Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Dilemma: -ny CO2 -03 eller vänta på -04’an

  • Dilemma: -ny CO2 -03 eller vänta på -04’an

    Publicerad av anonym-anvandare på 8 september, 2003 vid 16:17

    Har just nu pannan i djupa veck. confused.gif Har sedan jag gick introkursen i augusti utan resultat letat efter en beg CO2.
    Kan nu köpa en ny 03:a 16m2 för 9500:- (2000:- under nypriset). smile.gif
    Skall man slå till eller är 04:an (med RECON) värd de extra slantarna? (Tydligen är det ingen som vet vad de nya kommer kosta när de kommer om 2-3 veckor, men troligtvis kommer de bli dyrare än vad 03:orna var!?).

    RECON? är det så jävla bra egentligen? Nån som provat? Är säkerheten och/eller de lättare? relaunchmöjligheterna värt 2000-3000:- mer? Hur skiljer sig -04 från -03 i övrigt?

    Kanske idiotiska frågor eftersom produkten inte finns på svenska marknaden ännu. Alla svar/spekulationer är dock välkomna.

    Ännu en dum? fråga: finns det några fakta om olika färger (på draken) klarar UV-strålning olika bra? Mörka färger borde ju “suga” åt sig mer strålning/värme än ljusa?! Kan man förvänta sig lika bra livslängd på en mörk som en ljus drake? Sug på den…

    anonym-anvandare svarade 20 år, 10 månader sedan 4 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • patrikol

    Medlem
    8 september, 2003 vid 16:26

    Har pratat med en kille som provat Recon och han var inte så imponerad, om du tar en billigare drake nu så har du ju mer pengar till nästa drake och det tar inte länge innan du behöver minst en drake till. Enligt uppgift skall dom inte vara dyrare än 03 orna.

  • danielsan

    Medlem
    8 september, 2003 vid 22:38

    kolla denna länken: http://www.water-play.com/2003Site/KS_main.shtml
    Där har de -04or och de anger priser (dock i dollar) En CO2 16kvm -03 kostar $958 medan en CO2 17kvm -04 kostar $1445.
    Enligt deras sida så skall -04orna inte finnas i storleken 16m2.

    Hoppas du fått lite mer info

  • patrikol

    Medlem
    8 september, 2003 vid 22:46

    En korrigering av mitt tidigare inlägg, säkerhets funktionen i Recon fungerar mycket bra, det var relanch systemet som förvisso funkade någotsånär men var ganska onödigt. Kiten skall vara i luften!!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    9 september, 2003 vid 05:19

    Var det en BT eller en CO2 din kompis provade? Hade han några andra kommentarer om draken förutom RECON systemet?

  • patrikol

    Medlem
    9 september, 2003 vid 06:46

    Han provade båda dom är ungefär samma som tidigare något högre, AR, dock ännu mer hållbara. St. 20 17 14 12 10 8.5 7.5 6.5. Ps Jag hade nog väntat men frågan är ju om jag hade kunnat, man vill ju gärna surfa eller? smile.gif

  • anonym-anvandare

    Medlem
    9 september, 2003 vid 07:13

    Sugen? Skämtar du,
    har haft abstinensbesvär i flera veckor nu och det blir bara värre (och snart är väl säsongen slut).
    Det är som när man gick i gymnasiet och skolkade så fort det blåste. Nu när man är stadgad familjefar och knegare har man ju blivit (lite) mer återhållsam och försöker begränsa sig till att surfa på Steffo på arbetstid…

  • patrikol

    Medlem
    9 september, 2003 vid 07:44

    Samma här men någon månad till finns ju det trots allt kvar smile.gif Men två drakar är nästan ett måste, bättre med två beg, och surfa nästan alltid än en ny och bara surfa ibland. eller?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    9 september, 2003 vid 07:59

    Jag har en Co 2 -03 och jag är mycket nöjd med den, följsam, förlåtande men med ett skapligt häng när man hoppar.
    Cabrinha har ju på 03 ett fungerande säkerhetssystem. Problemen börjar ju egentligen inte förrän man skall börja köra med schakel. André Phillipe körde utan schakel i WC i helgen(handlepass trick).

    Co2-03 rekommenderas!

    /CH

  • anonym-anvandare

    Medlem
    9 september, 2003 vid 13:13

    Jag kör med en CO2:a 16 o tycker den funkar hur gött som helst, mycket stabil och lättstyrd, har inte provat blacktip men det sägs att om man skall ha de större drakarna i Cabrinha´s sortiment så är CO2:an att föredra då den svänger snabbare smile.gif. Så CO2:an är det inget fel på .. (gillar dock inte lösningen med en stor ventil med plastgänger, känns som man lätt drar sönder gänggången).

    Ser iofs mycker fram emot de nya drakarna, hoppas på att införskaffa en nitrox eller vad de nu kallades när den kommer, verkar grym ! smile.gif

  • davids

    Medlem
    9 september, 2003 vid 13:28

    Priset på en CO2a, 12kvm i HongKong är 800 USD. Skapligt=)

  • danielsan

    Medlem
    9 september, 2003 vid 14:21

    har du en bra adress till stället som säljer billigt?
    Har du ngn erfarenhet av handel med dem?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    9 september, 2003 vid 14:27

    Menar du stället i Hong Kong så kan jag inte hjälpa dig men om du menade där de kostar 9500:- så är det på Surfers Paradise i Varberg.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Dilemma: -ny CO2 -03 eller vänta på -04’an

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.