Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Danmark var är det bra????

  • Danmark var är det bra????

    Publicerad av anonym-anvandare på 9 juli, 2002 vid 12:46

    Jag och tjejen ska åka över till Danmark en vecka och jag hoppas självklart på lite vind. Min fråga är var är det bra att surfa jag har aldrig kört i vågor förut (men är grymt sugen på att testa) så jag vill inte surfa där det är som brutalast utan något medel ställe.

    /Micke

    anonym-anvandare svarade 21 år, 9 månader sedan 1 Medlem · 2 Svar
  • 2 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    14 juli, 2002 vid 08:41

    Det beror naturligt vis på VAR Du tänker åka och bo. Men de ställen jag har provat och de jag hört en del om är:

    -Klitmöller; Har varit å tittat när det blås MYCKET och det var ingenting att leka med… STORA vågor. Men däremot så ska det visst vara riktigt trevligt när det blåser lite mer lagom. Ett kargt ställe, vindpinat surfställe.

    Trend Strand (Limfjorden); Långgrunt! För det mesta typ plattvatten. Lite högre upp kan man i vissa vindar köra på Rönbjerg Feriecenter där det vid rätt vindriktning kan bli väldigt fina, lagom stora vågor att leka i när det brallar. Fint för sol och bad.
    “Nära” till kusten då Klim strand är ett bra ställe när det brallar sideshore, typ väst eller nord-väst. Där blir det riktiga havsvågor. Bra att börja med i lagom vind.

    Ringköping/Hvidesande (Ringköpingsfjorden); Ringköping är en fin liten stad med många affärer. Vid campingen finns ett vindsurfingställe som är mycket fint och välbesökt. Vågor finns det väl inte för stora, mer än när det tutar i ordentligt. Däremot på andra sidan, Hvide Sande, så har jag seglat (när det brallat ordentligt) i fina vågor. Det är ju då inte några tvåmeters men en dryg meter blir de lätt på sina ställen. På Vide Sands-sidan finns det en fin surfbutik och en typ korvmoj. Dusch och omklädningsrum finns, om man nu behöver det.

    Lycka till !

    Danmark är helt OK !

  • anonym-anvandare

    Medlem
    18 juli, 2002 vid 17:44

    klitmöller utan tvekan om du vill ha vågor som är över 1 m

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Danmark var är det bra????

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.