Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Definitivt coolaste torrdrackten!

  • stor-dansken

    Medlem
    27 november, 2009 vid 16:01

    I reklamen kör Dre men en Lucifer, Dre är ganska bra på den ädla sporten kitesurfing, kör man med en Lucifer är man bra.
    Så det e bara ut och köpa en sån 🙂

  • gurra_g

    Medlem
    27 november, 2009 vid 16:33

    haha nä fan det är ju coolare med en gammal gul JOFA hjälm! 🙂

    Blir o dra t myrornas o leta :-p

  • oharris

    Medlem
    27 november, 2009 vid 16:40

    Haha kondomklädd linus linjen 🙂

  • sourra

    Medlem
    28 november, 2009 vid 02:00
    kalle57;590297 wrote:
    Icke vindsurfare (även om jag kan). Öga för stil och design – Fy fan va kul sagt!:wink: Gul Jofa-hjälm tycker jag står väl i klass med en Lucifer-dräkt, så varför inte?

    Hahahaha, amen!

    Hela poängen med en torris är ju att man kliver ur dräkten med sitt underställ och sätter sig i bilen och kör hem. I övrigt finns det inga fördelar. Att utseende skulle vara en plusfaktor för torrdräkt är fan det dummaste jag har hört, alla kategorier. Den där dräkten är antagligen gjord för de breddgrader där man tycker att 10°C är kallt. Vad händer med den jävla huvan om man kör uppcabbat i svenska vintervågor och blir tokspolad?

  • davids

    Medlem
    28 november, 2009 vid 09:11
    sourra;590382 wrote:
    Hahahaha, amen!

    Hela poängen med en torris är ju att man kliver ur dräkten med sitt underställ och sätter sig i bilen och kör hem. I övrigt finns det inga fördelar. Att utseende skulle vara en plusfaktor för torrdräkt är fan det dummaste jag har hört, alla kategorier. Den där dräkten är antagligen gjord för de breddgrader där man tycker att 10°C är kallt. Vad händer med den jävla huvan om man kör uppcabbat i svenska vintervågor och blir tokspolad?

    Faktum är att utseendet är viktigt, vare sig du tycker det är korkat eller inte. Så är det bara. Annars kan vi ju alla köra runt i exakt samma bil, ha helsvarta kites, brädor, kläder, osv, osv.. Klart att tillverkarna till utveckla något som fångar ens intresse och man ser. Helt ärligt, i en butik om den ION dräkten hade hängt bredvid Luzifer dräkten.. Vilken hade man lagt märke till först och gått och kollat på?

  • kitelife

    Medlem
    28 november, 2009 vid 11:54
    Davids;590391 wrote:
    Helt ärligt, i en butik om den ION dräkten hade hängt bredvid Luzifer dräkten.. Vilken hade man lagt märke till först och gått och kollat på?

    Jag hade nog gått till ION dräkten för den andra ser fan inte ut som om den borde vara i vatten alls…

    Håller dock med om att utseende är viktigt :tongue: men funktion är viktigast!

    Nån som har provat? Tycker det borde vara jobbigt med så mycket “pösigt” material som tar i överallt? har problem redan med pyron med draag och massa onödigt skvätt… därför man e smidigare med tajt våtdräkt juuh…

  • zilversurfarn

    Medlem
    28 november, 2009 vid 17:33
    Gurra_g;590329 wrote:
    haha nä fan det är ju coolare med en gammal gul JOFA hjälm! 🙂

    Blir o dra t myrornas o leta :-p

    De gröna är de fetaste!

  • stor-dansken

    Medlem
    28 november, 2009 vid 21:06

    har ni inte tänkt på hur cool man blir med combon Lucifer och en gul JOFA hjälm……..

  • acemattias

    Medlem
    29 november, 2009 vid 02:51
    sourra;590382 wrote:
    Hahahaha, amen!

    Hela poängen med en torris är ju att man kliver ur dräkten med sitt underställ och sätter sig i bilen och kör hem. I övrigt finns det inga fördelar. Att utseende skulle vara en plusfaktor för torrdräkt är fan det dummaste jag har hört, alla kategorier. Den där dräkten är antagligen gjord för de breddgrader där man tycker att 10°C är kallt. Vad händer med den jävla huvan om man kör uppcabbat i svenska vintervågor och blir tokspolad?

    Haller med om att huvan nog kan vara mer ivagen an till nytta, men vada gjord for 10°C, sa lange den ar torr sa hanger det vall pa vad man har under, eller?
    Alla bryr sig om utseendet speciellt pa dyra saker som man har pa sig, sa hur kan inte utseendet vara en plusfaktor?

  • sourra

    Medlem
    29 november, 2009 vid 17:29

    Det var egentligen bara huvan jag tänkte på + att på alla bilder kör de med huvan nere. När man blir vinterspolad funkar det ju knappt med riktigt bra våtdräktshuvor och den här ser betydligt bylsigare ut.

  • blackadder

    Medlem
    29 november, 2009 vid 19:20
    Davids;590391 wrote:
    Faktum är att utseendet är viktigt, vare sig du tycker det är korkat eller inte. Så är det bara. Annars kan vi ju alla köra runt i exakt samma bil, ha helsvarta kites, brädor, kläder, osv, osv.. Klart att tillverkarna till utveckla något som fångar ens intresse och man ser. Helt ärligt, i en butik om den ION dräkten hade hängt bredvid Luzifer dräkten.. Vilken hade man lagt märke till först och gått och kollat på?

    Hade det funnits en helsvart kite hade jag köpt den för längesen. Det är ju snyggt på redigt!

  • skanepaul

    Medlem
    29 november, 2009 vid 21:36
    Davids;590391 wrote:
    Faktum är att utseendet är viktigt, vare sig du tycker det är korkat eller inte. Så är det bara. Annars kan vi ju alla köra runt i exakt samma bil, ha helsvarta kites, brädor, kläder, osv, osv.. Klart att tillverkarna till utveckla något som fångar ens intresse och man ser. Helt ärligt, i en butik om den ION dräkten hade hängt bredvid Luzifer dräkten.. Vilken hade man lagt märke till först och gått och kollat på?

    Självklart Lucifern!!

    Nu får ni ta och ge er här inne, för helvete tänk på hur ni ser ut också! 🙂

    Var ute mot min vilja igår (nästan…brrr kallt!!) och man ser ju fan inte klok ut i huva och shit…

  • acemattias

    Medlem
    29 november, 2009 vid 21:56
    Blackadder;590495 wrote:
    Hade det funnits en helsvart kite hade jag köpt den för längesen. Det är ju snyggt på redigt!

    Det finns ju en helsvart kite med tva sma fiskar pa.
    Den ar ruggigt farlig enligt tillverkaren, ar det darfor du inte kopt den?:wink:

  • skotten

    Medlem
    30 november, 2009 vid 00:29

    its stupid. although it does take shorts on the outside of a wetsuit to the next level.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Definitivt coolaste torrdrackten!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.