Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing det är inte varmt…

  • det är inte varmt…

    Publicerad av anonym-anvandare på 29 oktober, 2001 vid 08:45

    börjar kanske bli gammal i förtid, men det ÄR inte kul att segla då man fryser stjärten av sig. visst kan man skaffa en fetare dräkt (eller mage), men det är ändå sommaren som rockar (om det bara blåste). så är det när man bor i fel ända av världen..

    minns med glädje sommaren , bla 29:e maj, då vi körde med shorty hemma i viken, fler bilder från samma dag finns på surf.to/mvs (som jag verkligen borde fräscha upp)

    men nu vankas det vind i dagarna igen, bara bita ihop..
    /poppo

    anonym-anvandare svarade 22 år, 5 månader sedan 5 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • mexi_

    Medlem
    29 oktober, 2001 vid 09:01

    När det är som i lördags så glömmer man lätt såna saker. Det är något visst med höstsurf ändå…………

  • surferic

    Medlem
    29 oktober, 2001 vid 12:40

    Jag håller med dig Poppo, seglade Rullsand förra måndag och fingrarna höll på att trilla av. Nu är jag nere i södern och här är det bättre, har seglat Läjet och A-bay tre dagar och det har varit 10-12 grader skönt i luften.

  • aerial-arnie

    Medlem
    29 oktober, 2001 vid 15:46

    håller inte med. Igår var vi på franks udde vid abbekås och det var nästa varmt. Visa surfade utan huva o skor. Det gick utan problem. Man svetades nästan ibland. Grejen är att har en ordentligt bra våtdräckt, utan hål, bra skor o huva. Då fryser du ingenting. Det minsta hållet kan ger för mycket vatten i dräckten o du fryser din röv innom 5 sec.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    29 oktober, 2001 vid 18:33

    Dra på en vindjacka/regnjacka utanpå dräkten, seglade 4 timmar
    på Torö lördags + 3 timmar på Dalarö i Söndags tog av huvan
    pga värmen
    Per

  • surfbulten

    Medlem
    30 oktober, 2001 vid 06:32

    Inte varmt? Det ger bra träning på att hålla sig uppe på brädan hela tiden. Trillar man i hela tiden så kan det bli lite kyligt. Man kör tills fingrarna tappat kännseln och sen värmer man upp sig i bussen/bilen. Sen kan man fortsätta rocka.

    /surfbulten

  • anonym-anvandare

    Medlem
    30 oktober, 2001 vid 09:03

    Faktiskt, vattentäta handskar gör stooor skillnad. Prova också med plastpåsar (fastsurrade med tejp mot benet) och strumpor i våtskorna, ger dubbelt så mycket värme. Sen tun rashguard, med varm krage och shorty shorts under våtdräkten- mmmmm toasty…..

    Surf on!
    Hanna

  • anonym-anvandare

    Medlem
    31 oktober, 2001 vid 10:24

    låter stabilt eric, du gör det enda rätta om man ska segla i sverige – kompromisslöst busskörande från norr till söder! kör hårt, vi ses.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    31 oktober, 2001 vid 10:29

    det där köper jag inte eftersom min teori för utveckling innebär att ofta prova det man inte behärskar men vill lära sig. detta leder obönhörligen till mycket badande. visst kan man ge sig ut och bara köra säkra kort och kliva iland utan att ens trillat i, men det ger ju inte mycket! så länge man har kul är det klart det är värt att frysa…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing det är inte varmt…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.