Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Dingad bräda! Hjälp !

  • Dingad bräda! Hjälp !

    Publicerad av dawwg på 4 september, 2009 vid 16:54
    Tjenna
    I all vind idag åkte min bräda i asfalten och det blev en spricka.
    Bifogar bilder så att ni kan se hur det ser ut. Brädan är en NSP funboard gjord i Epoxy.
    Hur ska jag laga detta ? Ska man kanske lämna in den eller är det lätt fixat själv? Risk för vattenläckage i bräda?

    Tack på förhand !
    Fred !
    sebbekitte svarade 14 år, 6 månader sedan 6 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • lars_k

    Medlem
    4 september, 2009 vid 20:02

    Slipa bort det som är skadat, limma dit och shapa upp en ny nos av divinycell sen laminera epoxi+ några lager glasfiber. Slipa o måla. Nåt sånt kanske beroende på hur djupt skadan går. Kolla http://www.boardlady.com finns mkt matnyttigt där!

  • dawwg

    Medlem
    5 september, 2009 vid 11:19

    okej. tack för hjälpen. men tror du att det kommer läcka in vatten om jag surfar på den en gång innan lagning. och isåfall hur får man ut vattnet?

  • svenne

    Medlem
    5 september, 2009 vid 11:27
    dawwg;573486 wrote:
    okej. tack för hjälpen. men tror du att det kommer läcka in vatten om jag surfar på den en gång innan lagning. och isåfall hur får man ut vattnet?

    Bajsar björnar i skogen? Den kommer suga i sig gosigt med vatten, och det tar tid att få ut det.
    Gör som L_K säger istället, så slipper du att bli av med brädan i flera veckor.

  • sode

    Medlem
    5 september, 2009 vid 18:21
    Svenne;573488 wrote:
    Bajsar björnar i skogen? Den kommer suga i sig gosigt med vatten, och det tar tid att få ut det.
    Gör som L_K säger istället, så slipper du att bli av med brädan i flera veckor.

    Och när Svenne talar står Fantomen stilla (eller nåt liknande…). Ta smällen direkt och laga nu, istället för att skaffa dig en massa extra jobb (och missat surf) senare…

  • sebbekitte

    Medlem
    5 september, 2009 vid 18:30

    Om man nu inte vill laga en dingad bräda själv, finns det någon som utför enklare reparationer i Stockholmstrakten? Laga en dingad nos exempelvis..

  • stefanlindmark

    Medlem
    5 september, 2009 vid 20:54
    Sebbekitte;573570 wrote:
    Om man nu inte vill laga en dingad bräda själv, finns det någon som utför enklare reparationer i Stockholmstrakten? Laga en dingad nos exempelvis..

    Svenne. Och han gör det bra och snyggt.
    http://boardcorner.se

  • sebbekitte

    Medlem
    6 september, 2009 vid 10:27
    stefanlindmark;573624 wrote:
    Svenne. Och han gör det bra och snyggt.
    http://boardcorner.se

    Tack för tipset! Jag har mailat boardcorner angående min bräda..

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Dingad bräda! Hjälp !

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.