Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Den Stora Klagotråden

  • Den Stora Klagotråden

    Publicerad av dr-masse på 26 oktober, 2009 vid 09:51

    Det är dags att gnälla nu. Och det görs med fördel i denna tråd.

    Jag börjar.

    Det var då själva f-n. FAN. Här har man laddat upp för en fet säsongsavslutning, skaffat ny vinterdräkt, filat på fenor och nästan lärt sig rigga.

    Helger bokade, frugan glad och barnen mätta.

    Då töms burken. Fullständigt. Första veckan i oktober. Just de två helger då jag inte kunde åka någonstans. ALLA andra helger hade gått fin-fint.

    Den där inledningen på hösten fick mig att gå i den mest klassiska fällan av de alla. Jag tolkade det som att det var början på något stort inför hösten, när det i själva verket var slutet. :mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad:

    F+###%%#%e j&¤”&¤a sk””%T%%#T. SKIT oxå!!!

    Ah, det känns redan bättre. Testa själva.

    Hmmm, skönjar kanske lite sydväst om 10 dar… är man en idiot, eller?

    billie svarade 6 år, 6 månader sedan 81 Medlemmar · 203 Svar
  • 203 Svar
  • callep

    Medlem
    26 oktober, 2009 vid 10:18

    Var i helvete är vinden??!?!?!?!?!? och varför kan man inte skriva med versaler ?

  • dr-masse

    Medlem
    26 oktober, 2009 vid 10:20

    Ja, var f-n är den?

    Positiva tillrop undanbedes. Här skall gnällas å det ordentligt.

    Efter 300 försök, typ, har jag ännu inte landat en framåt någorlunda värdigt. Hur j-a svårt kan det va? Hur talanglös får man bli?

  • dala-lama

    Medlem
    26 oktober, 2009 vid 10:31

    Jo du, det suger som F-N.
    Men bor man i fel land och dessutom på fel kust så är det bara att hacka i sej.
    Kan man inte släppa allt, varje gång det blåser så blir det inte alltför många “bra dagar” kvar.
    Sen är det kanske för kallt eller för regnigt……
    Eller för dålig prognos för att ta ledigt eller så blåser det för mycket !
    Man kanske kom iväg för sent o vinden droppade eller så var man tvungen att sticka just innan det vred och blev episkt, så klart….

    Men jag klagar inte…..
    Det kan ju vända och man vill ju inte negga;)
    Per

  • ulrik

    Medlem
    26 oktober, 2009 vid 10:42

    Ja, nu är det verkligen illa!

    Veckodagarna är fulla med det nya jobbet så jag är hänvisad till lö-sö. Helgerna i slutet av september och ibörjan av oktober hade jag bihåleinflammation och var inkapaciterad. Helgen därpå fick jag totalt 15 minuters planing och flera timmars plogande… Helgen därefter hade bilen packats för formulaklinic men dottern insjuknade och barnvakten bangade ur. På något sätt lästes sagorna med en lite stelare röst än vanligt.

    Nu i lördags var jag sedan tidigare uppbokad för annat, men prognosen för söndagen såg lysande ut för formula. Stadig sydost på 5-6 ms och 7-8 plusgrader – rena rama sommaren. Jag bokade om ett familjeengemang, körde hem gästerna tidigt på lördagskvällen, plockade fram neoprenet och la mig med ett leende på läpparna som jag också vaknade med. Kl 10 hade inte ett löv rört på sig, helt dött. Jag dog.

    Nu på söndag ser det bra ut…men det var till den dagen jag ombokade familjeträffen…

    Blir man inte på det hela taget mer frustrerad än lycklig av att vindsurfa?

  • dr-masse

    Medlem
    26 oktober, 2009 vid 10:56
    Dala Lama;585333 wrote:
    Men jag klagar inte…..
    Det kan ju vända och man vill ju inte negga;)
    Per

    Va fan!, skall du sabba hela syftet med den här tråden med glada tillrop, eller?

    Ut med det bara. Allt skräp, alla planerade toppsvängar som sabbats av en sammansvärjning av familjetrams, jobbelände, havererade tvättmaskiner, ryggskott och gråtande barn och framförallt det förbannade satans högtrycket som sabbar allt med fjösiga ostvindar i slutet av oktober. HELVETE det skall ju blåsa sydväst så att kärringarna med rulator får fortkörningsböter på väg hem i medvinden från ICA Supermarket så här års!!!! 😡

    Jag har fått gliringar från hög ort om präktighet. Det är slut med det nu.

    (va säjeru Dala, Gotland nästa helg ser ju inte fel ut, två-veckors proggar brukar ju vara stabila grejor? Eller så ere bara skit som allt annat. :grin:)

  • skarabe

    Medlem
    26 oktober, 2009 vid 10:59

    En av mina kollegor frågade mig i fredags – “Hur ofta seglar du?”. Fan, jag höll på att sparka honom på kådden.. Är så jäla abstinent nu att jag t.o.m knarkar inne på vågsurfarnas forum för att stilla det värsta. Missade även jag Epic Doom Weekend 3-4/10. Helt ofattbart – den enda helg jag inte kunde komma loss i oktober.. Suck..

    Skulle till Listerlandet i helgen och prognosen såg ganska OK ut, ~10 msek ost under slutet av veckan – även om inte vinden räckte till för vindsurfing kanske man skulle kunna åka med vågbrädan i gammalt swell från ostanvinden. Nejdå, helt jä**a vindstilla och ösregn – hela helgen.. T.o.m localsen var förvånade över hur stilla vattnet var. Jaja, grejorna blev iaf ordentligt genomsköljda på biltaket..

  • donpedro

    Medlem
    26 oktober, 2009 vid 11:00

    YES Äntligen dags att gnälla. Inte nog med att man lyckades bryta fotjäveln i slutet på auguti, syndesmosen gick av i samma veva = 6 månader rehabilitering. Jobbade som ett arsle hela sommarn för att spara semestern inför resa till Jeri i vinter, tvärkört på den fronten och jag får inte spara semestern över nyår så där sprack de surfplanerna…

  • dr-masse

    Medlem
    26 oktober, 2009 vid 11:01
    callep;585329 wrote:
    var i helvete är vinden??!?!?!?!?!? Och varför kan man inte skriva med versaler ?

    va fan kan man inte skriva med versaler ens när det skall klagas ordentligt? Nä, nu jävlar. Vad är det för satans forum?

    J A G V I L L K U N N A K L A G A M E D F E T A V E R S A L E R !

    JÄVLA TOTALITÄRA FORUMVERKTYG. STEFFO FÖR FAAAAAN.

    JÄDRAR VAD SKÖNT DETTA ÄR. RENA TERAPIN.

  • dr-masse

    Medlem
    26 oktober, 2009 vid 11:05
    donpedro;585340 wrote:
    YES Äntligen dags att gnälla. Inte nog med att man lyckades bryta fotjäveln i slutet på auguti, syndesmosen gick av i samma veva = 6 månader rehabilitering. Jobbade som ett arsle hela sommarn för att spara semestern inför resa till Jeri i vinter, tvärkört på den fronten och jag får inte spara semestern över nyår så där sprack de surfplanerna…

    Det där var fan lite kvalitetsgnäll, men bättre kan du väl din jävla lök? Gå och bryta foten med en sådan gedigen plan framför sig, va fan tänker du med? Du var säkert ute och joggade eller något annat asfånigt istället för att dra av benet rejält i en fet dubbelframåt på ett tokmaxat, vrålbrutalt Saxriv, va?

    Skärpning.

  • dr-masse

    Medlem
    26 oktober, 2009 vid 11:08

    Den jäveln som ger den här tråden “fem stjärnor” kommer jag för övrigt viga mitt liv åt att blockera från Internet för all framtid.

  • v-thun

    Medlem
    26 oktober, 2009 vid 11:10
    dr Masse;585338 wrote:
    HELVETE det skall ju blåsa sydväst så att kärringarna med rulator får fortkörningsböter på väg hem i medvinden från ICA Supermarket så här års!!!! 😡

    Skönt att någon lättar upp humöret lite!

  • alexasu

    Medlem
    26 oktober, 2009 vid 11:12

    Jag skaffade nya segel, ny vinterdräkt och nya dojjor. sen var jag ledig en hel vecka, men inte fan blåste det en enda gång!
    jag är inte arg, bara besviken…

  • dr-masse

    Medlem
    26 oktober, 2009 vid 11:14
    v-thun;585346 wrote:
    Skönt att någon lättar upp humöret lite!

    Satan, vilket misstag. Skall inte göra om det.

  • rasmus_w

    Medlem
    26 oktober, 2009 vid 11:22

    Tur man just köpt ännu fler datorer så man kunde lägga hela helgen på att skruva. Fast det hade varit roligare med segling, jag hade tänkt lufta formulan i söndags men jag tittade ut genom fönstret och löven rörde sig knappt, så jag gissar att det inte blåste alls. Kanske dags för Kona trots allt. Fast i så fall vill jag hyra, inte äga.

  • dr-masse

    Medlem
    26 oktober, 2009 vid 11:25
    Rasmus_W;585353 wrote:
    Tur man just köpt ännu fler datorer så man kunde lägga hela helgen på att skruva. Fast det hade varit roligare med segling, jag hade tänkt lufta formulan i söndags men jag tittade ut genom fönstret och löven rörde sig knappt, så jag gissar att det inte blåste alls. Kanske dags för Kona trots allt. Fast i så fall vill jag hyra, inte äga.

    Det var fan på håret att jag raderade hela ditt inlägg. Att i en redig klagotråd skriva om datorinköp och Kona i ett och samma inlägg, för i helvete!

    Men sen kom jag på att det kan nog inte bli värre. Eller så blev det just det.

    Borde inte du vara i Marocko istället för att smågnälla här?

Sida 1 av 14

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Den Stora Klagotråden

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.