Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Den stora ryktestråden

  • Den stora ryktestråden

    Publicerad av dr-masse på 18 november, 2008 vid 09:05

    Ja, vad fasen. Det börjar bli kallt, och rykten inför 2009 börjar väl snurra lite nu…

    några jag sett:

    – Dunken på Starboard?
    – Albeau på JP?
    – Campello bort från JP?
    – MauiSails, vad händer där?
    – F2, vad hände egentligen efter konkursen? Relansering?

    Undrar om inte 2009 kommer att bli ett mycket tufft år för många i branschen. Min personliga spaning är att något “stort” märke kommer att få ge upp.

    Kom ihåg – det är rykten och inget bekräftat. Men kanske kul att läsa och spåna om! :tongue:

    rasmus_w svarade 15 år, 4 månader sedan 39 Medlemmar · 91 Svar
  • 91 Svar
  • skywalker

    Medlem
    18 november, 2008 vid 09:15

    Ett av dem kan vi bekräfta direkt:

    Dunkerbeck till Starboard

  • adde

    Medlem
    18 november, 2008 vid 09:21

    Mistral satsar på textilier.

  • dr-masse

    Medlem
    18 november, 2008 vid 09:29

    @adde 516659 wrote:

    Mistral satsar på textilier.

    Ja, men som jag fattade det så innebar det inte att de lägger ner vindsurferiet på något sätt, eller?

  • rasmus_w

    Medlem
    18 november, 2008 vid 10:42

    Vindsurfing tycks vara en väldigt konjunkturkänslig sport, ingen tvekan.

    Vad jag funderar på är om det tuffa klimatet kommer betyda att det inte släpps några kul produkter och att utvecklingen mer eller mindre går i stå, eller att tillverkarna kommer slänga grymma kolfiberbrädor efter en till kanonpriser i desperat förhoppning att sälja nånting.

    En sak som helt klart märks är att priset på kolfiber har gått ner i och med flygbolagens ekonomiska problem, eller vad det kan bero på.

  • tobhed

    Medlem
    18 november, 2008 vid 12:18

    Det känns väl ganska troligt att Albeau kommer att röra på sig, det har varit diskussioner om detta på flera forum under flera månader. Ryktena har faktiskt även placerat honom hos AB+ då Anders numera bor i Frankrike och samarbetar mycket med Copello som (väl) har gjort en del för Albeau innan?

    Vad som förvånar mig är kanske att det inte verkar finna några rykten kring Kevin Pritchard? Min första tanke när Dunken signade för att Starboard för ett tag sedan var kanske att KP skulle lämna Starboard, men han har förmodligen väldens fetaste check från dem baserat på att han är så pass involverad i deras brädor?

  • adde

    Medlem
    19 november, 2008 vid 07:45

    Have I got news for you!?

    Breaking news: Neil Pryde International are apparently dropping star rider Levi Siver along with Alex Mussolini, Baptiste Gossein and former World Record Speed holder Finian Maynard.

    There are also rumours out that Peter Volwater has been released from his North Sails contract despite being one of the most consistently high-ranked pros of all time across every discipline.

  • ola-h

    Medlem
    19 november, 2008 vid 07:49

    Levi på Goya segel kanske inte är någon dum gissning då.

  • basse

    Medlem
    19 november, 2008 vid 07:50

    ooups… Kauli kan inte var billig! Men skall man köpa sig en världsmästare skall det svida också! Fast det svider kanske mest för Levi, Alex och Baptiste.

  • dr-masse

    Medlem
    19 november, 2008 vid 08:56

    @Basse 516883 wrote:

    ooups… Kauli kan inte var billig! Men skall man köpa sig en världsmästare skall det svida också! Fast det svider kanske mest för Levi, Alex och Baptiste.

    Ja, men om man skall vara ärlig så undrar jag om de gör så mycket för märket och försäljning när de har Kauli, typ…

    Levi Siver är ju en fantastisk vågseglare, men är ändå på något konstigt sätt lite “osynlig”, eller är det bara jag som tycker det?

    NP:s strategi verkar ju vara – en vass seglare i våg + lite freestyle i UK, Frankrike och Tyskland + en riktig stjärna, en legend samt några heta “up-and-coming”. Inte så dumt, kanske?

    Ah, låt oss hålla fart i denna tråd!

  • ola-h

    Medlem
    19 november, 2008 vid 09:10

    Håller med om Levi.

  • endy

    Medlem
    19 november, 2008 vid 09:29

    @Ola H. 516903 wrote:

    Håller med om Levi.

    Det var dock kul att se honom i The Windsurfing Movie, grym seglare med skön stil och personlighet!

  • ola-h

    Medlem
    19 november, 2008 vid 09:42

    Ja, han är alltid kul att se, och en kul kille helt enkelt. I många förhållanden kanske den roligast av alla att titta på. Men rent “publicitetsmässigt” tror jag som Masse att han inte riktigt når fram.

  • jester

    Medlem
    19 november, 2008 vid 09:46

    Dunken med Severne i nävarna 2009?

  • dr-masse

    Medlem
    19 november, 2008 vid 09:58

    @Jester 516919 wrote:

    Dunken med Severne i nävarna 2009?

    Åh, den var bra! Kanske över helt i Starboard-sfären?

  • getwet

    Medlem
    19 november, 2008 vid 17:33

    Bekräftar härmed att jag stannar i Falle teamet 2009, nu slipper ni spåna om det!:wink:

Sida 1 av 7

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Den stora ryktestråden

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.