Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Danskarnas kommentar till NM i hockey-hår-land !!

Taggad: 

  • Danskarnas kommentar till NM i hockey-hår-land !!

    Publicerad av anonym-anvandare på 2 juli, 2002 vid 07:17

    Nordiske Mesterskaber i Formula og Freestyle på Øland, Sverige
    2002-07-01
    1. dag
    Efter en veloverstået Junior Camp drog Thomas og jeg direkte videre for at deltage i NM i Formula. Efter 4
    timers kørsel dvs. kl. 24.00 lander vi på Øland hvor stævnet skulle afvikles – direkte i kassen da de havde
    varslet masser af vind.
    Ganske rigtigt, vi vågner op til monster vind og ingen er i tvivl om at det er under 10kvm at dagens sejl skal
    findes. Start præcis kl. 11 med vind på 20-28knop – så vildvind. Helt sindssygt var det Thomas vinder
    suverænt efterfulgt af Bjørn Rune Jensen og Nikolaj Kruppa, jeg selv laver gigastyrt på læns da jeg fik sparket
    min fod så godt fast i fodstroppen på læns at jeg ikke kunne få den ud igen, en 11 var hvad det kunne blive
    til efter at have ligget 4’er. Nå men alligevel total dansk dominans.
    Andens sejlads kom umiddelbart efter og her var Thomas igen suveræn – vild vind passer manden. En
    svensker uden hockeyhår havde forvildet sig op på en anden plads, mens Kruppa blev 3’er og Bjørn 4’er. Igen
    [censored] op hos mig, da jeg roder med min flap på land og kommer 45 sekunder for sent til start, men en 7´ blev
    det da til.
    Tredje sejlads var den vilde sejlads – vinden var droppet og mange hvad valgt en 11,0, men så hurtigt som
    den forvandt kom den buldrende igen. Svenskeren Robert Åberg vinder mens Thomas og Bjørn kæmper sig
    ind på de næste pladser med en 11,0’er – den ellers suveræne Thomas havde tåre i øjnene af bare
    udmattelse. Kruppa blev med sin 9,0’er 4’er og jeg 5’er – men selvfølgelig havde jeg tyvstartet – fed dag indtil
    videre. Robert Åberg havde imidlertid brugt et andet bræt da han på vej til startlinien havde et styrt med en fra
    Estland, Nå men han burde være blevet disket da han ikke havde fået lov af dommerne – men sagen blev
    afgjort til Roberts fordel! Efter manges mening et tegn på at dommerne var lidt for ”hjemme-agtige” i denne
    sag.
    Dagens sidste sejlads trak tænder hos de fleste, depoterne var ved at være brugt op. Thomas var igen
    suveræn efterfulgt af Bjørn og Kruppa som også var 1. dagens endelige stilling. Jeg nappede en 6’er og ligger
    9’er overalt. Junioren Kristian ligger etter med 3 første pladser og en udgået, flot.
    Der blev også sejlet Freestyle og her viste Mads Bjørnå styrke og ligger efter tre runder på en delt første plads
    med svenskeren Niklas Olufsson. Alt i alt den totale danske dominans og det tegner godt for de næste to
    dage.
    For lige at understrege vindens styrke så lå mastersejleren Michael fra Holbæk med en 4,7’er da han synes at
    det var for vildt til Formula.
    Referat: Lars

    2. dag
    Lørdag var der lovet samme vind som fredag så det var noget overraskende for alle deltagere at det var en
    glassy vandoverflade der mødte sejlerne om morgenen.
    Men de fleste var glade for at kunne lade deres ømme muskler få en lille pause.
    Sidst på eftermiddagen begyndte der dog og ske noget og en letvindskurs blev sat i gang.
    Der var ikke meget vind på startlinien og man skulle være fremme i skoene hvis man ville over når staten gik.
    Desværre var der et par danskere der var lidt for lang fremme og Bjørn, Kasper og Lars m.fl. blev sendt på
    land efter en general tilbagekaldelse.
    Sejladsen blev domineret af den svenske liga som ellers havde holdt lidt igen på resultaterne. Med mig som
    første dansker på en 5 plads.
    I junior og master klassen var der dog ingen problemer da både Christian og Max snuppede endnu en første
    plads.
    Efter sejladsen droppede vinden helt og det blev ikke til mere den dag!
    Referat: Thomas

    3. dag
    Søndagen bød igen på nuking conditions i den tunge ende for Formula sejlerne og helt perfekt til
    freestyle-folket.
    Det blev besluttet at gennemføre kun 2 Formula sejladser mens freestylerne skulle gennemføre en enkelt
    eliminering.
    Første sejlads var en gentagelse af fredagens monsterforhold med 20-28 knob på banen. Jeg vandt den første
    sejlads og sikrede mig dermed den Nordiske titel allerede inden dagens sidste sejlads. Bjørn blev 2 hvilket
    også garanterede ham sin overalt placering som 2’er. Men Nikolaj Kruppa var langt fra sikker på at han ville
    slutte på podiet og han behøvede et godt resultat i sidste sejlads.
    Det klarede han i flot stil da Bjørn måtte ned og ligge et par gange, i den stadigvæk tiltagende vind! Og han
    sluttede på en flot andenplads efter Thomas hvilket gav ham 3 pladsen overalt og sikrede total dansk
    dominans i Sverige. Lars satsede hele butikken for at komme i rampelyset med to halsbrækkende
    one-man-bagbordsstarter, men desværre gav det ham ikke den ønskede fordel. I sendte et vindstød i sidste
    sejlads opkryds ham så hårdt til tælling at han måtte opgive at gennemføre. Dermed skulle han bruge tre
    fratrækkere for at komme op i den sjove ende – men syv sejladser giver kun to og han måtte derfor nøjes
    med mere anonym plads i klassementet.
    I junior og master var der også dansk klasse sejlads da både Christian og Max sejlede overlegent for at sikre
    sig pladsen øverst på podiet.

    Mads Bjørnå lå inden sidste dag 3’er men viste utrolig flot sejlads og med en suveræn førsteplads i var der
    ingen tvivl om at han var den rette person til at få hængt guldet om halsen til årets nordiske mesterskab.

    Alt i alt var det en virkelig flot indsats fra de danske sejlere i hockey-hår-land!!

    Referat: Thomas

    anonym-anvandare svarade 22 år sedan 4 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • peter-andersson

    Medlem
    2 juli, 2002 vid 09:28

    kanske bara jag är lite efter, men kan nånb förklara vad i helvete dom menar med hockey-hår-land?

  • swe-16

    Medlem
    3 juli, 2002 vid 08:00

    Har ingen aning, men spontant känns det inte så smickrande 🙂

  • surferboy

    Medlem
    3 juli, 2002 vid 18:46

    De kanske fick för sig att Öland är tyskt?!? Inte så insmickrande iallafall… De var ganska kaxiga under tävlingsdagarna också. Tråkigt!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    3 juli, 2002 vid 20:54

    Dom var inte kaxiga.
    Mycket tävlingsinriktade men trevliga.
    Hade förmånen att ha alla Danskar runt mig.
    Min husvagn stod mitt i det danska lägret.
    Jag hade både med dom att göra på kvällarna och under tävlingen. Och tycker dom var trevlga. Och jag saknar dom.
    M.V.H
    Kenneth/Ordf i ÖWC

  • surferboy

    Medlem
    3 juli, 2002 vid 23:06

    Ok! Jag hade inte så mycket kontakt med dem men tyckte att protesten mot Roberts brädbyte var lite väl… Därav fick jag känslan av att de var kaxiga men du har nog rätt i att de snarare är tävlingsinriktade.
    Tack för ett mycket bra arrangemang!!! Jag kommer gärna tillbaka nästa år.

    /Gustav

  • anonym-anvandare

    Medlem
    4 juli, 2002 vid 07:02

    HockeyFrilleland.
    Dom tänker nog på Robert Åberg

  • anonym-anvandare

    Medlem
    4 juli, 2002 vid 07:29

    Danskarna kallar hockeyhår även för svenskerhår, det är den enkla förklaringen. Dom är lite tröga bara och har inte fattat att det modet försvann för ca 15 år sedan och att tyskarna dominerar totalt med frillan i dessa dagar.

    /David (student i danmark utan hockeyhår)

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Danskarnas kommentar till NM i hockey-hår-land !!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.