-
Dålig stämmning på Konfen
Det finns ingen plats på internet som skänker så mycket glädje och härliga känslor som konfen (finns ju en del bra sidor om andra känslor visserligen…). Inläggen radas upp, det ena roligt, ett annat intessant, ett tredje vansinnigt abstinens framkallande. De inlägg man läser har personer man har mycket gemensamt med lagt upp för att sprida/ta reda på information eller bara glädje. Detta är något som lyser upp mitt höstmörker på ett enastående sätt. Men…
Så kommer svar, många från anonyma användare, som inte har någonting med glädjespridning att göra, nej faktiskt helt värdelösa. Inte bara ointressanta, utan de tar även bort den goda stämmning man befann sig i när man läste inlägget. Detta ofog har inget att göra på konfen, i min mening.
Nu menar jag inte att man inte ska kritisera inlägg man har en annan mening om, sådana resonemang är ju, ofta, konstruktiva. Flera inlägg jag läst har fått ett “värdelöst svar” och diskussionen efter har mest handlat om att “det där var ju ett korkat svar” osv. Då läggs ju energin på fel plats.Hoppas detta är en höstdeppressionsföreteelse som försvinner automatiskt efter jul (eller tidigare). Min bästa julklapp vore att få slippa dessa skitinlägg, och fortsätta läsa på konfen utan att bli irriterad.
/Jonas
Logga in för att svara.