BroderIsak;496486 wrote:
    Har aldrig surfat där ,Men jag har ett möte i närheten imorgon bitti.Och när man ändå är där i krokarna tänkte jag kolla om ni tror att det skulle funka imorgon? Vart går man i lättast nånstans? Tacksam för svar

    Scheizerbadet om man vill starta från en strand och kryssa ut ett tag.
    Askfatshamnen på andra sidan om man vill slippa en massa sicksackande och köra direkt.
    SV vind gäller.

  • broderisak

    Medlem
    3 september, 2008 vid 20:00
    mahi;496512 wrote:
    Scheizerbadet om man vill starta från en strand och kryssa ut ett tag.
    Askfatshamnen på andra sidan om man vill slippa en massa sicksackande och köra direkt.
    SV vind gäller.

    Kan man köra ända fram ?Eller är det nån bom efter som det ligger en båthamn där,så man måste bära?

  • mahi

    Medlem
    3 september, 2008 vid 20:14
    BroderIsak;496556 wrote:
    Kan man köra ända fram ?Eller är det nån bom efter som det ligger en båthamn där,så man måste bära?

    Scheizerbadet: Parkering innanför stranden, bära prylarna 25-50 meter max.

    Askfatshamnen: Parkering (alt avlastning) på vändplanen precis vid bryggan. Rigga på vändplanen, bära prylarna 5-10 meter till vattnet.

    Tjooho, flaka kaka raceråka..

  • broderisak

    Medlem
    3 september, 2008 vid 20:17
    mahi;496562 wrote:
    Scheizerbadet: Parkering innanför stranden, bära prylarna 25-50 meter max.

    Askfatshamnen: Parkering (alt avlastning) på vändplanen precis vid bryggan. Rigga på vändplanen, bära prylarna 5-10 meter till vattnet.

    Tjooho, flaka kaka raceråka..

    Thanks!! Flaka kaka det får vänta ett tag till tyvärr,men raceåka det kan det bli..:smile:

  • brutus

    Medlem
    4 september, 2008 vid 06:36

    Dalarö idag!

    Tänker smita från jobbet och dra till askfatshamnen om ett tag, vädret är vackert, får se om det blåser ok. 8-12 SV enl. SMHI, kanske?
    Fler som ska dit?
    / Martin

  • Borttagen användare

    Borttagen användare
    4 september, 2008 vid 07:56

    Ska bara äta frukost, sen drar jag dit

  • mahi

    Medlem
    4 september, 2008 vid 08:35
    brutus;496634 wrote:
    Dalarö idag!

    Tänker smita från jobbet och dra till askfatshamnen om ett tag, vädret är vackert, får se om det blåser ok. 8-12 SV enl. SMHI, kanske?
    Fler som ska dit?
    / Martin

    Åker också till Dalarö på eftermiddagen. Förutsättningarna ser bra ut. När åker ni?

    /Magnus

  • gifvars

    Medlem
    4 september, 2008 vid 09:24

    Tjena.
    Jag tänkte dra vid 3 i em. Dock verkar det vara mycket västliga observationer justnu.
    Kanske Brevik istället.
    -JG

  • mahi

    Medlem
    4 september, 2008 vid 10:27
    gifvars;496709 wrote:
    Tjena.
    Jag tänkte dra vid 3 i em. Dock verkar det vara mycket västliga observationer justnu.
    Kanske Brevik istället.
    -JG

    Väst? Nää..
    På landsort kl 12:00 var det 220 grader, det är ju mer syd än väst. 225 grader är ju rakt SV. Det är ju nästan att Fituna funkar, definitivt Dalarö iaf som det ser ut nu.

  • lars_e

    Medlem
    4 september, 2008 vid 17:40

    Var riktigt bra på Dalarö när jag var där idag mellan 12.30-15.30. Soligt och varmt. De flesta körde nog runt 6kvm då, 5.4 hade jag mestadels bra drag i.
    Lägger in några bilder, tyvärr med dålig kvalitet…

  • lukasw

    Medlem
    4 september, 2008 vid 19:27

    Vad tror ni om årsta havsbad imorgon på sydväst???????

  • broderisak

    Medlem
    4 september, 2008 vid 20:52

    Ja första besöket för mig på Dalarö och jag får säga att jag är helnöjd med både stället samt surfingen.Fick nog ihop över 4 tim surfing med mitt 6,5. Kul att träffa lite folk när man är ute istället för att surfa själv som jag annars får göra..

  • brutus

    Medlem
    5 september, 2008 vid 07:50

    Knäppte några bilder igår i askfatshamnen med sunkig fickkamera, därav rutten kvalitet – lättare att fota kitearna då de höll sig vid piren.
    Funkade som sagt bra igår med 6.0 & 7.2 när det droppade…
    Något schleten idag efter 5 timmars surf igår (klenis), kan tyvärr inte skolka från jobbet idag även om det ska blåsa idag med…

    /M

  • Borttagen användare

    Borttagen användare
    5 september, 2008 vid 14:12

    Håller med om att det var en kanondag. Körde 6,1 och 7,2 beroende på vinden. Underbart att surfa när det är fler på vattnet, sol och inte för kallt i vattnet. Den surfdagen kan man leva på länge men hoppas på några till innan det blir för kallt. Dessutom så såg jag en säl titta upp 20 m framför mig….Han undrade nog vad vi var för några. :laugh:

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Dalarö Imorgon

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.