• Danmark

    Publicerad av pelle-surf på 7 april, 2013 vid 21:09

    Hejsan, tänkte kolla om det är någon som vill dela med sig av sina kiteerfarenheter ifrån Danska Västkusten.
    Där bör väl oftare bli bra vind än på den Svenska kusten. Det borde bli bra plattvatten i limfjordens utlopp, vid thyborön, men hur är spotarna och får man kita där. Finns där andra liknande platser som är bra.

    thomas-stenqvist svarade 11 år sedan 6 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • mag

    Medlem
    10 april, 2013 vid 13:28

    Ja, vad jag vet får du kita uppe vid Krik. Även Ringköping fjord är bra. Men det blåser mer än hemma så mindre drake ska du ha med också. Och vara van vid mycket vind.

  • pelle-surf

    Medlem
    10 april, 2013 vid 20:36

    Där är ju en del vikar/fjordar längst kusten, vilka borde funka bra, om det inte finns förbud där. Hittade lite filmklipp ifrån Ringköping. Kollade lite efter spotkarta över området men hittade ingen, någon som vet någon som är tillförlitlig. Finns det någon motsvarighet till surfzone för Danmark

  • mag

    Medlem
    11 april, 2013 vid 12:19

    Kolla surfshoparna i Hvide sande. Westwind har jag för mig de heter. De har bra service och ligger på bra spots att utgå från. Cablepark dessutom.

  • pelle-surf

    Medlem
    11 april, 2013 vid 15:44

    Kollade på westwind och på westwind bork ser man t,o,m kites på satelitkartan, kul. Jag såg även att det finns kabel i närheten, kan va kul att prova 🙂 Ser riktigt bra ut, ska hålla koll på vindförhållanden där framöver, så blir det förhoppningsvis en tur dit i sommar. Tack för svar

  • magnus78

    Medlem
    24 april, 2013 vid 10:44

    Kolla denna lænk. Dær får du en bra summering på alla spots i hela Danmark.

    http://kitemekka.net/Default.aspx

    Bor sjælv i Århus. Pga av huvudsakligen væstvind åker vi till Ebeltoft och Øer.

  • pelle-surf

    Medlem
    24 april, 2013 vid 11:40

    Vad bra, tack. Blir vinden byig/ojämn på Danska Ostkusten vid Västvind ?

  • debkausf

    Medlem
    27 april, 2013 vid 19:42

    http://kitemekka.net/Default.aspx är en bra nyckel till dk.

  • magnus78

    Medlem
    5 maj, 2013 vid 09:58

    Nej, oftast är det ganska jämn vid de flesta vindriktningarna, även på Östkusten. Dock är vinden ännu jämnare och starkare på västkusten vid väst-vind. Skall du göra en Kitesemester är klart västkusten att rekommendera. Ringköping som huvudpunkt och så har du flera både plattvatten och våg spots att välja på inom 30 min avstånd.

    @pelle surf 709580 wrote:

    Vad bra, tack. Blir vinden byig/ojämn på Danska Ostkusten vid Västvind ?

  • kitekatapult

    Medlem
    14 maj, 2013 vid 07:59

    Läste i en annan gammal tråd att Agger ska vara riktigt bra och inte så mkt folk 😉

  • thomas-stenqvist

    Medlem
    15 maj, 2013 vid 10:28

    Seglar till Bornholm 31/5 tänkte passa på å kita, såg att sandvig fanns med som spot,
    Några andra tips ?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.