Senaste nytt Forums Vågsurfing Ding tape?

  • Ding tape?

    Publicerad av thehenrik på 16 oktober, 2011 vid 15:25

    Hej!
    Var får man tag i Ding tape? Vilka säljer detta? Har fått en liten transportskada i min Surftech Bark Competitor.

    Henrik F

    thehenrik svarade 12 år, 6 månader sedan 3 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • hellgren

    Medlem
    24 oktober, 2011 vid 08:47

    Tjenare! Surfers har nått som kallas dinstick. Det ska nog fungera ungefär på samma sätt som din dingtape. Dock är ju alla sånna här produkter temporära lösningar, och det låter inte som att du direkt står på stranden nu. Så har du tid rekommenderar jag att du köper lite tyngre prylar och lagar det på riktigt 🙂
    Såg att det fanns lite på surfers, http://www.surfers.se/sv/shop/vagsurfing/reprationsmtrl_.htm , men jag kollade inte vad det var.
    Lycka till!

  • thehenrik

    Medlem
    24 oktober, 2011 vid 17:44
    hellgren;673910 wrote:
    Tjenare! Surfers har nått som kallas dinstick. Det ska nog fungera ungefär på samma sätt som din dingtape. Dock är ju alla sånna här produkter temporära lösningar, och det låter inte som att du direkt står på stranden nu. Så har du tid rekommenderar jag att du köper lite tyngre prylar och lagar det på riktigt 🙂
    Såg att det fanns lite på surfers, http://www.surfers.se/sv/shop/vagsurfing/reprationsmtrl_.htm , men jag kollade inte vad det var.
    Lycka till!

    Tackar! JAg har kollat runt lite och det är nog så att jag skall försöka mig på “riktig” lagning istället. För det är ju som du säger att vädret gör att det inte känns riktigt lika lockande för tillfället att ge sig ut.

    Har dock stött på ett annat problem nu. Kärnan i min SUP är en EPS-kärna vilken tydligen inte tål rengöring med aceton. Vad göra? :confused: Vad skall man då använda?

    Henrik F

  • hellgren

    Medlem
    24 oktober, 2011 vid 22:45

    Oj, där vågar jag inte svara. Men googla på boardlady. På den sidan finns en massa om hur man ska laga sin bräda. Kanske kan finnas nått som hjälper dig där med?

  • doc

    Medlem
    31 oktober, 2011 vid 17:48

    Slipa lite bara så räcker det bra. Behövs inget aceton
    Jag kör west coast systems lilla allt-i-ett-paket. För små lagningar funkar 6-timmarshärdaren bra. För stora jobb kan den bli för varm. Tätare väv än den som kommer med får du dock leta fram.

  • thehenrik

    Medlem
    3 november, 2011 vid 22:34
    Doc;674450 wrote:
    Slipa lite bara så räcker det bra. Behövs inget aceton
    Jag kör west coast systems lilla allt-i-ett-paket. För små lagningar funkar 6-timmarshärdaren bra. För stora jobb kan den bli för varm. Tätare väv än den som kommer med får du dock leta fram.

    Jag har hittat en firma som säljer epoxy och vilken väv jag än önskar här i närheten. Även vilken kvantitet jag än önskar. Jag skall kolla med honom om härdningstider osv.

    Klarar man sig alltså utan rengöring? Det vore ju bra.

    Henrik F

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vågsurfing Ding tape?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.