Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing diskhandskar..

  • diskhandskar..

    Publicerad av anonym-anvandare på 24 oktober, 2005 vid 06:54

    ärligt talat så börjar det bli kallt nu när man ska diska efter maten. jag försöker få frugan till att göra det varje gång men hon vägrar.. nu söker jag lite alternativ. har provat på diskhanskar med uppklippta handflator men det känns så konstigt när diskmedlet lägger sig mellan hansken och handen.. riktigt läbbigt. Jag har ju hört att den största värmeförlusten sker genom huvudet så jag provade att sätta på mig en mössa. det resulterade bara i att den blev blöt och halkade ner för ögonen så jag diskade i blindo.. detta ger inte en ren disk. Tillbaka till hanskarna så har jag även provat att köra med ett par tjockare hanskar men krampen kommer ju som ett brev på posten. jag kan ju knappt hålla i borsten.. särskilt om jag är överriggad och det är mycket skum i baljan.. Jag vet inte kanske ska jag köra med en borste som har lite mer volym..den kanske är stadigare eller?

    Sen funderar jag på hur man gör när man vänder när man diskar.. är jippen eller slaget lättast att lära sig..
    igår när jag körde så försökte jag mig på en jipp men det resulterade i ett kastfall så jag spräckte ett spröt på borsten .. hur lagar man det.. finn det någon i sthlms trakten som kan hjälpa mig.

    Jag diskar ju mest i sthlm men jag känner mig lite ensam.. vart kör ni andra jag kör mest i diskhon och i baljan.

    slutligen.. sist jag var ute och körde så såg jag en massa kameror.. är det ingen som kan lägga upp bilder??

    macl3an svarade 18 år, 7 månader sedan 9 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • apelbapel

    Medlem
    24 oktober, 2005 vid 06:58

    Vilken storlek/modell kör du?

  • karnan

    Medlem
    24 oktober, 2005 vid 07:07

    Ska du ha mössa i disken så se till att den sitter tight och att den är gjord av 100% ull. Fungerar utmärkt eftersom ull värmer även om det är blött. Jag har provat diskvantar med hyfsat resultat. Se till att de är i rätt storlek och klipp inte upp dem. Då funkar de så länge du inte får in vatten i dem. Här på konfen brukar väl det vanliga tipset vara Biltemas fiskarhandskar uppklippta i handflatan. I en tråd för någon vecka sedan fanns det bildmaterial som visar hur man bör göra. Sök och du skola finna.

    /Johan

  • lars_k

    Medlem
    24 oktober, 2005 vid 07:07

    Skaffa diskmaskin…

  • anonym-anvandare

    Medlem
    24 oktober, 2005 vid 07:14

    grin.gif

  • charl8

    Medlem
    24 oktober, 2005 vid 07:22

    Bjud med din hustru på en gemensam diskupplevelse i varmare vatten. Varmt skummit vatten i badkaret, en blå badanka samt ljuv musik….kanske även en speciell kurs för motvilliga nybörjardiskare….så kanske hon inser det nödvändiga i, samt tjusningen med mycket disk, vilket ju underlättar alla framtida investeringar vad det gäller proppar, diskmedel samt årets borste…..

    För övrigt tycker jag att NP öppna tumvantar funkar toppen….. smirk.gif

  • anonym-anvandare

    Medlem
    24 oktober, 2005 vid 07:40

    [bild]C:Documents and SettingsJohanFMy DocumentsMy Picturesrandigarosa-diskhandskar.jpg[/bild]

    Vet nån om de här är någe bra??

  • mrfreeride

    Medlem
    24 oktober, 2005 vid 07:41

    Härliga inlägg att börja veckan med! grin.gif
    Numera inloggad…

  • anonym-anvandare

    Medlem
    24 oktober, 2005 vid 09:00

    Gift dig så slipper du diska 🙂

  • jps

    Medlem
    24 oktober, 2005 vid 09:08

    You wish…

  • fastforward

    Medlem
    24 oktober, 2005 vid 09:39

    Denna tråd får min röst att bli tillagd i Steffos favoriter iaf.

    /ffw
    (för seg för att skriva ett vitsigt inlägg som ni andra)

  • macl3an

    Medlem
    24 oktober, 2005 vid 18:53

    Svar till:


    [bild]C:Documents and SettingsJohanFMy DocumentsMy Picturesrandigarosa-diskhandskar.jpg[/bild]

    Vet nån om de här är någe bra??

    [/ QUOTE ]
    Nej! Då är dessa bättre

    [bild]C:Documents and SettingsHåkanMMy DocumentsMy Pictureshandskardeluxe.jpg[/bild]

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing diskhandskar..

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.