• Knatte

    Gäst
    20 maj, 2006 vid 15:57

    David White är ju en snabb kille 😉 😉 Skulle vara kul ifall han började lägga upp sina tracks på GPS.speedsurfing.com också ..

  • imported_macts

    Medlem
    20 maj, 2006 vid 16:49

    Han har faktiskt loggat en session där (för typ enmånad sen), han var på top 10 ett tag. Misstänker att han kommer att fortsätta logga sessions.

  • tobhed

    Medlem
    20 maj, 2006 vid 18:09

    Dessutom har han ju Garmin som sponsor…

  • Knatte

    Gäst
    20 maj, 2006 vid 21:02

    29.jpg
    10.jpg
    12.jpg
    13.jpg

  • tobhed

    Medlem
    21 maj, 2006 vid 08:36

    Det lustiga är ju att det inte ser så där jätteplatt ut vattnet på bilderna

  • Knatte

    Gäst
    21 maj, 2006 vid 08:41

    Nope, inget salsgolv direkt… Men David har ju drygt 120 kg att trycka ner brädan med, så han kanske inte är fullt så känslig för lite skvalp:smirk:

  • jester

    Medlem
    21 maj, 2006 vid 11:43

    Verkar vara hyfsat platt vid strandkanten han är på väg till i tredje bilden ovan… Men han vet hur man gasar den där pojken…

  • oaxen

    Medlem
    21 maj, 2006 vid 12:04

    Hej!

    För någon vecka sedan blåste det 9-10 m/s hemma på pölen. Jan-E toppade med drygt 32 knop i skvalpet (Mistral Flow/North Natural 5.8).

    Samtidigt någonstans på västkusten var man uppe i hela 31,3 och ska man tro prylhetsen på den vänstra kusten så kan man anta att det var lite vassare prylar, eller? ; )

    Kan man bara navigera så att man ligger mycket i “nedförsbackarna” så kan man nog få det att gå undan ordentligt – precis som den vindsurfande köttbullen Dave White.
    Fat really is fast!!!

    Speed var ordet.

    Vid SV har Roxen ett potentiellt speedspot av rang. Återkommer i frågan snarast möjligt!

    / Patrik

  • jester

    Medlem
    21 maj, 2006 vid 16:20

    Men samma dag på Danmarks västkust körde vi 35 knop… Iofs välbyggda herrar där med… 😀

  • hankloose

    Medlem
    21 maj, 2006 vid 19:21

    GPS E ETT STOOORT SKÄMT!! Jesters gps e en glädjemätare det vet alla!!

    (-:

    Om ni vill veta vem som e snabbast, kom ner till fiskebäck med din mistral flow så får vi se hur fort den går sida vid sida mot NP RS 6 Vapor och warp!

    Det är slalom som skiljer agnarna från vetet, skota in å falla av på plattvatten
    e inte speciellt svårt om man jämför med å segla kring 30 knop i Fiskebäcks choppet bland båtar å annat!

    VM GUUUUULD!!!

  • surfan

    Medlem
    21 maj, 2006 vid 19:59
    Hankloose wrote:
    GPS E ETT STOOORT SKÄMT!! Jesters gps e en glädjemätare det vet alla!!

    (-:

    Om ni vill veta vem som e snabbast, kom ner till fiskebäck med din mistral flow så får vi se hur fort den går sida vid sida mot NP RS 6 Vapor och warp!

    Det är slalom som skiljer agnarna från vetet, skota in å falla av på plattvatten
    e inte speciellt svårt om man jämför med å segla kring 30 knop i Fiskebäcks choppet bland båtar å annat!

    VM GUUUUULD!!!
    Kan medela att det var jävligt gropigt då jester seglade 35 i dk så under skattahonom inte!!

  • jester

    Medlem
    21 maj, 2006 vid 20:35

    Varför tror du jag pysslar med speed? Kan ju för f-n inte gippa!! Har glömt hur man gör… 😀

    Slalom är säkert kul, men jag föredrar nog faktiskt speed, just för att det är rejält läskigt när det börjar gå riktigt fort och det faktum att den störste motståndaren är ju alltid en själv, då man hela tiden vill köra snabbare än förra repan.

    VM guld? Är det VM nu? I vilken fjollsport då?

  • boman

    Medlem
    21 maj, 2006 vid 20:36
    Hankloose wrote:
    GPS E ETT STOOORT SKÄMT!! Jesters gps e en glädjemätare det vet alla!!

    (-:

    Om ni vill veta vem som e snabbast, kom ner till fiskebäck med din mistral flow så får vi se hur fort den går sida vid sida mot NP RS 6 Vapor och warp!

    Det är slalom som skiljer agnarna från vetet, skota in å falla av på plattvatten
    e inte speciellt svårt om man jämför med å segla kring 30 knop i Fiskebäcks choppet bland båtar å annat!

    VM GUUUUULD!!!

    ooops Hanki! säg nu inte föööör mycket han kanske till och med går fortare än er med det kittet, du vet, speed är ju inget utan kontroll….;) 🙂

  • fredrik-ygge

    Medlem
    21 maj, 2006 vid 20:55
    Hankloose wrote:
    GPS E ETT STOOORT SKÄMT!!

    Hankloose är kanske lite extrem i sitt uttryckssätt, men håller med om delar av kontentan. Har varit ute 3ggr med GPS hittills och några saker börjar bli uppenbara:
    1) Rätt använd lär man sig mycket om sin egen segling. Vad går fort och inte? Spelar det stor roll vilken fena jag väljer? Vad händer om jag höjer / sänker bommen, förändrar min stance? etc.
    2) Förhållandena är extremt stor del av resultatet. Våghöjd och vindhastighet helt avgörande. Att jämföra ett resultat från en plats vid en tid med något annat är meningslöst.
    3) Det är extremt stor slump i topphastigheterna. Jämförde lite efter GWCs första tävling och det verkar slå ca 2 knop upp och ner mellan max speed på skärm och max 2s. Det avspeglar dessutom nästan bara om man råkade träffa en vindby just där det var plattvatten. 5 bästa 10s säger ju mer, men fortfarande bara något om slören och även här är det extremt stor fråga om vad man råkar pricka för förhållanden. Att allmänt tala om vem som körde 31 eller 32 knop som topp är meningslöst.
    4) Relaterat till 3). Det är just nu stor fokus på topphastighet (eller kanske upp till 5 bästa 10s) och det känns som om GPS bidrar till det. Tycker detta känns trist för sporten. Speed blir något för ruskigt stora gubbar i ett dike på farkoster som knappt går att vända eller segla tillbaka med – eller i extremfallet endast kan segla åt ett håll. Vart tog sporten vägen? Skall man tävla i något med GPS så tror jag det skall vara 1h. Då måste man börja sätta gippar och hålla höjd. Kolla hur patetiska resultaten är i denna gren. Jag, som glest surfande hobbygubbe på freeride-utrustning, registrerade 15.7 knop tävlingsdagen i Fiskebäck. Missade flera gippar, tror att jag stannade flera gånger och justerade tampar etc. 6 svenskar har registrerat bättre tid. Helt löjligt. Var är vindsurfarna? (Hankloose: Har sagt det förr och säger det igen, jag fixar din GPS-registrering om du har problem. Det är din, Speedjannes och andras plikt att ta tillbaka 1h rekordet från östkusten.)

    Hankloose wrote:
    Om ni vill veta vem som e snabbast, kom ner till fiskebäck med din mistral flow…

    Lätt provokativt igen, men lyd rådet! Det är svårt att veta hur snabb man är utan att köra mot andra i samma förhållanden. Kom ner en tävlingsdag. Det är dessutom kul och trivsamt. Får du bara se ryggen av Fiskebäcksmaffian kan du alltid segla ifrån mig (och seglar du ifrån dem också skulle det ha stort underhållningsvärde).

  • hankloose

    Medlem
    21 maj, 2006 vid 21:31

    Hi Hi Hi! Har aldrig kört snabbare än 33.3 knop på min display i sverige men jag måste säga att skillnaden på typ 31 knop och 33 e ruggigt stor! Körde över 35 i karpathos en meter från land på ett salsgolv å det kändes hur lätt som helst! Jag underskattar nobody men hur fasen kunde ni köra över 35 på det choppet! Känns som ni har ruggig slalom potential boys!!

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.