• Publicerad av seasurf på 2 augusti, 2020 vid 20:25

    Tänkte bara skriva några rader om min vånda angående vart att åka iväg när jag nu har två veckor ledigt.
    Windsurfade på Salnö i fredags, sov över utanför Uppsala natten till lördag. Fick ju veta att Danmark öppnade upp för alla svenskar men förutsättningen var att man kunde visa att man bokat sex nätter i Danmark för att få komma in.
    Och jag som har husbil och inte direkt kan boka sex nätter på någon camping i Danmark – beror ju på vindprognoser…
    Hursom, jag ringde Stena Line som hänvisade till Danska gränspolisens direktnummer. Provade ringa dem igår men -bara telefontid vardagar 8-16. Så jag ringde igen till Stena Line och fick prata med en ung tjjej som trodde att “det går nog bra att komma in i Danmark”.
    Så jag tog nu båten över 10.00 idag. 3 000:- enkel resa. Absolut dyraste bomkörningen på spel.
    När jag kom till Fredrikshavn var det en ung kille i typ 20-årsåldern som tittade på mitt körkort, kollade in husbilen med surfbrädorna och min information att jag tänkte vara kvar i landet 1-2 veckor – och så sa han “egentligen är det ju inte ok när du inte har dokumenterad bokning men ok då”.
    Så nu sitter jag på en camping vid Kjulld strand där det blåst sideshore 5.9 och far imorgon vidare till Klitmöller.
    Så budskapet till er som eventuellt tänkte åka över till Danmark på semester – verkar helt ok!

    sailortrash svarade 3 år, 8 månader sedan 3 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • sailortrash

    Medlem
    2 augusti, 2020 vid 20:41

    Låter ändå som att boom inte var helt uteslutet, verkar som du hade lite flyt där..

    Good winds!

  • daniel_bing

    Medlem
    4 augusti, 2020 vid 11:54

    Har du vind? Jag hade fundering på att åka över men det såg lätt ut i hela Danmark. Har två veckor ledigt kvar så är fortfarande öppen.

  • sailortrash

    Medlem
    4 augusti, 2020 vid 12:02

    Har du vind? Jag hade fundering på att åka över men det såg lätt ut i hela Danmark. Har två veckor ledigt kvar så är fortfarande öppen.

    Funderar på Varberg nästa vecka, om det kommer vind…

    Kan det va ngt? Var ju kul förra året!

  • daniel_bing

    Medlem
    4 augusti, 2020 vid 15:51

    Jag är med på Varberg om det blir vind. Gärna! Körde förra vecka då det blåste. Brutalt bra i Läjet 😁 ser ju dock lite tunt ut just nu, men låt oss hoppas på annat.

  • sailortrash

    Medlem
    5 augusti, 2020 vid 08:15

    Jag är med på Varberg om det blir vind. Gärna! Körde förra vecka då det blåste. Brutalt bra i Läjet 😁 ser ju dock lite tunt ut just nu, men låt oss hoppas på annat.

    Jo vädret avgör..

    Annars får det bli senare på hösten, lite vågor måste man ju få per år..

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.