Senaste nytt Forums Övriga Foto & Video digitalkamera

  • digitalkamera

    Publicerad av lina på 1 mars, 2005 vid 16:52

    jag blir tokig! vet inte vad köpa. max 5000
    använding:
    Kitesurf action -såklart zoooom
    arbetsprover – behöver vara bra inomhuskvalité som går att förstora!!
    utomhus- fuktsäker?
    har provat en minolta z10 o gillar ljus/bildkvalité men den är för lååångsam o tar kassa inomhusbilder. men annars står den ganska bra för vad jag är ute efter
    HJÄLP mej snälla

    patrikol svarade 19 år, 1 månad sedan 5 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • adde

    Medlem
    1 mars, 2005 vid 17:11

    Finns ju en Z5:a nu som har 12 ggr zoom, 5 mega pixel, bildstabilisator och större LCD. Vet inte om de löst problemet med ljuskännsligeten dock.

    /adde

  • patrikol

    Medlem
    1 mars, 2005 vid 19:34

    Spara Lina! Du behöver en digital system kamera! Dom andra är som du själv säger för långsamma.

  • basse

    Medlem
    3 mars, 2005 vid 13:22

    Jag tycker du skall handla en riktigt najs kamera med en go 400 eller nått sånt de närmsta veckorna Adde… Det komemr ni behöva i höst sedan också.

    grin.gif

  • danne2

    Medlem
    3 mars, 2005 vid 17:42

    Mest prisvärd just nu är Canon 300D. Se säljer ut den riktigt billigt just för, för att ge plats åt efterföljaren 350D.
    På Dustin kan man få den för 5500 kr, Då behöver du iofs objektiv och minneskort (om du inte redan har det) innan den är skjutklar, så det blir ett par tusen till.
    Köper du en icke DSLR så riskerar du bara att bli besviken och sedan ändå köpa en DSLR för att få bra bildkvalité.
    Det roliga (och dyra) är ju att sedan när du vill utvecklas och får lite mer pengar över så kan du köpa nya objektiv och tillbehör.

    /Daniel

  • danne2

    Medlem
    3 mars, 2005 vid 17:47

    Såg precis att de inte alls har den för 5500 kr. Verkar som att de sålde slut på den på direkten. Igår hade de den men nu finns inte 300D som bara hus, utan kitobjektivet längre.
    I såna fall är det en bagagnad DSLR som gäller. Kanske en D60? Borde ligga på ca 5000 kr begagnad. 300D borde man också få för ca 5000 kr.
    Som sagt, köp en DSLR så riskerar du inte att bli besviken.

    /Daniel

  • lina

    Medlem
    4 mars, 2005 vid 12:20

    tack för hjälpen! vi får se vad jag kan tänkas ha råd med!
    har precis gått o köpt en bräda o en kite till (STUDENT!)
    o jag som ska spara till sommarresa… en kamera är ett MÅSTE dock…

  • lina

    Medlem
    10 mars, 2005 vid 20:57

    det blev en conica minolta dimage Z5

    var vääldigt sugen på canon eos 300d men har inte riktigt råd med alla dyra objektiv o grejer, det springer lätt iväg!

  • patrikol

    Medlem
    10 mars, 2005 vid 21:05

    Blir säkert bra Lina vi väntar med spänning på alla läckra bilder du kommer att delge oss! wink.gif

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Foto & Video digitalkamera

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.