Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Den hemma gjorde "snabb-US-brickan"

  • Den hemma gjorde "snabb-US-brickan"

    Publicerad av jomensaatt på 20 april, 2006 vid 14:30

    Förra året eller så skrevs det en hel del om en hemmagjord snabb-US-bricka som någon tillverkade hemma, och även sålde till dem som inte orkade göra dem själva.

    Hur är det med dem nu? Är det någon som fortfarande använder dem och hur väl funkar de? Enklare och snabbare att montera? Väl ute på vattnet, gick brickan av och skyddade fena och box?

    Helt enkelt en uppföljning på denna intressanta idé vore skoj att höra. Kanske ska man knepa ihop ett par sådana brickor?

    jomensaatt svarade 18 år, 1 månad sedan 6 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • lars_k

    Medlem
    20 april, 2006 vid 15:29

    Det är “Drakglenn” som knåpar ihop dessa. Jag använder dem flitigt. Klockrena tycker jag! =)

  • drakglenn

    Medlem
    21 april, 2006 vid 06:45

    Här är jag… 😉

    US-Quicklock som jag kallade dem blev en liten succé, krängde runt 200 har jag för mig….

    Hade två mål med brickorna, det första var var att underlätta byte av fena på vågbrädor (US-Box), går på några sekunder nu förtiden, det andra var att försöka rädda fenan om den i botten, efter en del experimenterade med hållfastighet kom jag tillslut fram till en lösning som både räddar Box & fena…

    Om man vill göra livet enkelt för sig kan man tillverka en själv genom att slipa ner orginalbrickan (dvs. om den är tillräckligt stor ;o)

    Kapa enligt de röda strecken på bilden nedan (OBS du ser den sidan som ligger mot brädan).

    Orginalet ligger på filmsnutten nedan….

    Mvh Glenn

  • s

    Medlem
    21 april, 2006 vid 07:48
    JoMenSåAtt wrote:
    Förra året eller så skrevs det en hel del om en hemmagjord snabb-US-bricka som någon tillverkade hemma, och även sålde till dem som inte orkade göra dem själva.

    Hur är det med dem nu? Är det någon som fortfarande använder dem och hur väl funkar de? Enklare och snabbare att montera? Väl ute på vattnet, gick brickan av och skyddade fena och box?

    Helt enkelt en uppföljning på denna intressanta idé vore skoj att höra. Kanske ska man knepa ihop ett par sådana brickor?

    Dom är grymma! Jag fick ett par av Glenn som delbetalning på en bräda jag sålde till honom – låter som en dålig affär såhär i efterhand…. 😀 men brickorna är verkligen riktigt bra. Kan inte någon starta massproduktion i ett låglöneland? 😉

    /Staffan

  • manno

    Medlem
    21 april, 2006 vid 13:50

    “snabb-US-brickan”.. kan vi inte kalla den för “euro-brickan” för att spejsa till det och va lite stroppiga?

  • adde

    Medlem
    21 april, 2006 vid 14:19
    manno wrote:
    “snabb-US-brickan”.. kan vi inte kalla den för “euro-brickan” för att spejsa till det och va lite stroppiga?

    Sänk priset och kalla den för €-brickan!

  • Knatte

    Gäst
    21 april, 2006 vid 14:23
    adde wrote:
    manno wrote:
    “snabb-US-brickan”.. kan vi inte kalla den för “euro-brickan” för att spejsa till det och va lite stroppiga?

    Sänk priset och kalla den för €-brickan!
    Då måste väll priset höjas ?? Euron är väll betydligt dyrare än dollars nu 🙂

  • drakglenn

    Medlem
    22 april, 2006 vid 22:59
    adde wrote:
    manno wrote:
    “snabb-US-brickan”.. kan vi inte kalla den för “euro-brickan” för att spejsa till det och va lite stroppiga?

    Sänk priset och kalla den för €-brickan!

    Pris? sätt igång och tillverka för bövelen….

    Angående namnet, syftade natuligtvis på boxens namn och att det går fort att smacka i fena-lena…
    Namnförslag: smartfixtillersugandeUSbox……

    //Glenn

  • jomensaatt

    Medlem
    23 april, 2006 vid 09:49

    Okej det låter ju riktigt bra. Vilken tjocklek var det du använde? Och du mer exakta mått på den? 🙂
    Eller tillverkar du fortfarande och säljer? Vad tog du för dem?

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Den hemma gjorde "snabb-US-brickan"

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.