Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Det gör ingenting om det börjar att blåsa…

  • jlhp

    Medlem
    17 september, 2014 vid 10:04

    Det är väl nu man skall tänka positivt och se till att jobba som f$n både på jobbet, huset och trädgården så att man har tid (och råd) att ta ledigt för att surfa när väl vinden kommer. Samt se till att stöka undan sånt där socialt som att träffa kompisar och umgås med familjen 😉

  • dr-masse

    Medlem
    17 september, 2014 vid 10:39

    @slim_jim 727730 wrote:

    Aldrig försent att börja… :cool2:
    (Själv började jag förra året, då 44 bast. Klart bästa jag gjort!)

    Mmm, det är några jag känner som börjat i denna ålder… kanske skall omvärdera, men jag skulle faen gräma ihjäl mig om skid eller surf skulle utebli för att jag vurpat i en betongbassäng me rullbräda.

  • calle

    Medlem
    17 september, 2014 vid 10:53

    @dr Masse 727735 wrote:

    … men jag skulle faen gräma ihjäl mig om skid eller surf skulle utebli för att jag vurpat i en betongbassäng me rullbräda.

    Då är du inte mogen för Skate än Masse 🙂

  • slim_jim

    Medlem
    17 september, 2014 vid 11:14

    Körs lite longboard i HV, finns en riktigt bra ditch för det (men nästan bara skejtare där)

  • slim_jim

    Medlem
    17 september, 2014 vid 11:18

    @Masse Men du avstår inte skidorna för risken att pajja surfsäsongen? Get my point 😉

  • jester

    Medlem
    17 september, 2014 vid 12:00

    Bara o börja lira golf… Det har jag gjort… 🙂

  • dr-masse

    Medlem
    17 september, 2014 vid 12:08

    @slim_jim 727738 wrote:

    @Masse Men du avstår inte skidorna för risken att pajja surfsäsongen? Get my point 😉

    Även om jag inte är så bra på lagg så ere ganska precis 100% bättre än skateboard… Och skidor tycker jag nästan e lika kul som vindsurf, därmed “värt” risken. Har knappa tre veckor i alperna bokat kommande vinter, hoppas på snö. :santa:

    Golf lade jag ner för 12 år sedan. Vindsurf och golf med små barn = nej. Och jag tyckte faktiskt inte det var så kul, har inte saknat det särskilt mycket alls, trots många polare och familj som spelar. Pangar iväg lite bollar på rangen någon gång däremot, det är rätt skoj för då ere mer frekvens på skotten.

  • dr-masse

    Medlem
    17 september, 2014 vid 12:10

    @Calle 727736 wrote:

    Då är du inte mogen för Skate än Masse 🙂

    Det. om någon, vet du. 🙂

  • mexi_

    Medlem
    17 september, 2014 vid 12:37

    mmmmmåndag, hoppas!

  • irieman

    Medlem
    17 september, 2014 vid 14:43

    @slim_jim 727737 wrote:

    Körs lite longboard i HV, finns en riktigt bra ditch för det (men nästan bara skejtare där)

    Vad kör ni för märken, hjul, truckar m m? Har varit lite sugen på att köpa en till longboard som är en crossover av skateboard och longboard, typ en sån här:
    http://loadedboards.com/index.php/kanthaka-complete.html

    Underar hur sådana funkar i parker, om dom är för stora ändå.

  • mexi_

    Medlem
    17 september, 2014 vid 14:53

    Sonen kör en Urskog Frö, riktigt cool kort bräda med longboardkänsla…:)

  • slim_jim

    Medlem
    17 september, 2014 vid 15:04

    Tror den är lite stor, Högdalen har stora bowler men tror ändå den kommer kännas lite för stor, framförallt med tanke på axelavståndet, bredden är schysst. Men någon som har bättre koll kanske kan fylla på.

    Jag kör på en 8.8″ bred bräda med 15″ wheelbase, Independent 159 truckar och Bones SPF 56 mm.
    Tror (rätta mig om jag har fel gubbs) att dom flesta kör på prylar snarlikt den setupen. Sen är det självklart smaken som styr om man föredrar lite större/mindre…

  • henryk

    Medlem
    17 september, 2014 vid 15:12

    Vadå skejta !?82ba653f93521cb775af4cf09a88e01c.jpg

    Skickas från min iPad via Tapatalk

  • sailortrash

    Medlem
    17 september, 2014 vid 15:26

    @dr Masse 727735 wrote:

    Mmm, det är några jag känner som börjat i denna ålder… kanske skall omvärdera, men jag skulle faen gräma ihjäl mig om skid eller surf skulle utebli för att jag vurpat i en betongbassäng me rullbräda.

    det gör ont…trodde jag kunde åka miniramp igen efter 10 års uppehåll…men jag drog nästan vänster axel ur led efter några dar pga en hel omöjlig vurpa. kan fortfarande inte klia mig på ryggen med vänsterhanden efter 10 dar…som tur är har det inte blåst ngt..

    eller vänta var det kanske dåligt att det inte blåste..*förvirrad*..

    men nu sätter jag kickflippen ibland, det lyckades jag aldrig med när jag var yngre…=)

  • marangen

    Medlem
    17 september, 2014 vid 20:24

    @dr Masse 727735 wrote:

    Mmm, det är några jag känner som börjat i denna ålder… kanske skall omvärdera, men jag skulle faen gräma ihjäl mig om skid eller surf skulle utebli för att jag vurpat i en betongbassäng me rullbräda.

    Bara att kränga på ALLA skydd du kan tänka dig! Det som är kul är att alla typer kör. tjock, smal, gamla, kidz m.m….

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Det gör ingenting om det börjar att blåsa…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.