Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Där satt den! ons 1 dec

  • Där satt den! ons 1 dec

    Publicerad av n på 1 december, 1999 vid 22:33

    Fullt ös i 4.7 och fett överriggad ibland. Nu har jag lärt mig att köra överriggad! Fick ett fett hopp så nu har jag flugit på Erstaviken också. Det är jävligt kul att kunna träna gippar även i såna här förhållanden. En sån här dag känns det så jävla bra att köra ut sätta ett fett hopp och en juste gipp, med tanke på hur överriggad man är mitt i viken. Jag är faktiskt optimistisk inför morgondagen. Same procedure as today perhaps?

    Våthandskarna sitter för tajt och är bara att slänga för min del. Gore-tex vantarna funkar jävligt bra. Men man skulle trotts allt behöva något isolerande innanför, funderar över att köra med fleeceinnervanten. Undrar hur det skulle funka. Kroppen är varm.

    -n-

    anonym-anvandare svarade 24 år, 5 månader sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • dala

    Medlem
    2 december, 1999 vid 07:30

    Jag säger bara diskvantar, du ser ur som en kärring men det värmer gott, inte som neopren eller goretex men vattnet sköljer inte över händerna. Gammalt djungeltricks från en jolleseglare. Det finns en lyxvariant med ludd i som blir lite som en tunn våthandske.
    Det som är bäst är att man inte får kramp, ( inte efter två minuter i alla fall)

  • anonym-anvandare

    Medlem
    2 december, 1999 vid 08:28

    finns faktiskt en tjockare variant av ‘diskhandske’ också – som är gjord för att tåla aceton – finns att köpa hos båtbyggare/glasfibergubbar. Den är fin den.

    Nyare djungeltricks, dessutom slipper du städkärringseffekten.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    2 december, 1999 vid 10:10

    Ett tips är att limma på ett par torrdräktsmuddar på ett par sådana lite tjockare “diskhandskar”. Då får man ett par torrhandskar som fungerar i nollgradigt utan mer kramp i händerna än utan handskar. Är man frusen om händerna kan man komplettera med en tunn fleecehandske under. Se upp så att du inte köper olje/syrabeständiga handskar dock. Då är det svårt (läs omöjligt) att få limmet att fästa bra.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Där satt den! ons 1 dec

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.