Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Det gör ingenting om det börjar att blåsa…

  • sailortrash

    Medlem
    16 september, 2014 vid 12:05

    ett förlorat år…

    men jag tycker det blir så här varje september. så länge det inte drar in massa lågtryck så blåser det fan ingenting. beror antaglien på att vatten och luft är lika varma nuförtiden, finns inget som driver (termo)dynamiken verkar det som..

    suger i vilket fall.

  • dr-masse

    Medlem
    16 september, 2014 vid 12:17

    September är och förblir årets mest överskattade månad ur surfsynpunkt. Och jag går på samma smäll år efter år efter år efter år. :crazy:

    Enda fördelen med denna närmast totala frånvaro av vind är att jag kunnat kurera en sjukt (hö, hö) envis krasslighet i lugn och ro.

  • mexi_

    Medlem
    16 september, 2014 vid 12:22

    Apropå krasslighet så blåser jag hellre ut den på vattnet än med neseril…..:)

  • levieux

    Medlem
    16 september, 2014 vid 13:34

    Blåsa?
    Vad är det?

  • dr-masse

    Medlem
    16 september, 2014 vid 14:00

    Blåsa vet jag inte heller riktigt vad det är längre. Men känner mig blåst på något i alla fall. Konfekten?

    Dagens glädjeämne är att jag inte gick in tungt i vindkraftsindustrin. I gengäld köpte jag just en ny vinterdräkt… Obotlig optimist?

  • maca

    Medlem
    16 september, 2014 vid 14:10

    @dr Masse 727711 wrote:

    I gengäld köpte jag just en ny vinterdräkt… Obotlig optimist?

    Hade själv planer på att slå till på en ny gräddig 4/3- alt 5/3-dräkt för hösten. Men nu undrar man om det inte räcker med att gå direkt på vinterdräkten och köpa färskt höst-gummi nästa år 😉

  • pete

    Medlem
    16 september, 2014 vid 15:37

    Det var exakt lika förra året; blåste knappt en pust i september. Inte förrän 4:e oktober började det dra hårt på syd o sydväst vilket sen höll i sig under en låång period. Det vet jag, eftersom jag på första dan, taggad utav helsike, ouppvärmd och gubb-stel, kraschade med fyr-sjuan, drog sönder hamstringsfästet och tillbringade resten av vintern och våren på rehabgymmet. Så ge er till tåls nån vecka till, välj varma dräkten å värm upp ordentligt!

  • seasurf

    Medlem
    16 september, 2014 vid 19:45

    Kom hem i förrgår efter en tiodagars resa, Började med windsurfing på ost förra lördagen i Fredrikshamn, sedan fyra dagar i Klitmöller varav två med vind och vågor på V-NV, en med ostvind och vågor på musselrevet. Sedan en dag med ok vind på norra delen av Fyn. Därefter en blåsig dag på Borrby strand, sydöstra Skåne följt av en dag med nordostlig vind Öland och kusten söder om Oskarshamn. Dvs 7/10 med varierande från 5.4 till 9.0. Men Gästrikland har ju inte haft någon vind och som det verkar inte Stockholm heller. Blir att vänta på höstväder, å andra sidan så gick det ju att windsurfa in i december månad förra året 🙂

  • marangen

    Medlem
    16 september, 2014 vid 20:15

    Tur att man börjat skejta på ålderns höst!! (annars hade jag brutit ihop fullständigt). Funkade klockrent idag igen:) High Valley levererar alltid!! Har haft NOLL dagar med riktig vågsegling i år. PERFEKT.

  • tws

    Medlem
    16 september, 2014 vid 21:32

    Her på klitmøller har vi seilt hver dag. Fin sideoff og krappe små bølger.

  • tbsurf

    Medlem
    17 september, 2014 vid 04:28

    Håller med Martin maräng, tur att det finns alternativ som nästan funkar.. Fick det till 4 vindsurfare som rippa betong igårkväll.

  • dr-masse

    Medlem
    17 september, 2014 vid 06:26

    Något säger mig att om jag skulle börja med skate vid 44 så kommer betongen att vinna. :santa: Önskar ibland att jag plockat upp det under livet, blev mest andra former av idrott…

    Hoppas att liknelsen med förra året slår in, den hösten var riktigt bra!

  • slim_jim

    Medlem
    17 september, 2014 vid 08:14

    @marängen 727720 wrote:

    Tur att man börjat skejta på ålderns höst!! (annars hade jag brutit ihop fullständigt). Funkade klockrent idag igen:) High Valley levererar alltid!! Har haft NOLL dagar med riktig vågsegling i år. PERFEKT.

    HV, alltid gubbhögt, 4,7 och sideshore 🙂

  • slim_jim

    Medlem
    17 september, 2014 vid 08:22

    @dr Masse 727726 wrote:

    Något säger mig att om jag skulle börja med skate vid 44 så kommer betongen att vinna. :santa: Önskar ibland att jag plockat upp det under livet, blev mest andra former av idrott…

    Hoppas att liknelsen med förra året slår in, den hösten var riktigt bra!

    Aldrig försent att börja… :cool2:
    (Själv började jag förra året, då 44 bast. Klart bästa jag gjort!)

  • irieman

    Medlem
    17 september, 2014 vid 09:11

    Hmmm….. kör en del longboard nuförtiden men skateboard var länge sen, kanske ta upp det igen…. Kör ni mest skateboard på HV eller blir det någon form av longboard också?

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Det gör ingenting om det börjar att blåsa…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.