Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Dalen bilder/film någon??

  • bonasurf

    Medlem
    26 juni, 2008 vid 14:55

    @GonadMan 477814 wrote:

    Ola har kommit något på spåren här. Tyckte jag kände igen den brytande vågen från Stena färjan mellan VBG-Grenå.

    Potatisodlingen vid Dalen är mer spektakulär än vågförhållandena. Stället suger för fasen purfo!!

    Fan jag gillar GonadMan och alla andra inlägg om att vinkeln i Dalen suger.

    Vi behöver ju inte ens hysha om stället det sköter alla som är avis på att de inte vet när man ska åka dit 🙂 Snacka om självsanerande. Och visst vinkeln är känslig som attan i Dalen men vafan Bjäre har ju bra sideshore spottar på både SV V NV så risken är ju väldigt liten att man inte får bra surf. Vejby fungerade ju finfint före vinkeln vred upp för dalen.(se bilder)

    Jag gillar Ola H:s teori om att hitta nya spots. Det låter som att vi ska ha någon form utav patentsystem som belönar de som vågar chansa de blåsiga dagarna på osäkra nya wildcards för att Sveriges bästa spots ska komma fram.

    Det var inte många som kände tilll varken Dalen eller Gislövshammar för några år sedan och nu har vi helt plötsligt två surfspottar i Sverige som kan mäta sig med internationella vågridningsspottar. Helt otroligt.

  • gonadman

    Medlem
    27 juni, 2008 vid 07:25

    Haha! Tack!

    Och för övrigt finns det ett ställe som på Bjäre som faktiskt klår både Vejby och Dalen på rätt dag. Men det är en annan historie;-)

    @bonasurf 477966 wrote:

    Fan jag gillar GonadMan och alla andra inlägg om att vinkeln i Dalen suger.

    Vi behöver ju inte ens hysha om stället det sköter alla som är avis på att de inte vet när man ska åka dit 🙂 Snacka om självsanerande. Och visst vinkeln är känslig som attan i Dalen men vafan Bjäre har ju bra sideshore spottar på både SV V NV så risken är ju väldigt liten att man inte får bra surf. Vejby fungerade ju finfint före vinkeln vred upp för dalen.(se bilder)

    Jag gillar Ola H:s teori om att hitta nya spots. Det låter som att vi ska ha någon form utav patentsystem som belönar de som vågar chansa de blåsiga dagarna på osäkra nya wildcards för att Sveriges bästa spots ska komma fram.

    Det var inte många som kände tilll varken Dalen eller Gislövshammar för några år sedan och nu har vi helt plötsligt två surfspottar i Sverige som kan mäta sig med internationella vågridningsspottar. Helt otroligt.

  • sebbe

    Medlem
    27 juni, 2008 vid 18:12

    hela “långhelgen” bjöd på sköna förhållande.
    Började med grym Mellanvägen på lördag med Kristoffer som bjöd på 1foot1hand bakåtar, Andreas Olandersson mega delayed framåtar och massvis med bakåt och 1hands. (de 3 sista bilderna)
    Tisdag blev fin när vinden äntligen vred på väst sent på kvällen.
    Onsdag morgon hade vinden vridit på NV vilket innebär sämre vinkel men helt ok storlek på vågor.

  • markan

    Medlem
    27 juni, 2008 vid 18:57

    Fantastiska bilder!

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Dalen bilder/film någon??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.