Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Defi Wind 14-17 Maj 2015

  • andersbq

    Medlem
    18 maj, 2015 vid 12:05

    Lite reseberättelser från alla som åkte ner vore mumma!
    Det är dags att betala tillbaka lite för mina romaner (från irland, england, tyskland, namibia etc)

  • hdtv

    Medlem
    18 maj, 2015 vid 15:29

    Reseberättelse, ja du det blåste apa …… stormen Gudrun var nog bara en liten bris i detta sammanhanget är nog en bra sammanfattning….

    Själv hyrde jag en skåpbil i Malmö under måndagen körde ner till Tyskland måndag efter jobb. Övernattade hos Timm (MUF) sedan körde vi ner under tisdagen ca 17 h med diverse stopp för att plocka upp Sailloft-segel till Karin Jaggi med flera. Framme under tisdag kväll och checkade in. Under kvällen åt vi middag med Philip Köster, Dave Gollick (windsurfingfins) och hans vänner (Dan, Martin och en till).

    Upp onsdag körde in till tävlingsplatsen för registrering och lite orientering och få tips från de andra som har varit nere tidigare. Hem igen och packa upp nya segel och provrigga inför torsdagens tävling som alla gick och hade stora förväntningar på, -det skulle vara den dag som skulle ge en “mjukstart” vindmässigt (6.3 skulle nog vara lagom trodde vi)

    Torsdag morgon hoppade alla ut och var jäkligt nellade på dagens invigning och start. Morgonen var i princip vindstilla och varm, och varmare skulle det bli. Vid 13.00 drog invigningen igång och reglerna gicks igenom. Jag svettades som en gris i värmen och önskade att det skulle åtminstone komma lite vind så man kunde få lite svalka och snackade lite med Markus. Under invigningens slutskede var det som någon slog på en strömbrytare och det kom vind så det räckte och ökade. Bestämde mig för att ta 5.4 och en större bräda (90L) för att kunna ha planing mellan vindhålen. Stressade som fan då jag hade inte koll på alla små delar och var ute på vattnet ca 10 min innan start och hade inte noterat att det hade ökat rejält. Tänkte att jag startar ifrån land när huvudklungan har åk iväg för att slippa kaoset med de andra 1199.
    Nu började jag (och andra 823) inse att jag har nog FÖRSTORA grejor, men gjorde några tappra försök men det vara bara att inse att det aldrig skulle gå. Utan jag fick hoppas på de andra dagarna. Men som ni kanske har förstått blev de andra dagarna värre en torsdagen så det vara bara inse att det inte kommer bli något seglande utan fick vara caddie till Philip istället.
    Lördag kväll åkte vi tillbaka hem då både jag och Timm skulle börja arbeta på måndag morgon.

    Summa summarum
    Det blev ett litet anti klimax för min del, men träffade och umgicks med mycket trevligt folk så det fick bli en liten minisemester. Är redan i planeringstagen för nästa år och kommer inte göra om misstaget att lämna våggrejorna hemma utan kommer att komplettera med segelstorlekar från 3.5 och uppåt under året.

    Värt att notera som en referens är att de stora pojkarna seglade storlekar mellan 4.5 – 5.1 under fredag och lördag.

Sida 7 av 7

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Defi Wind 14-17 Maj 2015

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.