Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Det blåser ju ute!

  • Det blåser ju ute!

    Publicerad av tropic på 5 april, 2008 vid 11:07

    Prognoserna har sett och ser rätt dåliga ut, men idag hade det banne mig funkat att köra. Enligt windguru blåser det mer i morgon än idag. (SO vridande till ONO) Var kör man då i Sthlmstraken? Vet inte om jag har tid, men är det nån som är sugen?
    /Perra

    jps svarade 16 år, 1 månad sedan 6 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • goose

    Medlem
    5 april, 2008 vid 12:44

    Blåser det SO, mer än 7 m/s, och det inte är för kallt då kör jag vid Strandstuviken i Nyköping. Öppet hav mot SO (=sideshore) och bra parkering och riggyta på surfklubben.

  • lars_e

    Medlem
    5 april, 2008 vid 13:18

    Näsa äng utanför Täby är ett alternativ för de vindrikningarna också. Trevlig strand att rigga på och starta från.
    http://spotguide.kicks-ass.net/default.asp?Area=1&Page=2&WindDir=Sydost&Platt=0&Surf=0&Grunt=0&KiteLaunch=0&SpotID=108
    SMHI säger 6-10 nu, jag är sugen på att köra imorgon, men får se om jag har tid.
    /Lars

  • lowsahl

    Medlem
    5 april, 2008 vid 13:35

    Träkvista Ekerö skall funka också…

    Är jäkligt sugen men har fått höra att vi/jag skall vara med å fixa med present till svärfar mm.. NäsaÄng vore iofs jäkligt smidigt för mig. Kanske jag kan deala till mig ett par timmar på morgonkristen eller eftermiddag. Jag återkommer.

    Till eftermiddan vid 14-15-tiden har jag fått halft löfte om att jag kan dra iväg….. Jag följer vindprognosen med spänning och håller tummarna för att vinden skall trappa upp

    Hmmmm.

  • bjornen

    Medlem
    5 april, 2008 vid 15:35

    Nu har jag lusläst alla prognoser och jag tror det verkar som vinden kanske kan komma sent på söndag (16-). Någon som vet hur kapellskär fungerar på O eller kanske ONO ? Jag åker gärna dit om det blir segling (lätt desperat just nu)

    //Björn

  • jps

    Medlem
    6 april, 2008 vid 09:51

    Det verkar som om vinden tar sig lite. Kan det bli något åka av på em vid Näsa äng tex?

    Någon som kan kika ut genom fönstret och se om det gässar?

    Någon som hänger på om det gör det?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Det blåser ju ute!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.