Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Definitivt coolaste torrdrackten!

  • Definitivt coolaste torrdrackten!

    Publicerad av acemattias på 27 november, 2009 vid 12:33

    [ame=”http://www.youtube.com/watch?v=zgo6eLyxQm4&feature=player_embedded”]YouTube- NPX Lucifer Drysuit[/ame]

    Eller?

    skotten svarade 14 år, 5 månader sedan 18 Medlemmar · 29 Svar
  • 29 Svar
  • dane-insane

    Medlem
    27 november, 2009 vid 12:40

    Ser riktigt schysst ut!

  • gurra_g

    Medlem
    27 november, 2009 vid 12:45

    Det ska vara blött annars känns det inte som man surfar!

  • kalle57

    Medlem
    27 november, 2009 vid 12:46

    Skitcool, om man är 14 bast…

    Den här är bättre!
    http://www.wallensport.se/files/5720Fusion_Drysuit_4,3_DL_pop1.jpg

  • davids

    Medlem
    27 november, 2009 vid 13:08
    kalle57;590288 wrote:
    Skitcool, om man är 14 bast…

    Ja eller om man har lite öga för stil och design. Lucifer dräkten är sjukt jibb, och jibb är a och o i denna branschen. Men det är klart, du är väl vindsurfare så du söker så fåniga outfits som möjligt. Ut och skaffa en ny gul JOFA hjälm så ses vi på vattnet

  • gadget

    Medlem
    27 november, 2009 vid 13:44

    Jag vill vara lika jibb som Martin Racz, han är den jibbigaste jag vet…

  • kalle57

    Medlem
    27 november, 2009 vid 13:51
    Davids;590291 wrote:
    Ja eller om man har lite öga för stil och design. Lucifer dräkten är sjukt jibb, och jibb är a och o i denna branschen. Men det är klart, du är väl vindsurfare så du söker så fåniga outfits som möjligt. Ut och skaffa en ny gul JOFA hjälm så ses vi på vattnet

    Icke vindsurfare (även om jag kan). Öga för stil och design – Fy fan va kul sagt!:wink: Gul Jofa-hjälm tycker jag står väl i klass med en Lucifer-dräkt, så varför inte?

  • stebe

    Medlem
    27 november, 2009 vid 13:52

    Jag tycker den är riktigt schysst. Sen skulle nog Dre se cool ut även om han var utklädd till en Lisebergskanin.

  • kitelife

    Medlem
    27 november, 2009 vid 14:00

    Den nya ION torrisen är klart coolare – och mer säker/praktisk…

    Vi åker faktiskt inte skidor! men prova kite med vattenskidor så platsar den nog…

  • happyfish

    Medlem
    27 november, 2009 vid 14:01

    Förresten, om någon av er kör torris, vad har man på fötterna och händerna? Är det vanligt neopren som gäller där?

  • kitelife

    Medlem
    27 november, 2009 vid 14:11
    happyfish;590303 wrote:
    Förresten, om någon av er kör torris, vad har man på fötterna och händerna? Är det vanligt neopren som gäller där?

    Ja… jag kör vanligt “blött” neopren, fötter händer och framförallt huvud! fötter och huvud är sällan problem men jag skulle inte ha något emot ett par sånna mystic torrhandskar :tongue:

    Att köra med skor/handskar/huva hjälper till rätt mycket att hålla dräkten torrare med eftersom dom ligger över muddarna och skyddar mot stänk som gärna vill tränga in lite ibland…

  • nicolai

    Medlem
    27 november, 2009 vid 14:30

    Fattar inte grejen med att man skall se ut som en snowboardåkare på vattnet. Kite/wake/surf eller va fan man nu hållar på med är inte snowboard eller skidåkning. Finns där telefon och Ipod ficka i den med?

  • mjersen

    Medlem
    27 november, 2009 vid 15:01

    torris e överskattat.. man får 2v i portugal för samma summa.

  • davids

    Medlem
    27 november, 2009 vid 15:08
    mjersen;590314 wrote:
    torris e överskattat.. man får 2v i portugal för samma summa.

    word… Har en 5/4/3 våtis nu och fryser inte en sekund.. Fingrar och fötter är värre, men eftersom man ändå behöver handskar och skor känner inte jag att det är lönt med torris. Tar hellre 2 veckor i portugal då, motsvarande

  • skanepaul

    Medlem
    27 november, 2009 vid 15:45
    Nicolai;590309 wrote:
    Fattar inte grejen med att man skall se ut som en snowboardåkare på vattnet. Kite/wake/surf eller va fan man nu hållar på med är inte snowboard eller skidåkning. Finns där telefon och Ipod ficka i den med?

    Varför inte se ut som en när man kan, isället för en kondomklädd linus på linjen??

    Jag tycker den ser skitbra ut.

  • kitelife

    Medlem
    27 november, 2009 vid 15:45

    Jag har nog haft min torris i snart 5år = många varma sessions 😉

    Va e två veckor i Portugal = va e en bal på slottet ; )

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Definitivt coolaste torrdrackten!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.