• Knatte

    Gäst
    11 januari, 2007 vid 21:02

    @Pugge 358942 wrote:

    Har gjort kanontider idag!!!!
    http://www.gps-speedsurfing.com/gps.asp?mnu=user&val=13940&uid=1084

    Även hans polare går i på pallen idag http://www.gps-speedsurfing.com/gps.asp?mnu=user&val=13947&uid=1767

    Verkar vara ett jäkligt bra spot i Kirby:smile:

  • jester

    Medlem
    12 januari, 2007 vid 06:37

    Japp. Grymma tider! Dave körde i Southend, inte Kirby btw.

    Ffa känns det skönt att britterna körde normala storlekar på riggar samt vanliga fenor. Faen va skönt att dom piskade gubbarna down under.

  • getwet

    Medlem
    12 januari, 2007 vid 18:04

    @Jester 358978 wrote:

    Japp. Grymma tider! Dave körde i Southend, inte Kirby btw.

    Ffa känns det skönt att britterna körde normala storlekar på riggar samt vanliga fenor. Faen va skönt att dom piskade gubbarna down under.

    Äntligen några som fattar vad det blåser….
    Kolla i Martins van Meuers session, 4.6 i 35-65 knots. Ian Räv (har hakat upp mig på honom) kör samma size i 20-35knots……med mindre planka också.
    Kan det vara en annan dragningskraft där nere eller…..?

  • marden

    Medlem
    12 januari, 2007 vid 19:11

    tycker det var roligt att läsa vad dom som snittade ca 34kn i kirby tycke om vinden värkar som det krävs sin man att göra över 40 inte bara köpa en liten bräda o dra på.

  • jester

    Medlem
    12 januari, 2007 vid 22:33

    @Mården 359189 wrote:

    tycker det var roligt att läsa vad dom som snittade ca 34kn i kirby tycke om vinden värkar som det krävs sin man att göra över 40 inte bara köpa en liten bräda o dra på.

    Japp. Det räcker inte att bara ha prylarna. Gubbarna som kör 40+ är extremt duktiga. Problemet är att det är svårt att se exakt hur svårt det egentligen är. Ser ju definitivt lättare ut än att rida en enorm våg på Jaws, men det är nog inte det.

    Naturligtvis är 40 knop en drömgräns, men jag undrar om jag någonsin kommer spräcka den själv… Men vid rätt tid och plats, rätt inställning och ett jävlar anamma så skall jag iaf eftersträva det! Och då snackar vi toppfart. Att göra en average över 40 knop? Det är otroligt mycket svårare, och att Dave sedan snittar över 46 knop är ju extremt snabbt…

  • tbsurf

    Medlem
    13 januari, 2007 vid 09:34

    @Jester 359242 wrote:

    Naturligtvis är 40 knop en drömgräns, men jag undrar om jag någonsin kommer spräcka den själv… Men vid rätt tid och plats, rätt inställning och ett jävlar anamma så skall jag iaf eftersträva det!

    jag hejjar på dej

  • tobhed

    Medlem
    14 januari, 2007 vid 16:06
  • tobhed

    Medlem
    18 januari, 2007 vid 15:29

    Bilder finns här (samt några kommentarer av Dave himself – tydligen har han gått ner i vikt till detta året?!)

    http://www.boards.co.uk/forum/forum_posts.asp?TID=12707&PN=4&TPN=3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.