Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Den nya kanalen, TV4+

  • jat

    Medlem
    11 mars, 2003 vid 18:58

    För övrigt börjar adrenalin nu!

  • JOHN_J_RAMBO

    Gäst
    11 mars, 2003 vid 19:03

    Om ni är intreserade: Så här säger Niklas Hyland, programledare för Adrenalin.

    Tänk dig actionsport i svensk sport-TV. Du ser en kille eller tjej som åker snowboard eller wakeboard och du hör Offsprings senaste hitsingel.
    Glöm det.

    – Det här är nånting annat, säger Niklas Hyland och berättar om action- och äventyrsmagasinet Adrenalin som sänds på tisdagar i TV4 plus.

    – Vi vänder oss till folk mellan sju och sjuttio. Ett av innehållen i programmen är actionsport men vi visar också reseäventyr i exotiska miljöer och reportage om svenska filmer med världskända utövare som inte har fått någon uppmärksamhet alls här i Sverige.

    Niklas Hyland blev svensk mästare i skateboard 1982 men i programredaktionen finns det folk med ännu finare meriter. Redaktören Andreas Lindqvist är Europamästare i BMX.

    – Men, säger Niklas, vi gör inte ett program som bara är för utövarna av sporterna. Vi försöker skildra deras liv för beundrarna.

  • waterboy

    Medlem
    11 mars, 2003 vid 19:06

    Nu har man gjor sin plikt som surfare och skickat in en liten uppmaning att de ska göra ett repotage om svreigecupen. Hoppas det funkar

    ALLA, skicka ett mail till TV4!!!!!!
    /A

  • anonym-anvandare

    Medlem
    11 mars, 2003 vid 21:16

    tja
    karlskrona här med! Behöver nån som är med på o börja tidigt, o sen ligga i hårt. Har snart bil..

  • jat

    Medlem
    11 mars, 2003 vid 21:22

    Och kan nog lugna alla med att i slutet av programmet så visade de inlägg om att i senare program kommer massor av vindsurfing. Så mailen till TV4 blev nog bara kaka på kaka. Men det skadar nog inte.

  • JOHN_J_RAMBO

    Gäst
    11 mars, 2003 vid 21:24

    ooo.gif smile.gif smirk.gif laugh.gif cool.gif wink.gif tongue.gif laugh.gif cool.gif
    Supa Nice!!!

  • waterboy

    Medlem
    12 mars, 2003 vid 15:43

    Hej

    Lägger in mitt mail och vad jag fick för svar, de var väldigt positiva!!!

    Mitt mail:
    Hej

    Jag heter Albert Olin och har ett förslag på repotage till programmet Adrenalin på TV4+.
    Vindsurfing, det är en sport som nu växer otroligt fort och allt fler folk kan börja surfa med den nya, mer utvecklade sporten. Och mer andrenalin än så här kan man inte få.

    Ett förslag är att ni åker ner till någon av sverigecuperna i vindsurfing, där finns en klass som seglar bansegling, och en som seglar freestyle, alltså hopp. Just freestyle är en otroligt fartfylld gren och tävlingarna brukar vara nära land så man kan filma från land vilket underlättar för er.

    Här är länken till Sveriges brädseglarförbund, under fliken Tävlingar finns tävlingsprogram för säsongen och det finns äver teefonnummer och mail till personer som kan hjälpa till.
    http://www.bradseglarforbundet.com

    Ett tips till er på Adrenalin som skulle uppskattas väldigt av månnga runt om i Sverige, alla tycker det är “coolt” med vindsuirfing.

    Tack på förhand
    Mvh Albert

    Svar:
    Hej Albert!

    Jättetack för tipset ang. surfing. Detta är en sport som vi naturligtvis är
    mycket intresserade av här på redaktionen. Redan i nästa avsnitt kommer vi
    visa ett surfreportage om Dave Miller och Hawaii. Men naturligtvis ska vi
    även bevaka den svenska vindsurfingen, så ett stort tack för länken!

    Hör gärna av dig om du har mer tips eller förslag till Adrenalin!

    Mvh
    Elin Norberg
    Producent, Adrenalin

    TITAN Television
    Elin Norberg
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

    Jungfrugatan 23
    SE-114 44 Stockholm
    tel: +46 (0)8 528 011 00
    dir: +46 (0)8 528 011 158
    mobil: +46 (0)0704-15 27 82
    elin.norberg@titan.se
    http://www.titan.se

    tyckte det var lyckat så tack för tipset, synd bara att jag inte har tv4+, nån som vill spela in det o låna ut bandet lr göra en kopia?
    /Abbe

  • JOHN_J_RAMBO

    Gäst
    12 mars, 2003 vid 15:47

    laugh.gif Roligt o läsa!!mycket kul..Tråkigt bara att man inte har tv4+ kanalen då crazy.gif

  • johan_m

    Medlem
    12 mars, 2003 vid 16:06

    Det är ingen som har tv-kort i datorn som kan spela in det och slänga in det på steffos ftp? wink.gif
    Skulle själv ha gjort det om jag haft tv4+.

    //johan

  • lars_k

    Medlem
    12 mars, 2003 vid 16:12

    Jag har TV-kort och TV4+ så det fixar jag. Finns redan en del på ftp som jag spelat in från eurosport. Har dessutom hittat hur man får bukt med ljud-lagget nu 😛

  • anders_hoffman

    Medlem
    12 mars, 2003 vid 18:17

    Rambo: Gör så här om du bor hemma fortfarande hos mor o far. Fiffla lite med antennen, så att bilden blir kass. När farsan upptäcker detta (för jag antar att han bestämmer) så säger du direkt att en polare hade samma problem, men de köpte en box och problemet var ur världen.

    DEtta gjorde jag fast fifflandet stod nog antennens ålder för. wink.gif

    /Anders

  • johan_m

    Medlem
    12 mars, 2003 vid 19:30

    Underbart. ser framemot de kommande inslagen.

    //Johan

  • JOHN_J_RAMBO

    Gäst
    12 mars, 2003 vid 19:50

    vilken ide!!!
    Att jag inte kom på det innan smile.gif
    wink.gif

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Den nya kanalen, TV4+

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.