Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Directional vs TT

• Directional vs TT

Publicerad av anonym-anvandare på 10 mars, 2004 vid 13:52

hallå!

Jag började kita på hawaii 99/00. Då körde de flesta på väldigt stora directionals, tom 9´longboards utan stroppar. De som hade hunnit blivit duktiga körde på wakes med wakebindingar. Jag köpte efter ett tag en Naish TT Directional 5.2 efter att ha sett Robby naish hoppa 10 m högt bredvid mig med just en sån bräda. Snacket då var att twintips inte var så vassa och söliga även om man slapp gippa.

Nu har jag inte kitat på 2 år utan det har mest blivit windsurfing igen pga att insjöarna jag har hållt på i med sten och träd gjorde att jag mest slog mig om jag skulle ut när det var lite tryck i grejjerna.

Hur är det nu med TT:s vs directionals? Är de små TT:s snabba med bra grepp eller är de bara sköna att trixa med?

Är det nån idé att byta bräda från Naishen om jag bara vill åka skitfort och hoppa så högt som möjligt. Jag är helt ointresserad av handlepasses, waketrick och annat freestylande.

/gustav

kitelife svarade 21 år, 1 månad sedan 6 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • svan

Medlem
    10 mars, 2004 vid 14:01

Gustav,
    Det räcker nog att titta på vad folk gör idag som kitar oavsett om man är intresserad av trick eller skön surf. Tror knappt du kan köpa något annat är TT. Men det är ju en smakfråga som vanligt. Mitt tips är att du använder din gigantbräda till valborgselden och testar en TT.

• anonym-anvandare

Medlem
    10 mars, 2004 vid 14:20

hej,

Min 5.2:a är ju bara ca 155 cm, men det kanske är stort nuförtiden.. Men jag vill inte alls göra det som är trenden inom kite nu, trix eller skön surf. Jag vill endast satsa på höga hopp och speed. Är det då idé att köra TT. Det vore ju trots allt skönt att slippa gippa elle köra tåsida.

/gustav

• putte

Medlem
    10 mars, 2004 vid 15:19

Pröva snowkite om du är osäker, koppla på brädan o sen känner du hur fan det känns att köra TT… tongue.gif
    Precis samma känsla (inte), men nästan i alla fall

• kitelife

Medlem
    10 mars, 2004 vid 15:43

men Gustav då ???!!! nu förtår jag inte riktigt… va det inte du som skulle ner till habo och köra skiten ur oss men KGB och Slimchance mm mm

Hur gör du det med en skypirate från 99????

Hoppsan va du suger!!!!

//Pan

• putte

Medlem
    11 mars, 2004 vid 10:48

grin.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    11 mars, 2004 vid 17:01

Hej Pan!

Jag förstår inte varför du är så arg? Habo vet jag inte vad det är för något så det var nog inte jag. FYI så har jag ju en TT Directional 5.2:a som jag skrev i tidigare inlägg och inte en skypirate.

Snowkite har jag testat och haft mkt kul med men har tyvärr inte tid att köra så mkt som jag skulle vilja…

Jag verkar inte få några vettiga svar här, även om jag tackar de som har försökt vara trevliga och hjälpsamma.

Hoppas ni andra inte har samma attityd på vattnet som på konfen.

/gustav

• jott

Medlem
    11 mars, 2004 vid 17:50

True dat. Skulle vi inte fa se filmer fran hawaii och se honom spoa skiten ur alla pa nasta svenska masterskap. Sa lat det alla fall for nan manad sedan. Go pan..

• curry

Medlem
    11 mars, 2004 vid 20:42

men hallå! det finns väl fan fler än 1 anonym Gustav här på forumet!!
    Tror inte det är gamla superkaxiga Gustav som skulle bli världsmästare. Om det nu är samma person (vilket jag tvivlar på) så har han kanske förträngt oredan han skapade här på steffo(även om det va jävligt kul laugh.gif).

• kitelife

Medlem
    12 mars, 2004 vid 07:56

Uppsss…

Vi har haft en annan anonym ”Gustav” här förut som har gått mig lite på nerverna ; (

Om det inte är du så ber jag så mycket om ursäkt och ska i fortsättningen va trevlig ; ) När jag har nyktrat till kanske jag t o m kan svara på eventuella frågor…

//Pan

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Directional vs TT

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.