Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing desinficeringsmedel i våtdräkt

  • desinficeringsmedel i våtdräkt

    Publicerad av pure på 31 oktober, 2006 vid 18:22

    Kan man använda desinficeringsmedel vid tvätt av våtdräkt.. När jag gick en dyk kurs så gjorde vi det efter alla dyk. Har fått för mig att “Piss-Off” oxå är vanligt desinficeringsmedel…

    Nån som har använt desinficeringsmedel till våtdräkten och vet hur man skall blanda och vart man kan köpa en dunk med sånt.. Skorna behöver sig en omgång för dom stinker numera 🙂

    argulander svarade 17 år, 6 månader sedan 9 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • junksurf

    Medlem
    31 oktober, 2006 vid 18:49

    ja har kört me klor i pjäxorna de funkade fint.. all lukt borta

  • smurff

    Medlem
    31 oktober, 2006 vid 19:05
    pure wrote:
    Kan man använda desinficeringsmedel vid tvätt av våtdräkt.. När jag gick en dyk kurs så gjorde vi det efter alla dyk. Har fått för mig att “Piss-Off” oxå är vanligt desinficeringsmedel…

    Nån som har använt desinficeringsmedel till våtdräkten och vet hur man skall blanda och vart man kan köpa en dunk med sånt.. Skorna behöver sig en omgång för dom stinker numera 🙂
    vet inte vad de har i pissoffet men det bör jog nog inte vara för mycket klor i det, har för mig att klor och neopren inte är en jättelyckad kombo tror det torkar ut dräkten så det spricker lättare men det kanske var förrr det.

    Skorna kan du nog hälla lite klorin i de är inte så känsliga ju.

  • bananen

    Medlem
    1 november, 2006 vid 08:53

    Jag har använt piss-off. Dräkten får en underbar lukt – känns lite som att ha en wunderbaum i kallsongerna

  • jesper_b

    Medlem
    1 november, 2006 vid 13:04

    Klassiskt och välfungerande knep är ätiksprit. Späd med lite vatten och häll i dojorna, eller i hink med dräkten nertryckt. Blir ingen wonderbaum men amoniakostmögeldoften försvinner helt. /Jesper B

  • adde

    Medlem
    1 november, 2006 vid 13:23

    2dl per 10 liter vatten tror jag… funkar även på kläder

  • Oregistrerad

    Gäst
    1 november, 2006 vid 13:37

    Eddik og vann funker også bra til båttau som har ligget i sjøen hele sesongen. Hvis man også vil ha god lukt, så brukes litt skyllemiddel i tillegg.

  • johan

    Medlem
    1 november, 2006 vid 22:41
    Jesper_B wrote:
    Klassiskt och välfungerande knep är ätiksprit. Späd med lite vatten och häll i dojorna, eller i hink med dräkten nertryckt. Blir ingen wonderbaum men amoniakostmögeldoften försvinner helt. /Jesper B

    Aha ! ätiksprit säger du.
    Måste testas ! Mina Atan polar är grymt varma, men jag har allvarligt vart inne på och langa dom för att dom luktar “som jag kan tänka mig” en död bortglömd pensionär.

    Tack för tipset !

    Johan

  • surfmanj

    Medlem
    2 november, 2006 vid 07:10

    Ripcurl har piss off som fungerar hur bra som helst,en liten påse i 20 liter vatten och sedan luktar du hallon resten av sommaren!!

  • argulander

    Medlem
    2 november, 2006 vid 12:56

    Spola av dräkt och skor häng upp och låt rinna av efter varje surfdag fungerar ju också bra mot lukt. Särskilt om man har en i stort sett tät dräkt och höga skor är detta väsentligt. Tycker inte det är luktproblem med denna regim. Klas

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing desinficeringsmedel i våtdräkt

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.