Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Diskret segel !?

  • doc

    Medlem
    9 november, 2010 vid 14:04

    Nja. Men med 400 producerade, kan man väl tänka sig att de som köper ett betalar ganska mycket och kanske vill att folk ska se vad det är dom har för segel.

    Intressant, när man läser beskrivningen om bottenorienterad mastkurva, riggar ganska platt, bra bottendrag osv, kommer jag snarast att tänka på mina Vandal Riot (inte heller så diskreta) eller gamla 2006 Manic.

  • Kjello

    Gäst
    9 november, 2010 vid 14:21

    trodde det va något nytt med disketa färger, neutralt, skulle va cool.
    Lite trött på färghysterin, coolast om man knappt syns, monofilm håller ju inte ensamt.

  • rrd

    Medlem
    9 november, 2010 vid 15:43

    Ser fint ut, Ltd Edition har väl gått lite inflation i men jag gillar tanken o konceptet med ett mindre kundsegment som får sitt. För övrigt är väl alla segel individuellt numrerade…

    Ser ut att bli en fin surfhelg med lite snö i seglen vid riggning.

  • doc

    Medlem
    9 november, 2010 vid 21:40

    Så här års borde man ha neonorange utrustning rakt över + signalraketer. Går nåt åt helvete har man verkligen problem.

    Konceptet med ett mindre kundsegment som vill betala överpris är bara coolt om man tillhör det segmentet.

  • rrd

    Medlem
    10 november, 2010 vid 06:38

    Neonorange eller nåt liknande var precis vad jag tänkte att du borde ha när jag försökte se dig när du seglade i /efter solnedgången…

  • doc

    Medlem
    10 november, 2010 vid 11:50

    Japp. Svart segelduk är inget vidare i nordiskt kvällsljus. Jag lade faktiskt av strax efter att jag såg dig rulla hemåt. Kändes inget vidare att vara ute ensam efter skymningen.

    Jag skickade ett mail till Dan Kaseler för några veckor sedan där jag bl.a. nämnde att seglet är svincoolt i tropiskt sommarljus, men syns kass häromkring stora delar av året. Det visar sig att dom har samma erfarenhet från nordamerikanska förhållanden och överväger en lite mer neonfärgad variant till 2012. Då kommer förhoppningsvis även en X-ply-version. Najs!

    Snyggaste high-viz seglet just nu måste vara MS Superfreak Maui ed. med peacemärket. Hög vill-ha-faktor!
    http://www.kulingvarning.nu/wp-content/gallery/arty-and-crispy-from-ringenas/ringenas-october-12.jpg

  • kewlpopsicle

    Medlem
    11 november, 2010 vid 21:51

    Tänkte samma tanke häromdan när jag var ute o körde på eftermiddagen och de plötsligt blev natt, ett självlysande segel hade varit rätt fränt 😀

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Diskret segel !?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.