Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Den enda sanningen är att…….

  • micken

    Medlem
    26 juli, 2005 vid 11:25

    Svar till:


    micken.. du tror inte jag skulle kunna få testa din venom nån dag..

    [/ QUOTE ]

    Ska nog gå bra. Sæg till nær du ser den på stranden, finns væl inte så många Venom i skånska færgerna på næset cool.gif

    /Micke

  • bert

    Medlem
    26 juli, 2005 vid 11:45

    Har inte testat nån foil, men det känns som peter lynn kombinerat nackdelarna med både LEI och foil till en kite.
    Fördelen med foil tycker jag är mer kraft per m2 och lätta att vattenstarta. Har sett Kaj starta en flysurfer och är grymt imponerat hur lätt det gick.
    Genom att Peter L gjort sin kite C formad tycker jag han har förlorat dom 2 fördelarna och antagligen bara åstakommit en stabil och långsam kite.

    Man har ju förutfattade meningar om hur en foil kitare ser ut, och de besannades för nån vecka sen i varberg. Ner kom en kitare i flytväst och hockeyhjälm han la ut sina linor och fäste ckicken loopen i en skid stav med en vimpel. Självklart körde han foil. Inget fel i det men det såg lite lustigt ut.
    PS han tog grym höjd.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    26 juli, 2005 vid 11:47

    Svar till:


    Har inte testat nån foil, men det känns som peter lynn kombinerat nackdelarna med både LEI och foil till en kite.
    Fördelen med foil tycker jag är mer kraft per m2 och lätta att vattenstarta. Har sett Kaj starta en flysurfer och är grymt imponerat hur lätt det gick.
    Genom att Peter L gjort sin kite C formad tycker jag han har förlorat dom 2 fördelarna och antagligen bara åstakommit en stabil och långsam kite.

    Man har ju förutfattade meningar om hur en foil kitare ser ut, och de besannades för nån vecka sen i varberg. Ner kom en kitare i flytväst och hockeyhjälm han la ut sina linor och fäste ckicken loopen i en skid stav med en vimpel. Självklart körde han foil. Inget fel i det men det såg lite lustigt ut.
    PS han tog grym höjd.

    [/ QUOTE ]
    Det var en äldre farbror va? Kan det har varit Tommy den gamle muppen från sthlm.. hahaha

  • anonym-anvandare

    Medlem
    26 juli, 2005 vid 12:57

    Hmm.. den stora fördelen med PL som jag kan se är överlägsen stabilitet. Den trillar inte ner i första taget. Så för nybörjare kan den nog vara bra. Tycker de ser rätt segstyrda ut men är nog en rätt go cruise drake.

  • luuddee

    Medlem
    26 juli, 2005 vid 13:12

    har inte sett ngn än.. men du får väl ta o visa dej nån dag. . vi lovar att inte slå dej med ngn bom i huvet.. om ja får testa

  • anonym-anvandare

    Medlem
    26 juli, 2005 vid 16:04

    haha, fan är det du MickeN, trodde nästan du trillt av ett höghus.

    gubbköra… skärp dig nu… när jag blir gubbe ska du få lära mig flyga foil ner från höga hus…

    /david

  • dadil

    Medlem
    26 juli, 2005 vid 16:06

    Svar till:


    haha, fan är det du MickeN, trodde nästan du trillt av ett höghus.

    gubbköra… skärp dig nu… när jag blir gubbe ska du få lära mig flyga foil ner från höga hus…

    /david

    [/ QUOTE ]

    detta var alltså jag..
    dave

  • micken

    Medlem
    26 juli, 2005 vid 17:28

    Svar till:


    haha, fan är det du MickeN, trodde nästan du trillt av ett höghus.

    gubbköra… skärp dig nu… när jag blir gubbe ska du få lära mig flyga foil ner från höga hus…

    /david

    [/ QUOTE ]

    Alltså David, när du är så gammal som jag kommer du också njuta av gubbsurf. Man ska inte anstränga sig i onödan… cool.gif

    /Micke

  • kamikazekiteren

    Medlem
    26 juli, 2005 vid 17:38

    jag var på ICA och såg efter fjoll, men fant inget . Så nu blir det camping under oppen himmel utan telt. Tråkigt med dårlig väder och slutsolgt på ICA

  • tobas

    Medlem
    27 juli, 2005 vid 07:24

    Skoj att du tog di tid att uttala di David???!!!??

    Tyckte dock att din bedömning av V19 var aningens mer nyanserad när vi var på Tjurudden. Kanske var det finkänslighet och att du inte ville såra mina käsnlor. grin.gif

    Och sen att du kunde dra ikapp mig torts en mindre drake är väl inte så konstigt då du inte väger fjäder och hade din fina lätta röda lakansbräda medans jag körde på en 118 hårdvindare. Dessutom är du ju en betydligt bättre kitare äv vad jag är, icke att förglömma.

    Vad det gäller hoppen så är det väl en vanesak (Det uttryckte du efter testturen, du hade ju precis varit ute med en tolva) Hoppar man bara lite högre och fixar sig lite mer hangtime så är det inga som helst problem att få fram och få fart från draken till landningen grin.gif grin.gif

    Sen är det ju som så att det finns mindre Venom drakar oxå faktiskt och precis som med alla andra typer av kites så blir dom betydligt snabbare, Faktiskt.

    Det är ju dock ganska coolt tycker jag att med min begränsade skill på kiting kunde stanna kvar och ha riktigt sköj med en och samma drake medans EH-åkarna bytte som besatta för att hitta nått som passa.

    Ok, jag är väl inte heller helt nyanserad men så är jag ju oxå frälst och har börjat gilla sporten igen sedan jag bytte från LEI till Folie eller ARC´s eller Twinskins eller Lynn´s eller Venom eller vad vi nu ska kalla dom. (Nu lär det väl komma massa andra goa namnförslag som luftmadrass och parasoll grin.gif)

    Må väl and the may the wind be with you / TOBAS

  • samhansson

    Medlem
    30 juli, 2005 vid 16:21

    är det nån som kommer ihåg vad fjöllisarna heter igenteligen?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    21 augusti, 2005 vid 08:25

    Är det någon som vet var man kan köpa sådana där venomdrakar??
    Någon mer som provat dessa?
    / Nybörjarn

  • tobas

    Medlem
    21 augusti, 2005 vid 08:52

    Kolla in kiters.se eller kontakta mrMille!!
    / TOBAS

  • mrmille

    Medlem
    21 augusti, 2005 vid 09:29

    mmmm

    de går bra att maila eller ringa mig
    testturer o sånt går att fixa smile.gif

    / Eric

  • anonym-anvandare

    Medlem
    26 augusti, 2005 vid 20:06

    Fy fan.

    Att ni orkar bry er.

    Det spelar väl inte någon som helst jävla roll om ni åker LEI eller FOIL.

    Det är väl ändå förbannat skönt att människor är olika och att det finns ett stort utbud av olika typer av kites på marknaden.

    Ut på vattnet och ha kul för helvete!

Sida 3 av 4

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Den enda sanningen är att…….

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.