Senaste nytt Forums Övriga Off Topic Data hjälp segelprogram!

  • Data hjälp segelprogram!

    Publicerad av ekern på 2 april, 2006 vid 16:28

    Hej! Är inte så duktig när det gäller datorer, men vet att här finns en heldel som är grymma på detta.

    Sitter med ett designprogram för vindsurfingsegel som skall installeras. Filerna är komprimerade vilka jag extraherat (eller vad det nu heter). Problemet uppstår när jag ska installera själva programet för windos känner inte till filtypen “okändfiltyp” kommer upp. Vad gör jag blir ju tokig… Detta var instruktionerna jag fick i mitt mail för installationen: “You will have to unzip the file, rename it to an exe and run the install.” hmmm det där med rename till exe fattar jag inte kan väl liksom inte göra om filen eller? Jaja ni hör ju själva(jag har ingen koll)… Skulle vara evigt tacksam om någon kunde hjälpa mig lösa detta!!

    TACKAR

    /Erik

    ekern svarade 18 år, 1 månad sedan 2 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • johan_m

    Medlem
    2 april, 2006 vid 16:53

    Jodå det är bara att döpa om den. vissa mail-program klarar inte av att skicka .exe filer och därför döps dom om till någon annan ändelse för att gå igenom filtren som mail-leverantörerna använder.
    så det är bara att ändra det som står ex fil.ppp till fil.exe.
    detta gör du antingen genom att högerklicka och ta byt namn bara. om det nu skulle vara så att du inte ser ändelsen på den fil du skall byta namn på utan den bara heter ex. fil och inte fil.ppp (ppp är bara en påhittat ändelse det kan stå vad som helst.). men som sagt har du ingen ändelse får du gå in i utforskaren och i menyn välja verktyg -> mappalternativ. där under fliken visning så klickar du i “dölj filnamnstillägg för kända filtyper”.

    Prova detta så skall du se att det nog går bättre.

  • ekern

    Medlem
    2 april, 2006 vid 18:42

    Så enkelt var det hehe. Tackar för hjälpen!

    /Erik

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Off Topic Data hjälp segelprogram!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.