Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Det är inte långt kvar…

  • cortex

    Medlem
    16 juli, 2005 vid 08:09

    Schysst hang-gliding! He he.

    /Kaj(Tech)

  • sj0gren

    Medlem
    16 juli, 2005 vid 09:04

    Ja fyfan riktigt go hangtime smile.gif

  • anonym-anvandare

    Medlem
    16 juli, 2005 vid 13:51

    hade han kiss i brallan..shore looks like it
    wink.gif

  • kiters_se

    Medlem
    16 juli, 2005 vid 17:48

    Svar till:


    …till vintern.

    Lite film där Fabio flyger med kiten på uppvindar längs berget (varning foil förekommer tongue.gif ):
    http://www.alpsfreeride.com/videos/fabio.mpg

    Även LEI-kite kan…

    http://www.alpsfreeride.com/videos/fabio2.mpg

    nic

    [/ QUOTE ]

    Kul de är filmat när Fabion och Matthiue Blanchard var i Hardangevidda i apr. Jag gillar Fabion han har en skön sitl och rätt inställningvi fick tillfälle att snacka vid några tillfällen. För övrigt så kör han på dessa filmer med en North prototyp snowkite 2006, såg grymt fin ut.

    Jag ligger och trycker på en rätt go snowkiting film också och hoppas kunna släppa den i seot okt.

    Ha det Nic!

    Peter

  • anonym-anvandare

    Medlem
    17 juli, 2005 vid 08:59

    Och hur många dör varje år? confused.gif
    Peter

  • nic

    Medlem
    17 juli, 2005 vid 10:31

    Om du kör bil i 200 km/h ökar risken. De flesta håller sig inom hastighetsgränserna och risken är försumbar.

    Samma inom kite och ännu mer inom snökite eftersom det inte behöver blåsa så mkt för att ha kul. Jag vågar påstå att snökite är precis så säkert som du gör det till.

    nic

  • kiters_se

    Medlem
    18 juli, 2005 vid 07:20

    Några av världens bästa kitare har börjat att utveckla snowkiting, de flyger med kite som ni ser på bilderna. Vad jag vet har det inte hänt någon dödsolycka. Däremot har det hänt något tillbud i Frankrike för något år sedan, men den personen klarade sig snackade med honom för två år sedan.

    Jag rekommenderar inte att man flyger med kiten som dessa killar gör, det sker på egen risk.

    När de flyger som man ser på bilderna är det extremt noga innan. Exempelvis så bör man aldrig lägga ifrån sig kiten med linorna ute för någon kan köra över linorna med sina skidor alt snowboard och ja ni kan ju bara tänka er vad som kan hända.

    Ha det!

    Peter

    Svar till:


    Och hur många dör varje år? confused.gif
    Peter

    [/ QUOTE ]

  • funkyman

    Medlem
    18 juli, 2005 vid 10:12

    Synd att vi inte har snö här i Egypten…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Det är inte långt kvar…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.